Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFIS
    I sugest on the NON CAT AIRSPACE USERS operating in VFR to keep close contact with the EUROCONTROL APDSG concerning the evolution on the AFIS prposals fpr the REGIONAL AERODROME with very limited IFR operations where the introduction of a AFIS could be used instead of a ATC/TWR  see WP 48.02 in function of doc.... of ICAO.

    This could avoid COSTLY and VERY RESTRICTIF aplications for the VFR operators.

    17-05-2008 om 08:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    Morgen ZATERDAG 17 MEI 2008
      van 0800 tot 10;00 Bureel FLAG
      Van 10;00 tot 12;00 ASA EXPO  op ANTWERP AIRPORT

    ZONDAG 18 MEI 2008
      van  09:00 tot 11:00 FLAG
      van  1100 tot 12:00 RAAC lokaal

    WOENSDAG  21 MEI 2008   EU-ARENA te BRUSSEL


    VRIJDAG 23 MEI tot MAANDAG 26 MEI  afwezig  geen  E-MAIL, TEL  of   FAX contact 

    DINSDAG 27 MEI  
      DG-TREN
      EP

    WOENSDAG 28 MEI
      EUROCONTROL HQ

    16-05-2008 om 20:58 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SES -FUA
    On 16 MAI 2008 there was a  consultation on the SINGEL EUROPEAN SKY iniatif for the EU o,n the EUROCONTROL specifications for the application of the FLEXIBLE AIRSPACE  ( FUA).

     This may have some effect on the IFR and VFR operations in the EU-SES development

     See  ENPRM/08-002 of 14/02/2008  DRAFT adapted to 16 MAI 2008 document.

     see PAGE 30  L1-APPPC-15-01   indicating thad should carry a revieuw(s) at least YEARLY of ALL AIRSPACE USERS requirements to include:
     
     a)- military aviation
     b)-other military users
     c)-civil air transport
     d)-GENERAL SPORTING and AERIAL WORK USERS
     e)-BUSINESS AVIATION
     f)-air-test-civil and military
     g)-ANY OTHER AIRSPACE USERS
     h)NATIONAL and INTERNATIONAL ORGANISATIONS representing GROUPS of USERS

    To be evaluated by ALL   NON CAT AIRSPACE USERS ORGANISATIONS ASAP ???

     final report to be transmitted to the DG-TREN JUNE 2008

    16-05-2008 om 20:50 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART en OUDERWETSE TECHNOLOGIE
    Zoal  ingezonden Brief door Mr MARC SANDELOWSKY in PILOTS & PLANES  van AOPA-NL  van MEI 2008 krijg ik regelmatig E-mails :

     De  heer ARY STIGTER secretaris AOPA-NL heeft daarop een zeer goede uitleg gegeven maar een belangrijk aspekt niet toegelicht.

     DE LUCHVAART TECHNOLOGIE welke wij in de LUCHTVAART gebruiken is het resultaat van een GLOBAAL gebruik van de CAT ( COMMERCIAL AIR TRANSPORT) opgebouwt in samenwerking van de 192  ICAO lidstaten en in functie van de noden van deze CAT.

    Elke wijziging moet gebeuren zodat in en boven deze landen de LUCHTVAART VEILIG kan plaats vinden.

    Het GENERAL AVIATION & AERIAL WORK vliegen is niet het hoofdsoel van de ICAO conventie welk in 1946 werdt ingevoerd

     Tot op heden heeft als algemene regel GA/AW niet moeten bijdragen aan de kosten van deze infrastruktuur en had dus weinig recht van spreken, dit is de laatste jaren langzaam aan veranderen en moet GA/AW bijdragen aan deze kosten maar krijgt ook recht van inspraak via een aantal organisaties  op wereldvlak zoals  IAOPA, FAI , IHA en IBAA en op Nationaal vlak via AOPA, NAA,PPL/IR en EBAA .

    Spijtig genoeg is er een gebrek aan nauwe samenwerking tussen seze organisaties om tot een duidelijk naar voor brengen van de NON CAT AIRSPACE USERS REQUIREMENTS naar voor te brengen wegens gebrek aan financiele  middelen en persoonen  welk zich daar dagelijks voor 100% mee bezig houden.

    Toen ik aktief  werdt  in de LUCHTMACHT sedert 1954 waar  ik als Militair Piloot en ook als Burger Piloot en Instructeur en lesgever  mijn  SPORT, HOBBY en BEROEP kon beoefenen  had ik hierover  persoonlijk ook veel opmerkingen.

    Sedert 1980 op rust zijnde heb ik ten behoeve van IAOPA (GLOBAL via DOC ) de mogelijkheid om als vrijwilliger mits vergoeding van mijn onkosten aktief te zijn in wat ik de EU-ARENA noem als LIAISON OFFICER tot 2004 en nu nog als  individueel EU-LOBBYIST ten persoonlijke titel.

    HIerdoor heb ik leren inzien dat we de LUCHTVAART als zeer conventioneel moeten beschouwen en dat de verandering aan de moderne mogelijkheden van de TECHNOLOGIE zeer traag en moeilijk gebeurt wegens het GLOBAAL karakter.

     Dit is een eerste reactie  maar ben beschikbaar voor het toelichten van bijkomende informatie in functie van de binnenkomend E-MAILS via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

     

    15-05-2008 om 17:57 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL op 10 MEI te SAINT GHISLAIN
    Heden bekwam ik informatie over het ongeval met een licht vliegtuig OO-HUS ( dank aan ASA) in de streek van MONS met twee dodelijke slachtoffers.
     
     Uit de kranten spreekt men over RASSE MOTTE en aanvaring met een boom, ik ga me heden nog niet verder uitlaten over dit smartelijk ongeval.

    11-05-2008 om 18:01 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART INFORMATIE
    De officiele documenten op gebied van LUCHTVAARTINFORMATIE zijn de NATIONALE AIP's welk gratis kunnen geraadpleegt worden voor alle luchtruimgebruikers via:

    WWW.EUROCONTROL.INT    ga naar CFMU/EAD

    tevens is de JEPESSEN een intresante maar kostelike bron

    Ik verwijs echter dikwijls naan   WWW.NAV2000.COM  een iniatief van een Belgische ULM instructeur in FRANKRIJK welk via vrijwillige fenanciele steun deze site aktief en updated houdt en zeer gebruikers vriendelijk is

    11-05-2008 om 17:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTI COLISSION

    Een bijna dagelijks onderwerp betreft de uitrusting van/

     8,33 KHZ voor VFR op lage hoogte tts beneden FL195, heden is het nog niet VERPLICHT en raad aan de NATIONALE AIP te raadplegen.

     SSR MODE "S" heden is deze voor IFR verplicht zie info op WWW.EUROCONTROL.INT

     Voor VFR raadpleeg de NATIONALE AIP en kijk ook naar de NOTAMS klas II en klas 1 voor tijdelijke aanpassingen .

     In de FIR EBBU is deze SSR MODE "S" niet verplicht voor 2011 zie de AIC opgelet voor NEDERLAND en DUITSLAND

     FLARM  in de ZWEEFVLIEGMIDDENS doet dit aparaat zijn intrede maar wees op uw hoede want deze reageert enkel op de toestellen welk ook een werkende FLARM aan boord hebben en NIET op de SSR MODE "A/C" zoals sommige piloten  mij  onterecht trachten te overtuigen

    LOOK OUT in VMC blijft voor de VFR de TOPPRIORITEIT !!!!

    NOOT:
       Er blijken og een aantal nieuwe aspecten met de SSR MODE "S" aan het daglicht te komen bij de respectievelijke ATSP welk er nu ervaring mee opdoen, heb collega piloten welk dit onderwerp nauwkeurig voor  de VFR  NON CAT AIRSPACE AIRSPACE USERS  opvolgen

    11-05-2008 om 17:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SECURITY -BEVEILLIGING
    LUCHTHAVEN BEVEILIGING:

      -Er is dringend noodzaak dat al de gebruikers van een LUCHTHAVEN mee werken aan de BEVEILLIGING:

    -Neem geen vreemde personen mee

    -Neem ook geen voorwerpen mee voor onbekenden

    -Verwitig elk onbekene persoon welk u tracht te vergezellen

    VLIEGVELDEN:

     Zie  en pas de regels toe vermeld in  AOPA's  AIRPORT WATCH 

    WWW.AOPA.ORG

    Dit is een dringende noodzaak om onze GENERAL AVIATION & AERIAL WORK aktiviteiten te beschermen van onnodige en zeer beperkende invoeren van reglementatie  en zeer KOSTELIJKE door de overheid

    10-05-2008 om 12:16 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTRESANTE INFORMATIE
    WWW.SKYBRARY.AERO

    09-05-2008 om 18:19 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EASA NPA
    I urgently advise to read and evaluate the content of NPA N° 2008-07

    For amending  a COMMISION REGULATION N° 1702/2003

    a "ELA process and standarts changes and repairs" 

      for creating

    CERTIFICATION SPECIFICATIONS for LICHT SPORT AIROPLANES

    Avaible via the EASA website and I presumme thad the various organisations of

    NON CAT  VFR  AIRSPACE USERS   are involved in collecting comments from their members ASAP

    09-05-2008 om 18:17 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROEFSCHRIFT
    Hedenbekwam ik een zeer intresant exemplaar  ter beoordeling van het proefschrift van 

                                         ir.drs. Alexander R.C. de Haan

    AIRCRAFT TECHNOLOGOGY'S CONTRIBUTION to SUSTAINABLE DEVEKLOPMENT

                                    27 JUNI  2007  Technische Universiteit DELFT ( NL)

    08-05-2008 om 13:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. FLIGHT SIMULATOR
    Elke week steld men mij vragen over het vliegen op ZWEEFVLIEGTEUGEN, VLIEGTUIGEN en

    HELICOPTERS die ik meestal zeer snel en bondig kan beantwoorden tevens ben ik aktief geweest
     
    op FLIGHT SIMULATORS maar wat betrefd de SIMILATORS op PC heb ik geen ervaring en

    verwijs u daarom naar  WWW.FSCB.BE    of   INFO@FSCB.BE

    08-05-2008 om 12:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.A.V
     I was present at the UNHABITED AERONAUTICAL VEHICLE  meeting in HQ

    EUROCONTROL in BRUSSELS  on  MAY 6;7 and 8.


    This activity organised by  EADS  and UVSI  under the denomination UAS WORKSHOP  with a

    participation of about 400 persons over the three days, revealed a lot of intresting information witch

    is avaible via the  WWW.EUROCONTROL.INT  and  WWW.EADS.NET

    The vital point to note is the fact thad the use of  UAV  will only be possible as this devices can

    satisfy on the same requirementts of any other AIRSPACE USER be it in IFR or in VFR

    OPERATIONS  in the ICAO KLASS AIRSPACE A,B,C,D,E,F,G .

    Apaerently the military UAV are very advanced to operate in the OAT  and the civilian hope very

    soon to have the LEGAL and TECHNICAL possiblity to operate in IFR in the A,B and C

    AIRSPACE .

    Of cours the operation in SEGREGATED AIRSPACE is always a possiblity via publications in the
     
    AIP or via NOTAM.

    The operations in the other AIRSPACE  D,E,F and G is still not in vieuw as long they can not satisfy

    the SENSE & AVOID ( SEE & AVOID) in the VFR OPERATIONS

    In certain country the very light weight ( 9 Kgr) can operate in VFR operation at very low altitude by

    some STATE AUTHORITY and in  LOSV and via a NOTAM ( to be verified)

     Also note thad at ICAO level there is a group working on this subject in witch IAOPA HQ via MR
     
    HOFMAN is involved as leading the UAV-PILOT LICENSE requirements and training programme.

    Intresting was the personnel briefing I received of the record on the GAF license for UAV( military) ,
     
    the system and the operations aplication, witch is also proposed toward the civilian authority for the

    civilian UAV operations


    The official denomination now seems to be;  UAS = UNMANNED VEHICLE SYSTEM


    The UVSI  from witch MR PETER van BLYENBURGH is the cairman is preparing the UVSI

    ANNUAL REPORT in witch there is a CD-ROM avaible with 1000 UAS who are operating at

    GLOBAL LEVEL  PVB@UVS-INFO.COM

    Voor de SENIOREN deze UAS zijn LUCHTVAARTUIGEN waar er geen PILOOT aan boord van het toestel is  en welk heden reeds zeer sterk in gebruik zijn voor de oorlogsvoering in verschillende streken deze zijn tussen toestellen van enkele gram en toestellen van enkele ton ( Vermoedelijk 20.000 kgr of 20 Ton) maar dat moet ik verder uitpluizen men voorziet zulke toestellen ook in burgergebruik in 20XX !!!

    08-05-2008 om 11:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI -HERNIEUWING van de JAR-FCL vergunning
    Ik adviseer nogmaals voor de PILOTEN om tijdig hun MEDISCH ONDERZOEK aan te vragen, zodat dit verloopt voor de VERVALDATUM op hun vergunning!!!!!

     Op bepaalde tijdstippen is er geen dokter beschikbaar  te BRUSSEL en indien uw medical  dardoor gebeurt na de vervaldatum  van uw vergunning wordt u onderworpen aan bijkomende kostelijke  en tijdrovende examens

    05-05-2008 om 04:03 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI- FLIGHT PREPARATION
    May I  advise the FI to verify and brief their STUDENT PILOTS on the SOLO NAVIGATION to:

    PENETRATE no CTR without a ATC CLEARANCE

    Somme CTR the use of the SSR mode A/C is MANDATORY

    VERIFY there knowledge of the R/T  procedure in ENGLISCH

    Have them verify the UPDATED NOTAMS of the same day of the FLIGHT and not a summary of a week ago

    ClARIFY the the RWY en TAXIWAYS MARKINGS in vieuw to avoid RWY INCURSIONS INCIDENTS and a GO a ROUND of a CAT in VERY SHORT FINAL

    URGENT:

     There is a urgent need to avoid AIRSPACE INFRINGEMENTS  by VFR operations see report of EUROCONTROL on this subject

    WWW.EUROCONTROL.INT

    For aditional information:  SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    04-05-2008 om 19:45 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIABETES
    Heden zijn  er intresante voorstellen voor de personen met DIABETES TYPE 1 om toch toegelaten te kunnen tot de ICAO-MEDICAL KLAS 2. voor PPL-VFR

     Wij volgen dit op en zullen zo spoedig  mogelijk trachten de juiste toestand hier te vermelden 

      WWW.DIABETESFONDS.NL  

    02-05-2008 om 20:32 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THANKS
    Dank voor de vele wensen en bemoedigende E-mailtjes voor het 3 jarig bestaan van mijn BLOG en

    de zeer goede beoordelingen over de bekomen informatie over het LUCHTVAARTGEBEUREN

    Ik zal trachten miujn best te doen in het volgende jaar.

     Hoop enkele van jullie te ontmoeten vandaag op OOSTMALLE/ZOERSEL vliegveld tijdens de

    CHIPMEET en te ANTWERP AIRPORT  op ZATERDAG en ZONDAG bij de STAMPE ( SV4)
     

    FLY-IN zoniet op de SENIOREN MEETINGS te WENDUINE en HASSELT waar wij voorzien

    aanwezig te zijn volgens mijn PLANNING

    SYLVAIN (SDW)

    02-05-2008 om 05:25 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NON SCHEDULED IFR operations
    There is a need from the Individual IFR operators who do not belong to the SCHEDULED OPERATIONS on the intention of the EU-COMMISION to make a permanent link between:

     AIRPORT SLOTS
     RUNWAY SLOTS  ( for T/O and LANDING)
     SLOT COORDINATORS
     FLIGHT PLAN
     AIRLINE SCHEDULED TIME TABELS
     IATA ANNUAL SLOT SCHEDULING MEETING

    This would mean thad a number of AIRPORTS have no more capacity for NON SCHEDULED  FLIGHT to T/O or LAND ???

    ATT:
     -IAOPA
     -EBAA
     -PPL/IR
     -


     

    01-05-2008 om 20:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. SABENA CLUB asbl
    Organise une VISIT GUIDEE et un   vol  en  BOEING 737-300  de TNT AIRWAYS le 24 MAI 2008  a 0800 hr   et terminant a 1800

    Prix 80 € par/personne  par le repas et le vol a verser                                                        AEROCLUB SABENA N° 734-0190002-85

    Contacter: PETER KIRSCHEN   ou XAVIER JENSEN

    peter.kirschen@skynet.be
    GSM 0476 682 700


     xavier.jensen@gmail.com
    GSM 0474 940 215

    01-05-2008 om 18:17 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. WEG met VLIEGANGST
    Vele E-mails van SENNIOREN   gaan over het probleem van VLIEGANGST hiervoor is het 

       intresant te weten dat in PASC@L  N° 7  er een intresant artikel over dit onderwerp staat  op bdz

    48  geschreven door DRIES EVERAERTS in functie van een aantal gespreken en opzoekwerk over
    dit onderwerp.

     IK RAAD AAN dit ARTIKEL eerst te lezen alvorens u mijn vraag te sturen gezien ik door de vele

    vragen onvoldoende tijd heb om deze steeds grondig te beantwoorden

    01-05-2008 om 18:05 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!