Verneem zo juist dat mijn vriend FRANK SANDERS voorzitter van JEUGD en LUCHTVAART alsook van AOPA-BELGIE op maandag 19 JUNI te STEKENE overleden is en in strikte private sfeer werdt begraven.
Dit na een langdurige en slepende ziekte die hem niet weerhielden om zijn gedrevenheid voor de bevordering der LUCHTVAART naar de JEUGD verder te zetten op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Langs deze weg wensen wij ons medeleven aan de familie te betonen voor het verlies van een echtgenoot,en vader welke grootse verwezelijkingen in het ANTWERPSE ONDERWIJS en via JEUGD en LUCHTVAART en AOPA-BELGIUM in de LUCHTVAART verwezekijkte
Meer informatie zullen wij op latere datum verspreiden
Op zaterdag 19 Augustus heeft er op het vliegveld GRIMBERGEN de jaarlijkse OPEN DAG plaats, om de mensen uit de omgeving van het vliegveldin een ludieke sfeer een kijkje te nemen achter de schermen van hat vliegveld.
The fourth Flight object workshop took place at EUROCONTROL on 22-23 june 2006 under the chairmanship of David Isaac of EUROCONTROL.
This concern mainly the futher IFR operations and in function of this I have transmited the documentation to the PPL/IR for futher evaluation and possible comments to be adressed to the chairman
Een aantal gebruikers van het FORUM ,BLOGGERS en CHATTERS maken zich lastig of boos over de soms slechte werking van bepaalde proceduren van het SENIORENNET.
Gelieve er rekening te houden dat dit het resultaat is van het SUCCES van SENIORENNET dat steeds personen aantrekt welk trachten te bewijzen dat zij het systeem kunnen KRAAKKEN
Laat ons het nodige gedult opbrengen in de nieuwe ELECTRONISCHE wereld waar men nog veel problemen moet oplossen hoor.
Als ik zie dat in de LUCHTVAART er na 100 jaar ervaring nog steeds problemen optreden alhoewel de veiligheid in de LUCHTVAART de laatste 50 jaar sterk is verbeterd
Zoek de mogelijkheid om een VLIEGTUIG met 6 zitplaatsen te huren in de omgeving van EBAW voor regelmatig te gebruiken als VFR PILOOT voor 3 dagen afwezigheid.
TYPE LOCATIE gedacht van de KOSTPRIJS CONTACT PUNT
Een der verwijten welk ik regelmatig bekom is dat ik meestal verwijs naar ENGELSTALIGE informatie daarom verwijs ik nu naar een NEDERLANDSTALIGE website:
De raadpleging welk ik hou via het FORUM onder het onderwerp NIEUWS geef ik door aan een aantal EU-MEP welk daar degelijk wel aandacht aan besteden in hun inbreng via hun politieke groep en de gevormde besluitvoering tijdens de debatten over dit onderwerp.
Sedert enkele maanden werd een klasering aangevraagd van de onlangs verlaten gebouwendie vroeger tot 1946 voor onze SABENA en vervolgens voor de LUCHTMACHT tot in 2001 als vlieghaven dienden en die op het grondgebied van HAREN liggen.
AVIA PALACE en zijn uitbreiding van 1933 van de laatste terminal zijn prachtige verwezenlijkingen tussen ART DECO en MODERNISME
En is verbonden met onze pionieren van BELGISCH CONGO en van DE BELGISCHE LUCHTVAART via SABENA
Daarom tracht men nu om daarvoor de nodige handtekeningen te verzamelen, voor dit lovenswaardig iniatief raden we u aan contact op te nemen per E-MAIL LUC.BARRY@SKYNET.BE
of met mij op E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR. zodat we u de tekst van de petitie kunnen door mailen ter ondertekening en verzenden per brief naar CHRISTIANE WULLEPUT Rue de L'espiniat 26 1380 LASNE
Bij onze AMERIKAANSE FAA heeft men nu een program ingevoerd om jongeren te motiveren voor de VLIEGTUIGONDERHOUD om het voorspelde gebrek aan goede LUCHTVAART MEKANIEKERS op te vangen!!
After aditional evaluation of the situation of SAINT HUBERT, SPA and CERFONTAINE AERODROME do whe urgently advise the WALOON AIRSPACE USERS to start up prepare their organisations to be active with a number of dedicated VOLUNTEERS or BENEVOL in a similar way as this has been aplied in FRANCE under the inpuls of the FFA and the UK PFA
Een der punten welk ik tijdens mijn contacten met de BELGISCHE VLIEGTUIGEIGENAARS die vliegen als GENERAL AVIATION & AERIAL WORK zijn de steeds terugkerende klachten over het gebrek aan goede onderhoud. In vele gevallen is de onderhoud in de firma's van lage kwaliteit maar de facturen zijn torenhoog
As I was already aware the LASER SURGERY has been a solution for obtaining a perfect vision.
Apaerently in the USA has this now been aplied and aproved for the NAVY PILOT population in such a way thad aging fighter pilots can remain longer operationel in the cockpit, and recruits who in the past due to bad vision would have disqualified are now aproved for the FIGHTER PILOT training.
Where in EUROPE a number of persons after LASER SURGERY are found unfit to be aproved as a ICAO or JAR/FCL-3 medical ?????
In function of my initial advise to the FI dit i receive also a justified aditional point to be taken in function of a number of recent incidents during the conversion , qualification , check out or Bi-annual flights:
1- use of BASIC INSTRUMENT FLYING exercises 2- Revieuw of FUEL PLANNING 3- PERFORMANCES calculation 4- Operational LEANING for the specific AIRCRAFT