Technisch was de Dauphine op de 4CV gebaseerd, maar de carrosserie was geheel nieuw geconstrueerd. Het was een ruime vierpersoonswagen met een grote kofferruimte boven de vooras. De Dauphine bleek bijzonder geschikt voor de racerij. De fabriek bouwde 2.500 exemplaren van de Dauphine 1093 voor dit doel en Amedée Gordini moet er beduidend meer voor zijn rekening genomen hebben. Die sportieve versies doen nu het dubbele of meer in prijs. Let bij originele exemplaren op roestvorming.
Soort: sedan Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 845 Vermogen: 30/4200 tot 49/5600 Topsnelheid: 115-145 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1956-1968 Productieaantallen: 2.120.220
Wie in de jaren zestig of zeventig New York heefd bezocht, kent ongetwijfeld de Checker. Het merk is beroemd geworden als ( gele taxi! ) Het waren onverwoestbare autos, die het niet zelden een miljoen kilometers uithielden. De Marathon was de luxeuitvoering van de Suberba . Onder deze naam werden alle Checkers op de prive -markt verkocht.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.