Bij het uitvoeren van LUCHTDOPEN of RONDVLUCHTEN dringen wij er op aan deze enkel uit te voeren in goede weersomstandigheden, de laatste tijd bereiken ons een aantal E-MAILS van personen welk tijdens de vlucht ziek werden in weersomstandigheden die geschieden in zeer turbulente weersomstandigheden waar wijzelf in vlucht zijnde het niet zo aangenaam ervaarden.
Een LUCHTDOOP of RONDVLUCHT moet een promotie voor de LUCHTVAART zijn met tevreden pasagiers na deze vlucht
Ik begrijp dat men als PILOOT en EIGENAAR de geplande vlucht wenst uit te voeren maar een correct en profesioneel gedrag moet de commerciele belangen over heersen
WIE het schoentje past trekt het aan en hoop beterschap in het gedrag te zien in de toekomst
Op ZATERDAG 8 JULI te EBAW op het FRANK SANDERS plein op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN is er tussen 1500b en 1600b een EERBETOON voorzien met een overvlucht in formatie;
Ik adviseer dringend om van de verschillende LUCHTRUIMGEBRUIKERS te vernemen welk volgens hen de OORZAKEN zijn dat er soms zonder de nodige toelatingen in GECONTROLEERD LUCHTRUIM of door P, D of R gebieden wordt gevlogen in het vooruitzicht om door een aanpassing van een aantal zaken dit heuvel in de toekomst te vermijden!!
Het is dringend nodig van uw zienswijze naar voor te brengenom te vermijden dat er van uit de LUCHTVAART AUTORITEITEN onjuiste conclusies worden gebruikt om weer nieuwe beperkingen op te leggen.
LAAT ONS ER SAMEN TRACHTEN IETS AAN TE DOEN !!!!!!!
any RUDE or PILOTE reactions are also welcom on this E-MAIL
I als would apreciate a copy to my E-mail to be kept in the picture to follow up this for the NON-COMMERCIAL-AIRTRANSPORT AIRSPACE USERS during my weekly visits to the EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
Ik kan niet zeggen wat de redenen van het ongeval zijn op het eerste zicht een beoordelingsfout onder de druk van het mediagebeuren.
Men moet bij zulke gelegenheden zeer voorzichtig zijn want er lopen veel onbevoegden rond en men wil alles zeer snel doen gebeuren !!!
Heb daar vroeger ook ervaringen mee gehad en steld zeer hoge eisen aan de piloot hoor, ik had gelukig het karakter om mij nooit te laten opjagen maar het vergde soms veel moeite hoor, als men mij trachte op te jagen van rap,,,,rap dan ging ik rustig in mijn stoel zitten en zegde hen:
HIER BEN IK DE BAAS NA GOD !!!!!dus ik beslis !!!!
Men noemde mij dan wel AROGANT , maar overleven is vitaal
Gezien een aantal E-MAILTJES toelichtingen vragen over mijn vraag in het FORUM onder het ONDERWERP NIEUWS over " of wij een TOETREDING van TURKIJE bij de EU WENSEN???
Deze vraag is het gevolg van een aantal persoonlijke gespreken met MEP's en BUREAUCRATEN van de EC,COREPER, COUNCIL,ESC,COR, en EUROCONTROL over de weg verder met de EU in functie van de verwerping door FRANKRIJK en NEDERLAND van de voorgestelde EU CONVENTIE.
Dit is een topic in de huidige gesprekken te BRUSSEL
Het probleem volgens mijn inziens is dat men reeds vroeger toen we nog met 12 lidstaten waren in 1980 de reorganisatie can de EC structuur hadden moeten doorvoeren alvorens aan de uitbreiding naar 15, 25 door voerde en zelfs naar de 29 in de toekomst.
Ook een aantal van de oudere ervaren MEP zijn of waren ook van die opinie maar de democratische meerderheid stemde voor de achtereenvolgende uitbreidingen.
Ik kan zelf moeilijk bepalen of ik voor of tegen de toetreding van TURKIJE ben,alhoewel ik overhel naar een JA mits de nodige verplichtingen worden gerespecteerd wat bij de laatste uitbreiding reeds niet het geval was volgens mijn inziens!!!
MAAR WIE BEN IK, mijn kennis en ervaring ligt vooral in de LUCHTVAART war ik in aktief ben sedert 1954 en mijn aanwezigheid als LOBBYIST sedert 1980 voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK waar wij werken met 189 NATIONALITEITEN met de door mij gekozen DOELSTELLINGEN zoals die mij in de jaren 80 werden bijgebracht door de vaders en stichters van IAOPA
Tegen 12 JULI maak ik de bekomen reacties op het FORUM over naar een aantal NEDERLANDSTALIGE personen in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
Verneem zo juist dat de HELICOPTER van VTM en RTBF zijn omstreeks 1500b bij het opstijgen te ANTWERPEN aan de HERBOVILLEKAAI voor de TV reportage van het BK WIELRENNEN in mekaar gevlogen zijn, met 4 gewonden meer gegevens ontbreken !!!
Even toelichten FANK SANDERS was de laatste jaren de bezielers achter de "DAG DER GEHANDICAPTEN" op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN en er in slaagde via SPONSORS en een ploeg VRIJWILLIGERS op één dag 2500 gehandicazpte personen uit instellingen een aangename dag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te bezorgen met daarbij een 30 minuten durende rondvlucht .
Een fantastische evenement waaraan ANNITTA en MIJZELF samen met een kleine groep vrijwillige medewerkers onder de leiding van ANDRE( mevr SANDERS) zelf zeer veel vreugde beleefden als wij zagen hoe deze minder bedeelde mensen een heerlijke dag hadden waar we later nog veel mooie brieven en tekeningen van bekwamen
TIJDENS de 25e uitgave kreeg we het bezoek van PRINS FILIP van BELGIE en zijn echtgenote PRINSES MATHILDE tot grote vreugde van de GEHANDICAPTEN en de officiele mandatarisen die nu wel aanwezig waren en hun belangstelling toonden voor dit lovenswaardig iniatief
Later zullen we trachten een formatievlucht uit te voeren met SV4(stampe) in de MISSING MEN configuratie ter ere van FRANK
Verneem zo juist dat mijn vriend FRANK SANDERS voorzitter van JEUGD en LUCHTVAART alsook van AOPA-BELGIE op maandag 19 JUNI te STEKENE overleden is en in strikte private sfeer werdt begraven.
Dit na een langdurige en slepende ziekte die hem niet weerhielden om zijn gedrevenheid voor de bevordering der LUCHTVAART naar de JEUGD verder te zetten op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Langs deze weg wensen wij ons medeleven aan de familie te betonen voor het verlies van een echtgenoot,en vader welke grootse verwezelijkingen in het ANTWERPSE ONDERWIJS en via JEUGD en LUCHTVAART en AOPA-BELGIUM in de LUCHTVAART verwezekijkte
Meer informatie zullen wij op latere datum verspreiden
Op zaterdag 19 Augustus heeft er op het vliegveld GRIMBERGEN de jaarlijkse OPEN DAG plaats, om de mensen uit de omgeving van het vliegveldin een ludieke sfeer een kijkje te nemen achter de schermen van hat vliegveld.