Schepen2
Aanvulling op blog Schepen
01-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Vergroten
Foto's aan deze zijde zijn te vergroten door er op te klikken.

02-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Bruggen van de Saar
Klik op de afbeelding om de link te volgen





****Video ****

Op de foto klikken om te openen.
De bruggen op de Saar zijn zo laag, dat vaak de Stuurhut omlaag moet, vroeger was dit een hels karwei. maar nu (bijna ) met een druk op de knop

17-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELKOM
Deze blog is een aanvulling op

http://blog.seniorennet.be/
schepen/


Deze link aanklikken.

18-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaar de Endeavour!
Vlissingen maakt zich op voor een maritieme Paasperiode. Tussen 8 en 18 april 2004 brengt het beroemde schip HM Bark Endeavour, de 42 meter lange replica van het schip van James Cook, een eenmalig bezoek aan de stad..
 
Op donderdag 8 april arriveert het majestueuze schip op de rede van Vlissingen. Na verwelkoming met een serie kanonschoten zal het daarna aanmeren aan de Piet Heinkade tegenover het NS-station.

Het minutieus nagebouwde museumschip is gedurende haar verblijf in Vlissingen toegankelijk voor publiek. Bezoekers krijgen een uitstekend beeld van het leven aan boord van dit 18e eeuwse schip waarmee Cook tijdens drie lange reizen de wereld omzeilde. Hij bracht Australië in kaart, ontdekte Nieuw Zeeland en talloze eilanden in de Stille Oceaan, waaronder Hawaii waar Cook in 1779 het leven liet

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaar de Endeavour!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLISSINGEN
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Wereld Windorgel
Op heel wat plaatsen in Vlissingen komt u kunstwerken en sculpturen tegen: abstracte, figuratieve en ook toegepaste kunst. Een mooi voorbeeld van de laatste categorie is Het Windorgel aan het einde van de Nolledijk, een voor Nederland uniek monument, waarvan er slechts drie in Europa zijn.

De uit bamboe gemaakte pijpen zijn voorzien van gaten en wanneer de wind er doorheen blaast, ontstaan er verschillende klanken. Afhankelijk van de wind hoort u er -staande tussen de orgelpijpen- een vaak bijzondere mengeling van sonore bromtonen en hoge fluitklanken. Zo speelt de wind er steeds een ander concert.

In 1975 werd het eerst windorgel op het Nollestrand geplaatst door het Brussels ontwerperscollectief Mass & Individual Moving. Een jaar later werd het door een storm vernield. Daarom werd een nieuwe versie geplaatst bovenop de Nollebunker, een restant uit de tweede wereldoorlog.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

19-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise

Specificaties

Greenpeace

Thuishaven: Amsterdam, Nederland
Voormalige: Polarbjorn
Aankoopdatum: 1995
Aantal kooien: 30
Rubberboten: 1 Avon, 1 Zodiac, 2 Novuranias
Helikopterdek: Ja
Scheepstype: Zeewaardig motorschip
Zendercode: PCTK
Gebouwd: 1975 door AS Vaagen Verft
Bruto tonnage: 949 ton
L.O.A.: 49,62 m
Breedte: 11,50 m
Maximale diepgang: 5,80 m
Maximumsnelheid: 13 knopen
Hoofdmotor: MAK 9M452AK 2495 IPK 1619kW
Hulpmotoren : 2 x Deutz BF6M716 208pk (175 kva)
Boeg- en achterstevenschroef: elk 400 pk

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arctic Sunrise

Herkomst

Ironisch genoeg was de MV Arctic Sunrise oorspronkelijk een schip voor de zeehondenjacht. Greenpeace heeft ooit zelfs een blokkade voor het schip opgeworpen toen het installaties transporteerde voor de Franse regering, die dwars door een leefgebied van pinguïns in het Zuidpoolgebied een landingsbaan wilde aanleggen. Desondanks nam Greenpeace het schip in 1995 in gebruik.

Geschiedenis

De scheepsromp is afgerond en heeft geen kiel, zodat het schip uit het ijs wordt getild in plaats van te worden verbrijzeld. Eind 1996 liet Greenpeace the Arctic Sunrise op de werf aanpassen aan de ijzige omstandigheden op Antarctica.

Acties

De Arctic Sunrise begon aan zijn Greenpeace-avontuur tijdens de Brent Spar-campagne, toen het schip werd ingezet tegen het dumpen van olieinstallaties in zee.

In 1997 voer het als eerste schip helemaal rond het James Ross-eiland in het zuidpoolgebied. Dat was pas mogelijk nadat een 200 meter dikke ijsrichel bezweek, die het eiland met Antarctica verbond. Dit was nog maar een van de vele bewijzen voor de wereldwijde klimaatverandering die de Artic Sunrise heeft helpen documenteren.

De Arctic Sunrise keerde regelmatig terug naar het noordpoolgebied om actie te voeren tegen Northstar, het project van British Petroleum dat een nieuw oliewinningsgebied in zee wilde exploiteren. Olievervuiling bedreigde dit kwetsbare gebied. Bovendien draagt oliewinning -verbranding van olie - bij aan de verdere opwarming van de aarde.

In de Zuidelijke Oceaan verijdelde de Arctic Sunrise de pogingen van Japan om zijn zogenaamde 'wetenschappelijke' programma voor de walvisjacht voort te zetten. Het schip achtervolgde tot in de grootste piratenhaven van het eiland Mauritius piratenschepen die illegaal visten op antarctische zeebaarzen.

In 2000 manoeuvreerde de Arctic Sunrise zich direct in de baan van de Amerikaanse kruisraketten. Toch kon het schip de Verenigde Staten er niet van weerhouden zijn 'Star Wars'-raketafweersysteem te testen. Dit dreigt een nieuwe nucleaire wapenwedloop te ontkenen.

Gelukkig kwam de Arctic Sunrise heelhuids uit de strijd om verslag te kunnen doen van haar wederwaardigheden.


20-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EENDRACHT in Vlissingen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen  




31 -10-2007

Dikkie komt met foto;s thuis, iets klopt niet, lijkt op de Eendracht, maar de Eendracht is toch een driemaster.De volgende dag lezen we in de krant dat een mast eraf gehaalt is voor onderhoud, zodoende.

Factsheet

  • Lengte: 59,08 m
  • Breedte: 12,30 m
  • Hoogte: 41,70 m
  • Diepgang: 5,00 m
  • Romp: Staal
  • Tuig: Driemastschoener
  • Zeiloppervlakte: 1206 m2
  • Bouwjaar: 1989
  • Thuishaven: Rotterdam
  • Vlag: Nederland






Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen






Wordt dit de nieuwe mast

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19-11-2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen







De Eendracht is weer compleet, de kabels en blokken worden gemonteerd.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-11-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Plancius
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Plancius is een voormalig oceanografisch onderzoekschip van de Nederlandse marine, gebouwd in 1976.

Het schip is in 2008 omgebouwd voor het gebruik voor expeditiereizen in de Poolgebieden en is volledig ingericht op dit soort reizen.
 Het is een comfortabel en sfeervol schip, echter niet luxueus te noemen.
De m/v Plancius biedt plaats aan maximaal 112 gasten en heeft een internationale bemanning van 30 personen,
waarvan 1 expeditieleider, 5 gidsen en er is een dokter aan boord.
 Aan boord vindt u verder een eetzaal die ook gebruikt wordt als zaal voor lezingen.
 Daarnaast is er panorama-lounge met grote ramen en een bar

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2
Length: 89 metres (293 feet)
Breadth:14,5 metres (47 feet)
Draft:5 metres (16 feet)
Ice class:1D
Displacement:3175 tonnes
Engines:3x Diesel-Electric
Speed:10 - 12 knots
Passengers:110

Voorbeeld van een reis.

Informatie over Antarctica * natuurcruise

  • van dag-tot-dag

  • 1

Programma
Afhankelijk van uw vluchtschema heeft u tijd om het stadje Ushuaia te verkennen. Wat dacht u van een bezoekje aan het 'End of the world' museum, een ideale voorbereiding op de zeereis. In de namiddag (16.00) wordt er ingescheept en omstreeks 18.00 uur verlaat het expeditieschip de haven van Ushuaia.

  • 2-3

Programma
Deze dagen worden gebruikt om de beruchte Drake Passage over te steken. Regelmatig zullen albatrossen en stormvogels het schip volgen en krijgen we bezoek van walvissen of dolfijnen. Naarmate we de South Shetland eilandengroep dichter naderen, verschijnen de eerste ijsbergen.

  • 4-8

Programma
N.B. De beschrijving van deze dagen is slechts een ruwe schets van het programma. De te volgen vaarroute is sterk afhankelijk van het weersomstandigheden. Het uiteindelijke programma zal door de expeditieleiding aan boord van het schip worden bepaald. Dit programma zal uiteraard met de gasten aan boord worden besproken. In de loop van de vierde dag bereiken we de South Shetland eilandengroep. Op Half Moon Island of Hannah Point gaan we bij goed weer met onze zodiacs aan land. De eilanden, schaars begroeid met mossen en korstmossen staan bekend om hun pinguïnkolonies, met name de Kinbandpinguïn en de Ezelpinguïn. Op het strand kunnen we zeeolifanten en de Weddel zeehond tegenkomen. De volgende dagen varen we verder langs de kust en de eilanden van het Antarctisch schiereiland. Regelmatig gaan we met onze zodiacs aan land en staan oog in oog met pinguïns, zeeolifanten, pelsrobben en zeeluipaarden. Bij Baily Head op Deception Island kunnen we de enorme kolonie van tienduizenden Kinbandpinguïns van dichtbij bekijken. Vanaf Baily Head kunnen we proberen om naar Whalers bay te wandelen. Hier vinden we hete bronnen en een verlaten walvisstation. Grote roofmeeuwen, Antarctische sterns en stormvogels bevolken nu de ruïnes en de roestige tanks van het vervallen station. Verder zuidwaarts passeren we de Orne Islands en genieten we van mooie vergezichten over de Gerlach Strait en Cuverville Island. Op Cuverville Island leeft een grote kolonie Ezelspinguïns en broedt de Bruine Antarctische jager. In Neko Harbour zetten we voet op het vaste land van Antarctica, omringd door gigantische gletsjers. Hier zullen we ook een cruise maken met de zodiacs. Via het Neumayer Channel bereiken we de Melchior Islands. Ook brengen we hier een bezoek aan de onderzoeksbasis Port Lockroy op Goudier Island.We zullen met zodiacs tussen de ijsbergen doorvaren, op zoek naar het Zeeluipaard en de Krabbeneter, de algemeenste zeehondensoort in het Antarctisch gebied.

  • 9-10

Programma
Deze dagen gebruiken we weer om door de Drake Passage te varen naar het vaste land.

  • 11

Programma
In de vroege ochtend komt u aan in Ushuaia en na het ontbijt verlaat u het schip.



Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plancius
Verdere foto's hiernaast.

04-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1





Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Maashopper

de Maashopper vaart de fietspendeldienst tussen Baarlo-Blitterswijk-Baarlo en 's middags nog een keer tussen Baarlo - Arcen -Baarlo
































Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

























Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

























05-10-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlissingen en Zonnetrein



















Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaal door Walcheren

Brug Oost Souburg























Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek
  • Zeeland
  • Lieve groetjes vanuit De Klinge
  • Vriendelijke groetjes van Trucker John
  • Nog eens komen piepen. Groetjes.
  • zondag groetjes van woef woef

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!