DOCHTER BELINDA STUURDE ME GISTEREN EEN MAIL DIE IK JULLIE NIET WIL ONTHOUDEN! WE'LL MEET AGAIN ,LINDA!
Angels In My Heart
When I have no one to turn to And I am feeling kind of low When there is no one here to talk to And no where I really want to go I search deep within myself It is the love inside my heart That lets me know my Angels( Daddy ) are there Even though we are many miles apart A smile then appears upon my face And the sun begins to shine I hear a voice, so soft and sweet
( my sweet Daddy again) Saying, 'Everything will be just fine' It may seem that I am alone But I am never by myself at all Whenever I need my Angels near All I have to do is call An Angel's love is always true On that you can always depend They will always stand behind you And will always be your friend ( my Mom) Angels In My Heart ,My Heart is your heart
Like Always.... We love you! Greetings from De Zoetekes Michael and Belinda
Goede morgen lieve mensen,welkom bij Lipske! Ik zit vlak voor het raam en mijn kerselaar, nog eventjes en alle blaadjes zijn er af! En met de storm die ze voorspellen voor vannacht zullen ze morgen wel gevlogen zijn,denk ik! Seffens nog gauw naar de ziekenkas ,begrafenisvergoeding moet nog geregeld worden,de molens van de administratie..etc. behalve als je moet betalen dan draaien ze heel vlot! daarna ga ik nog een kastje schilderen,krijg de smaak ook te pakken, de kleur is "deep earth" een aanrader! Francis had dit ook gebruikt voor de muren(ander soort verf natuurlijlk) gecombineerd met de kleur "koord" gedurfd...maar het resultaat mag er zijn! Verder wens ik jullie nog een heel aangename dag;en niet vergeten... Geniet van het leven,je hebt het maar even!
ANTWOORD OP DE VRAAG VAN DE DAG VAN GISTEREN: In welke religie bezitten monnikken niet meer dan gele gewaden,een naald,een scheermes,een doek om water te zeven en een bedelnap? En volgens mijn kaartje zijn dat dus inderdaad 'BOEDDHISTEN' Gevonden door PIETJE-BOB,THEA,ELOU,AMOR-FATI,LOUIS, MUSJE en PATTY & FREDDY! BIJOUKE,of die Harry Krishina(of zoiets)ook zo ingetogen is durf ik betwijfelen,en MUSJE,..wat zien jullie toch in die RICHARD GERE?
In circa 560 voor Christus werd een jongen, genaamd Siddhartha Gautama geboren. Hij stamde uit het adellijk geslacht van de Sakya's en noemde zichzelf later veelal Sakyamuni: de wijze uit het geslacht Sakya. Omdat hij zelf geen geschriften heeft nagelaten, moet men voor zijn biografie een beroep doen op de Sanskriet-teksten van het Mahayana en op de Pali-teksten van het Hinayana. De historische feiten zijn echter zeer door legenden overwoekerd. Gautama's vader, Sjuddhodhana, was vorst van Kapilavastu in Magadha (Noordoost-Indië), zijn moeder, Maya, stierf zeven dagen na Siddhartha's geboorte. Hij kwam ter wereld in het woud Lumbini. Bij zijn geboorte droeg hij de 32 gunstige kentekenen (mahavyanjana) van een groot man. Op hetzelfde ogenblik werd ook zijn latere vrouw, Yasjodhara, geboren. Koning Suddhodana kreeg te horen dat hij, om de koninklijke toekomst van zijn zoon zeker te stellen, ervoor moest zorgen dat zijn zoon nooit de ellende van het menselijk leven te zien kreeg. Daarom bouwde hij voor zijn zoon drie paleizen en omgaf ze met wachters, die moesten voorkomen dat de prins te zien kreeg wat het leven als mens inhield. Siddharta Gautama was een heel begaafd kind. Hij had een geweldige uitstraling en overtrof zijn tijdgenoten in vaardigheid en geleerdheid. Omgeven met alle denkbare verrukkingen van het werledse leven, bleef hij onwetend van de pijn die het bestaan van de mens met zich meebrengt. De prins huwde Yasodhara. Toen hij 29 was geworden zou hij bijna koning worden. Maar op een dag wilde hij een kijkje nemen buiten zijn streng bewaakte omgeving. De koning probeerde hem hiervan te onthouden maar toen dit niet lukte, gaf hij opdracht alles wat de prins zou kunnen storen uit de stad te verwijderen. Op de vier uitstapjes die Siddharta maakte en die in de boeddhistische traditie bekend staan als de Vier Gezichten, kwam hij echter in aanraking met ouderdom, ziekte en dood en ontmoette hij een asceet die zich inspande om het lijden te overstijgen. Diep onder de indruk van deze vierde ontmoeting, zwoer Siddharta zijn leven als prins vaarwel te zeggen en de waarheid te zoeken over de situatie waarin de mens verkeert. Nadat hij zijn besluit had genomen keerde hij terug naar het paleis, waar hem verteld werd dat hij een zoon had gekregen. Hij kon hier niet blij om zijn. In het paleis stond alles hem tegen. Die nacht vertok Siddharta uit het paleis. Bij de stadspporten stonden honderden gewapende mannen. Maar een deva (god) deed zachtjes de poort open. Siddharta wilde een boeddha worden. Hij had drie gele gewaden, een bedelnap en de andere dingen die een monnik nodig heeft: een scheermes, een naald, een zeef en een riem. Siddharta stond nu aan het begin van het pad der bevrijding waarvan geen terugkeer mogelijk is, en aan het eind waarvan hij de volmaakte wijsheid bereikte en de vlam van het lijden volledig uitdoofde.
Siddharta leefde als prins in grote luxe, maar die grote rijkdom kon hem niet bevrijden van wedergeboorte, ouderdom, ziekte en dood. Daarom zag hij af van alle aardse genoegens, verbrak hij zijn banden met de wereld en trok hij het woud in om heil te zoeken. De boeddha zag gaandeweg in dat verzaking geen eind maakt aan het lijden. Hij gaf toe dat een mens veel kan winnen bij het leiden van een eenvoudig, ascetisch leven, maar hij vond ook dat extreme kwelling niet bijdraagt tot het pad van bevrijding. In zijn zoeken naar verlichting sloot de bodhisattva (Siddharta) zich aan bij vijf asceten die heel streng voor zichzelf waren. Bij hen leerde hij de extreemste zelfkwelling verduren. Hij verzwakte door honger en pijn. Zelfs zijn mooiste kenmerken (de 32 kenmerken van een groot man) vervaagden. Uiteindelijk besefte de bodisattva dat extreme onthouding niets oplevert. Hij besefte dat de mens evenwicht nodig had en besloot een einde te maken aan zijn extreem ascetisme. Toen verlieten de vijf asceten hem, omdat ze dachten dat hij opgaf. Bodisattva ging alleen verder. Op een nacht richtte hij zijn meditatie op de ware aard van de wereld. Hij zag hoe alles voortdurend rijst en daalt en hoe het een altijd uit het ander voortkomt. Toen hij de causale wet van het Afhankelijke Ontstaan (pratityasa mutpada) begreep, zag hij ten slotte de sleutel waarmee men de samsara (de eindeloze kringloop van geboorte en dood) kon doorbreken en daarmee bereikte hij de volmaaktheid. Zijn grote inzicht stelde hem in staat de vuren van begeerte, haar zelfdeceptie, die hem tot dan toe aan wedergeboorte en lijden had gebonden, volledig uit te blazen, dit is Nirvana. Op dat moment werd hij de Boeddha. Zijn verlichting was op zich het hoogste dat de Boeddha bereikte, maar de leer van de Dharma (Waarheid) die daaruit voortvloeide, legde de grondslag voor het Boeddhisme. Na een tijd van strijd en aarzeling of hij zijn nieuw inzicht voor zich zou houden, of het aan iedereen zou meedelen, trok hij de wereld in om het verlossend inzicht te verspreiden. De gemeenschap van monniken en nonnen die hij stichtte, zorgde ervoor dat zijn leer werd overgeleverd aan toekomstige generaties. De Boeddha hield zijn eerste preek voor de vijf asceten die zijn metgezellen waren geweest. Hij legde uit wat zijn verlichting inhield. De asceten waren zo getroffen door de diepte van zijn inzicht en het nieuwe van zijn boodschap dat een van hen ter plekke arhat werd, dit is iemand die door de leer van de boeddha het nirvana bereikt. Deze preek wordt Het in beweging zetten van het wiel van de Dharma genoemd. Deze preek wordt nog steeds herdacht. Ondanks bestrijding en tegenwerking kreeg hij al spoedig vele volgelingen. Deze vormden een gemeenschap van monniken: de Sangha. De Boeddha zelf bleef rondzwerven. Hij wees geen opvolger aan. De Sangha had als taak de Dharma na zijn dood in stand te houden. Boeddhas laatste woorden waren: Al wat samengesteld is, is vergankelijk. Blijf nijver streven. Hij begon te mediteren op de verschillende stadia van zijn volledige, definitieve uitdoving (parinirvana), waarna hij nooit weer herboren werd. Door de zorgen van zijn geliefde leerling Ananda en enkele andere discipelen werd zijn lijk verbrand. Zijn overblijfselen werden als relikwieën vereerd, in acht delen verdeeld en bewaard in stupa's (koepelvormige grafheuvels.)
In het Boeddhisme heeft men een bepaalde leer, die men volgt alsof men een soort pad betreedt. Als dat pad is afgewandeld, heeft men zijn doel bereikt, het Nirvana. De boeddhistische leer en oefeningen worden van oudsher onderverdeeld in 3 groepen: 1. Shila, zedelijke beheersing 2. Samadhi, "concentratie" die allerlei "geestelijke technieken" omvat, meestal meditatie genoemd 3. Prajna, wijsheid Deze drie moeten gelijktijdig worden ontwikkeld, anders is men niet in evenwicht
Amai AMORREKEN,zijn we wel even zoet mee om alles te lezen,bedankt! VOLGENDE VRAAG VAN DE DAG: Wat was de tuin der kennis ,die meer dan 3000 jaar geleden in het oude China werd aangelegd?
Alle afbeeldingen en gedichten blijven eigendom van de makers ! mocht u hier iets vinden dat van u is en verwijderd moet worden , gelieve me te e-mailen!