Rotterdam
10 dagen in rotterdam................Foto's zijn te vergroten door er op te klikken
10 dagen voorbij, nu weer thuis.
27-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kop van Zuid.

De vroegere Holland-Amerika pier, het hoofdkantoor nu Hotel "New York".

Ken het nog van vroeger, maar er is veel veranderd.

Deze maal zijn we er naar toe gegaan met bus en metro, oja, ook nog met lijn 2, de tram.

Genoten van een bezoek aan het Nederlanda Fotomuseum, en de wandeling over de pier.

 

(24-5-2012)




































05-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland-Amerika Lijn.
Klik op de afbeelding om de link te volgen 1873--1923

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland-Amerika Lijn.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoe waait mijn wind (je)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland-Amerika Lijn.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holland-Amerika Lijn.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Waar vele Emigranten vertrokken

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam
Klik op de afbeelding om de link te volgen Parkkade, vroeger vaak gelegen met de schepen, en in Rotterdam, en tijd, er altijd even langs, met een bak koffie in de Ballentent, of wat eten aan de andere kant, maar altijd genieten van de schepen, het water, de rust in het park, en de vele herinderingen, die weer boven komen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam Parkkade.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standing NATO Response Force Mine Countermeasures Group 1
Klik op de afbeelding om de link te volgen
09/03/2007 -  ??/03/2007
Visit
Rotterdam ...






Belgium   M923
Narcis ( Flagship )  ..
   M03
Nemejs 
Germany   M1064
Gromitz 
United Kingdom   M33
Brocklesby 
Norway   M343
Hinnøy 
Netherlands   M857
Makkum

07-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotterdam
Klik op de afbeelding om de link te volgen





Photostory met geluid
Op foto klikken om te starten.

19-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genoten
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondanks alles , genoten, op de terugweg nog even op Schouwen een wandeling gemaakt in de omgeving van de stompe toren.
Waren net thuis, begon het te hagelen.

18-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemdiploma A
Klik op de afbeelding om de link te volgen De rest van de dag in bij de familie doorgebracht, Een achternichtje moest afzwemmen,

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bijzondere bril.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het afzwemmen duurde nogal lang, best een grote groep, dus broertje, nogal druk, ondekte mijn zonnebril.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veerhaven-LOTOS
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veerhaven-ZWERVER
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veerhaven-EMMA
Klik op de afbeelding om de link te volgen

17-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maassluis
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Maassluis is een stad en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. De gemeente telt 31.559 inwoners (1 januari 2007, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 10,11 km² (waarvan 1,51 km² water). Binnen de gemeentegrenzen liggen geen andere kernen.

Maassluis is rond 1340 ontstaan, als nederzetting bij een sluis in een zeewering die tussen de Noordzee en Rotterdam werd aangelegd om overstromingen te voorkomen. De nederzetting werd Maeslandsluys genoemd, en viel bestuurlijk onder Maesland

Vlag van de gemeente Maassluis    Wapen van de gemeente Maassluis


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maassluis
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maassluis
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Furie op het droge
Klik op de afbeelding om de link te volgen http://www.furie.nl/

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

16-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFSCHEID
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toen wij dinsdag terug kwamen uit Amsterdam, een berichtje op de mail.

Een tante van mij, een Nonnetje, 90 jaar, ruim 70 jaar in het klooster, had griep gehad, en kwam er niet door heen.

De volgende dag naar Tilburg, en de achteruitgang in 3 weken was zo groot, haar ogen stonden echt op breken, maar ze had gelukkig geen pijn.

Voor Haar hoefde het al een tijdje niet meer, geestelijk zeer sterk, maar lichaamelijk kon ze steeds minder, en op Haar verjaardag, goed 3 weken terug, en toen we spraken over dat ze 90 geworden was, zei Ze, "Dan wordt het tijd dat Ik ga Hemelen".

En Gisteren kregen we het bericht dat Ze VREDIG is gestorven,

Zal haar zeer missen, ging er alle 4/5 weken heen, een lief klein vrouwtje, Haar hele leven in dienst van de kinderen gesteld, Zij was altijd hoofd van een Kleuterschool..
En bij het steeds meer wegvallen van Broers en Zussen, ben ik als oudste van de volgende generatie, een beetje tot contactpersoon benoemt tussen Haar, het klooster en de Familie.

Op de foto is Zij het met het ronde kapje.

DAT ZIJ DE RUST EN VERLANGEN MAG VINDEN.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maeslantkering
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De deuren (cirkelsegmenten van 22 meter hoog en 210 meter groot, die op het water drijven omdat ze hol zijn van binnen), draaien vervolgens naar elkaar toe. Op het moment dat ze elkaar (bijna) raken, stromen ze vol met water zodat ze afzinken naar de bodem en de Nieuwe Waterweg vrijwel volledig wordt afgesloten. Om te voorkomen dat de deuren beschadigen blijft er een kleine opening (ca. 80 cm) tussen de deuren, maar hierdoor kan slechts weinig water stromen.

De scharnierpunten van de twee deuren vormden voor de bouw een grote technologische stap: ze moesten niet alleen toestaan om de deuren open en dicht te draaien, maar moesten ook in staat zijn om de deuren omhoog en omlaag te laten gaan. Uiteindelijk zijn hiervoor de grootste kogelgewrichten ter wereld gemaakt; de kogels hebben een diameter van 10 meter..


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maeslantkering
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maeslantkering met op de achtergrond, HOEK van HOLLAND
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maeslantkering
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maeslantkering
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HMS ARK Royal en de Hr. Ms. Johan de Witt
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hr. Ms. Johan de Witt
Klik op de afbeelding om de link te volgen Amsterdam/Handelskade-PTA,
de Hr. Ms. Johan de Witt, een amfibische transportschip, van de Koninklijke Marine. Casco in 2003 gebouwd bij Galatz Shipyard in Roemenië, en afgebouwd bij Schelde Marinebouw., Vlissingen.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HMS ARK Royal
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HMS ARK Royal
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HMS ARK Royal
Klik op de afbeelding om de link te volgen

14-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje Amsterdam
Klik op de afbeelding om de link te volgen

'smorgens richting Velsen gereden,het was af en toe mistig, daar de boot gepakt.
Stond al lang op het programma, maar nu toch maar gedaan.
Ook nog de sluizen van Ijmuiden, en de havens bezocht, was weer een leuke dag.

De sneldienst te water tussen Velsen en Amsterdam!

De draagvleugelboten van Fast Flying Ferries brengen u van Velsen-Zuid (Pontplein) binnen een half uur naar Amsterdam Centrum en terug.
Het type Voskhod 2M-FFF biedt plaats aan 79 passagiers en 2 bemanningsleden (kapiteins) en wordt aangedreven door een dieselmotor met een vermogen van 788kW bij 2300 omw./min. De maximumsnelheid die het schip kan halen is ongeveer 70 kilometer per uur

  • Length: 27.6 meters (92 feet)
  • Width: 6.4 meters (21 feet)
  • Draft (displacement mode): 2.1 meter (7 feet)
  • Draft (foilbourne): 1.1 meter (3.7 feet)

  • Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen echt Amsterdam

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen MATROZEN EN KANONNEN
    Al van ver zie je de masten van het schip dat voor het museum ligt. Het is de 'Amsterdam'. Een boot met die naam verliet in 1749 de Amsterdamse haven voor zijn eerste reis. Het kwam niet ver. Voor de Engelse kust ging de Amsterdam ten onder in een schipbreuk. Het schip in het IJ is helemaal nagebouwd. Zodra je de loopplank over bent stap je terug in de tijd. Je ziet zeilmakers, scheepslieden en touwslagers aan het werk. Matrozen zwabberen het dek en hijsen de lading aan boord. In de kombuis maakt de kok en zijn hulpjes een echte zeemansmaaltijd klaar. Misschien nodigen de officieren je wel uit om een hapje mee te eten. Wie weet ben je net op tijd voor de plechtige zeemansbegrafenis of voor het afschieten van het kanon.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de Passagiers Terminal Amsterdam aan de Handelskade ligt sinds vrijdag het Britse Vliegdekschip HMS ARK ROYAL.
    De HMS ARK Royal is 210 meter lang en behoort sinds 1985 tot de Britse vloot. Het enorme marineschip heeft bijna 1200 mannen en vrouwen aan boord

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen echt Amsterdam

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Terug met de Vleugelboot, even op de brug kijken, kan het niet laten.
    Koste mij wel een gevulde koek.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En s'avonds nog even langs mijn moeder.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het uitzicht blijft fantastisch

    13-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORSE KERK, Westzeedijk 300 3016 AP Rotterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De huidige kerk, het grootste houten gebouw van Nederland, is in 1914 gereed gekomen, en is een kopie van een 16e eeuws Noorse dorpskerk. Met het bouwen van deze kerk is de droom van de toenmalige dominee Saxe, een eigen kerk, verwezenlijkt

    http://www.sjomannskirken.no/FullStory.aspx?m=1882

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.historische scheepswerf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De historische scheepswerf Koningspoort .

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Witte Huis (1897)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Witte Huis is de eerste wolkenkrabbervan Rotterdam en van Europa geweest.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beelden op Witte huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beelden op Witte huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Hef, de oude spoorbrug in Rotterdam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Staat tegenwoordig altijd in zijn hoogste stand, de treinen gaan nu door een spoortunnel.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRUGGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENTREPOT POORT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENTREPOT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu vrij, ruim 40 jaar terug kwam ik daar, een zwaar afgesloten terrein, controle van auto en papieren,
    werkte bij een shipstore bedrijf, en daar lagen de belastingvrije artikelen opgeslagen, uren was je kwijt voor de juiste documenten
    ,

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Entrepothaven is een gebied met een rijke historie. Van oudsher was dit gebied het centrum van handel en nijverheid. Het Entrepotgebouw 'De Vijf Werelddelen' uit 1897 herinnert aan roemruchte tijden, met pakhuizen die vroeger werden gebruikt voor de opslag van koffie, thee, suiker en specerijen.

    Entrepothaven ligt aan de voet van de Erasmusbrug, op de Kop van Zuid. Een pand van 200 bij 40 meter, dat vanaf dan dienst doet als douanegebied, waar goederen uit de gehele wereld tijdelijk worden op- en overgeslagen. Juist dan ontwikkelt Rotterdam zich als wereldhaven.

    Het gebouw krijgt vijf segmenten: Azie, Europa, Amerika, Afrika en Australië. De authenticiteit is bewaard gebleven, het Entrepotgebouw is het middelpunt in dit karakteristieke stukje Rotterdam
    .

     


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fantastisch dat men voor deze gebouwen een nieuwe functie heeft, er is al zoveel verloren gegaan.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIJNHAVEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIJNHAVEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steentje leggen, niemand zeggen, hier leg ik mijn steentje neer,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zij hebben het land beschermd.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed opletten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij het rondkijken, af en toe ook naar boven, maar je moet het willen zien.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt<>markten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier op het Afrikaanderplein


    Foto

    Archief
  • Alle berichten

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Gastenboek
  • De postbode belt altijd drie keer
  • Storm hier!!!!
  • man
  • even komen bijlezen
  • Mevr

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    ABSEILEN vanaf de Euromast, vanaf 100 meter hoogte.
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!