Wat betreft de REORGANISATIE in EUROCONTROL begrijp ik dat in functie van de FAB ontwikkeling de verkeersleiders van EUROCONTROL-UAC te MAASTRICHT in de toekomst niet meer in EUROCONTROL te LUXEMBURG zullen worden opgeleid maar een opleiding in de NATIONALE ATC scholen van de FAB lidstaten dus FRANKRIJK,DUITSLAND,OOSTENRIJK,NEDERLAND, BELGIE,OOSTENRIJK en ZWITSERLAND
De EUROCONTROL school te LUXEMBURG krijgt een andere taak ??
Veel vragen worden gesteld over DE LUCHTVAART in EUROPA van de toekomst??
Ik ben vooral betrokken bij GENERAL AVIATION é AERIAL WORK en kijk naar de toekomst van wat ik de NON CAT AIRSPACE USERS noem (zie vroegere teksten in mijn BLOG)
Ik zie nu dat er grote problemen gaan ontstaan wegens de MACHTSTRIJD tussen de verschillende strukturen in de EU aktief in de LUCHTVAART:
EU(DG-TREN),EASA,JAA-T,EUROCONTROL,ECAC,JU(SESAR) , alsook de NATIONALE CAA en de NATIONALE ANSP voor bevoegdheden,budgetten,personeels uitbreiding .
Deze reorganisatie gebeurt ONGEKOORDINEERD en ieder tracht de belangrijkste speler te worden in de AIRSAFETY in AVIATION, tevens is er ook nog het aspect SECURITY waarin een aantal organisaties hun aandacht op de LUCHTVAART in EUROPA !!!
ZEER INGEWIKKELDE TOESTAND .......... hoe moet men dat oplossen ???
In functie van de vele vragen over het SPANAIR ongeval te MADRID van de MD82 is het intresant de commentaren in het Frans te lezen van JEAN BELOTTI in zijn LETTRE et CRONIQUE d'Aout 2008..
kan u een exemplaar bezorgen indien u mij uw E-mail laat geworden op SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Met vermelding JEAN BELOTTI.
Deze maandelijkse gratis verspreide informatie is zeer intresant en ook mogelijk gratis te bekomen via:
Wat betrfd het ongeval van de MD82 te MADRID komen er verschillende E-mailtjes met vragen en zelfs beschuldigingen dat de Piloten vertrokken zouden zijn met een vliegtuig dat niet 100% in orde was.
Over de oorzaak van het ongeval moeten we wachten tot al de punten van de puzel beschikbaar zijn en wat zoals ik steeds vermeld een aantal maanden zal duren.
Bij een vliegtuig zijn er vele sytemen en instrumenten welk niet vitaal zijn om een vlucht veilig uit te voeren.
De bemaning beschikt daarvoor over een lijst met de systemen en instrumenten die noodzakelijk zijn deze " NO GO" lijst is vitaal.
Vergeet niet dat de PILOOT en CO-PILOOT de eerste personen op de plaats van het ongeval zullen zijn en daarom niet zullen opstijgen met een vliegtuig waaraan er ernstige gebreken zijn
Ik kan ook verder heden geen gegevens hierover vermelden en ga zeker niet in op mogelijke gissingen van wat er verkeerd is gegaan, gelieve me dat niet kwalijk te nemen !!!
Mogelijk dat ik de ZATERDAG 30/08 daar om 0900 b zal aanwezig zijn tot 1500 uur , voor ontmoeting gelieve mij een E-mailtje te zenden op SYLVAIN.D.W@GMAIL.BE
Tijdens mijn bezoek aan de OPEN DAG te ZOERSEL ( EBZR) bij ons bekend als het vliegveld( NATO) OOSTMALE bij de KEMPISCHE AEROCLUB op Zaterdag 23 AUGUSTUS 2008 ontmoete ik een aantal ex-collega's instructeurs van bij DE LUCHTKADETTEN alsook een aantan ex LUCHTKADETTEN van in de goede oude tijd.
Tijdens mijn bezoek aan de OPEN DAG te ZOERSEL ( EBZR) bij ons bekend als het vliegveld( NATO) OOSTMALE bij de KEMPISCHE AEROCLUB op Zaterdag 23 AUGUSTUS 2008 ontmoete ik een aantal ex-collega's instructeurs van bij DE LUCHTKADETTEN alsook een aantan ex LUCHTKADETTEN van in de goede oude tijd.
Out of conversations with operationel PILOTS the folowing comments:
Regently there was a close encounter between a AIRPLANE in final Aproche in a CTR and a light AIRPLANE crossing without autorisation ??
In the Region of LFQQ there seems to be a lot of dificulty with teh R/T communications ??
There is urgent need to clarify the verification of the ELT (121,500) for PILOTS ?? whe have this equipment now in a number of AIRCRAFT but no clear vieuw of the utulisation of this device.
I ame intrested in reaction from PILOTS and OWNERS who operate a DIESEL ENGINE from the SMA FACTORY ??
ANY other problems are welcom and will be threatet here without any possiblity of identification of the origin.
In enkele kranten verwijst men naar de GROOTSTE EUROPESE VLIEGRAMPEN.
In de GVA vermeld men ook het aantal ongevallen alsook het aantal dodelijke slachtoffers, tevens ware het intresant hier ook te verwijzen naan de toename der vluchten de laatste 10 jaar alsook het aantal vervoerde pasagiers.
Voor ons is elk ongeval een te veel en zoeken we steeds om de VEILIGHEID te bevorderen.
Gelukkig maar dat de kranten niet alle dodelijke ongevallen op de baan in EUROPA elke dag vermeld want dan zou er geen plaats meer zijn in een dikkere uitgave om nog ander nieuws te melden ......?????
Heden kan ik niet meer vertellen over dit ongeval dan wat een mijner ex-leerlingen LUDO GIJSELS als Expert in de GVA verteld !!
Ik ga de vele iondividuel E-mailtjes hier over niet beandwoorden en wacht het officieel verslag af maar dat kan wel enkele maanden duren( 18) hoor .......?????????
Wat betrefd de 47TH EUROPESE ERESENAAT ben ik betrokken viça de BVSE bij de BRAINSTORMING SESSION welk plaats vond op 21 Augustus 2008 in de lokalen van de BVSE te ANTWERPEN onder het voorzitterschap van: KANSELIER Walter KUNNNEN