Via een aantal EXPERTS verneem ik dat er in de toekomst bij KLM een gebrek aan PILOTEN ontstaat gezien de NEDERLANDSE ( KLS) onvoldoende piloten tijdig kan vormen.
We moeten echter zien of er via de andere scholen in de EU er niet voldoende JAA-JAR/FCL piloten beschikbaar zullen zijn welk voldoen aaan de door KLM gestelde voorwaarden
Een der aspecten welk steeds ter sprake komt betreft tot op welke LEEFTIJD men als piloot mag vliegen.
We maken hier onderscheidt tussen het vliegen als PIC in wat wij volgens ICAO COMMERCIAL AIR TRANSPORT ( CAT)noemen daar is de leeftijd beperkt tot 65 jaar mits dat men de 6 maandelijks medisch onderzoek door een LUCHTVAART GENEESKUNDIG CENTRUM geschikt wordt bevonden.
Buiten de CAT als PPL of CPL is er geen LEEFTIJDSLIMIET maar moet men de MEDISCHE GESCHIKTHEID steeds hernieuwen om als PIC te mogen vliegen zij het in enige mogelijke activiteit
Dit is een punt dat door een aantal personen steeds ter discutie wordt gesteld welk vinden dat hier ook een leeftijdslimiet moet ingevoerd wordt maar dit is niet gestaafd tot enige grondige reden.
PILOTEN welk hier problemen mee bekomen mogen steeds om bijstand vragen via MEDISCHE EXPERTISE van ABI en AOPA
Enkele E-MAILTJES van SENIOREN stellen mij vragen over de VEILIGHEID van RONDVLUCHTEN en functie van het ongeval dat er deze morgend gebeurde in HAMBURG met een WATERVLIEGTUIG.
Het vliegen is zeer veilig maar op een dag gelijk vandaag met goed weder zijn er op een dag gelijk vandaag zijn er in EUROPA volgens de ICAO bepaling bestaande uit 54 landen wel 240.000 vluchten in de lucht, daar kan steeds een ongeval gebeuren!!!
Wat betreft de OORZAAK kan ik mij zeker niet uitspreken gezien dat enkel wordt bekomen na een grondig onderzoek wat toch een bepaalde periode in beslag neemt
Tijdens mijn ontmoetingen met enkele der oudere personen in de LUCHTVAARTMIDDENS stelde mij de vraag hoe men lid kon worden van de VTB ( VIEILLES TIGES DE BELGIQUE) en beloofde ik de E-mail adressen te vermelden op mijn BLOG:
Enkele E-mails die mij toekwamen hadden betrekking op de NGC uitzending over de vlucht van FEDEX 705 met een DC10 waar een kaper tracht tijdens deze cargo vlucht de bemanning te overmeesteren.
De vraag waarom de piloot niet onmidelijk de cockpit verliet om zijn twee colegas te helpen heeft zijn reden dat op deze DC10 de gyroscopen die de automatische piloot bevelen niet zeer betrouwbaar waren volgens een vorige TR.
Men mag ook niet uit het oog verliezen dat voor deze AIR CRASH INVESTIGATION de juiste toedracht niet in al zijn juistheid wordt weergegeven het is een benadering van het incident.
De uitreiking van de AWARD op 26 mei 1994 aan de bemaning bewijst duidelijk dat de bemaning zich zeer profesioneel gedroeg in zulk een onbekende situatie waarop geen enkele opleiding ons voorbereid tijdens onze opleiding tot piloot en men beslissingen moet nemen in fractie van seconden.
Bijkomende opmerkingen en vragen zijn steeds welkom??
Ik geloof dat ik alle E-MAILTJES nu weer beantwoord heb, indien u geen antwoord bekwam is dat teken dat uw bericht verloren ging, STUUR het nogmaals!!!
I have replyed to ALL E-MAILS now if you dint receive a reply it means your message has been lost, SEND it again!!!!
Je viens de repondre a toutes E-MAIL, ci vous avez pas recu de reaction cela veut dire que votre message est perdu TRANSMITES de nouveaux !!!
Een aantal E-MAILERS stellen belang in de kalender van de VLIEGMEETING en allerlei manifestaties in EUROPA hiervoor verwijzen wij naar blz 82/83/84 van de PILOT en vindt men meer informatie www.pilotweb.aero
Participated today on the OBSTACLE FREE ZONE ( OFZ) workshop to be aplied during ILS/MLS/GBAS aplications.
A very complex subject and the TLS (TARGET LEVEL SAFETY)
A very strong presentation was made by P JOHNSTON of UK-NATS on the bebefits of the MLS aplication at LONDON-HEATHROW and highlichting the very strong financiel benefits for the instalation of the MLS
There is also very confusing definitions in this subject
Documentation avaible for any expert who is intrested in this subject for IFR opertions in the future.
I keep personaly contact with a NATIONAL CAA EXPERT on this subject
Als ik spreek over de COUNCIL betreft dit de ADMINSTATIE welk de COUNCIL( RAAD VAN DE EUROPESE UNIE) begeleidt te Brussel
Enkele toelichtingen WIE is WIE??
Er zijn in EUROPA DRIE RADEN:
1) DE RAAD VAN EUROPA is geen EU instelling maar een intergouvermentale organisatie opgericht in 1949 en bestaande uit 46 lidstaten met als voornaamste doel het beschermen der MENSENRECHTEN
2) DE EUROPESE RAAD is een E.U instelling bestaande uit de staatshoofden der 25 E.U lidstaten en komen 4 maal per jaar samen om het ALGEMEEN BELEID van de EU vast te stellen en men noemt dat ook de "EUROPESE TOP"
3)DE RAAD VAN DE EU is de raad van ministers der 25 lidstatenvoor een bepaalde bevoegdheid welk regelmatig bijeenkomen om de voorgestelde WETTEN door de COMMISIE en mits ADVIES of CO-DECISION van het EP aan te nemen
Ik hoop dat dit de term COUNCIL( RAAD VAN DE EU)verduidelijkt
Bij het uitvoeren van LUCHTDOPEN of RONDVLUCHTEN dringen wij er op aan deze enkel uit te voeren in goede weersomstandigheden, de laatste tijd bereiken ons een aantal E-MAILS van personen welk tijdens de vlucht ziek werden in weersomstandigheden die geschieden in zeer turbulente weersomstandigheden waar wijzelf in vlucht zijnde het niet zo aangenaam ervaarden.
Een LUCHTDOOP of RONDVLUCHT moet een promotie voor de LUCHTVAART zijn met tevreden pasagiers na deze vlucht
Ik begrijp dat men als PILOOT en EIGENAAR de geplande vlucht wenst uit te voeren maar een correct en profesioneel gedrag moet de commerciele belangen over heersen
WIE het schoentje past trekt het aan en hoop beterschap in het gedrag te zien in de toekomst
Op ZATERDAG 8 JULI te EBAW op het FRANK SANDERS plein op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN is er tussen 1500b en 1600b een EERBETOON voorzien met een overvlucht in formatie;
Ik adviseer dringend om van de verschillende LUCHTRUIMGEBRUIKERS te vernemen welk volgens hen de OORZAKEN zijn dat er soms zonder de nodige toelatingen in GECONTROLEERD LUCHTRUIM of door P, D of R gebieden wordt gevlogen in het vooruitzicht om door een aanpassing van een aantal zaken dit heuvel in de toekomst te vermijden!!
Het is dringend nodig van uw zienswijze naar voor te brengenom te vermijden dat er van uit de LUCHTVAART AUTORITEITEN onjuiste conclusies worden gebruikt om weer nieuwe beperkingen op te leggen.
LAAT ONS ER SAMEN TRACHTEN IETS AAN TE DOEN !!!!!!!
any RUDE or PILOTE reactions are also welcom on this E-MAIL
I als would apreciate a copy to my E-mail to be kept in the picture to follow up this for the NON-COMMERCIAL-AIRTRANSPORT AIRSPACE USERS during my weekly visits to the EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
Ik kan niet zeggen wat de redenen van het ongeval zijn op het eerste zicht een beoordelingsfout onder de druk van het mediagebeuren.
Men moet bij zulke gelegenheden zeer voorzichtig zijn want er lopen veel onbevoegden rond en men wil alles zeer snel doen gebeuren !!!
Heb daar vroeger ook ervaringen mee gehad en steld zeer hoge eisen aan de piloot hoor, ik had gelukig het karakter om mij nooit te laten opjagen maar het vergde soms veel moeite hoor, als men mij trachte op te jagen van rap,,,,rap dan ging ik rustig in mijn stoel zitten en zegde hen:
HIER BEN IK DE BAAS NA GOD !!!!!dus ik beslis !!!!
Men noemde mij dan wel AROGANT , maar overleven is vitaal
Gezien een aantal E-MAILTJES toelichtingen vragen over mijn vraag in het FORUM onder het ONDERWERP NIEUWS over " of wij een TOETREDING van TURKIJE bij de EU WENSEN???
Deze vraag is het gevolg van een aantal persoonlijke gespreken met MEP's en BUREAUCRATEN van de EC,COREPER, COUNCIL,ESC,COR, en EUROCONTROL over de weg verder met de EU in functie van de verwerping door FRANKRIJK en NEDERLAND van de voorgestelde EU CONVENTIE.
Dit is een topic in de huidige gesprekken te BRUSSEL
Het probleem volgens mijn inziens is dat men reeds vroeger toen we nog met 12 lidstaten waren in 1980 de reorganisatie can de EC structuur hadden moeten doorvoeren alvorens aan de uitbreiding naar 15, 25 door voerde en zelfs naar de 29 in de toekomst.
Ook een aantal van de oudere ervaren MEP zijn of waren ook van die opinie maar de democratische meerderheid stemde voor de achtereenvolgende uitbreidingen.
Ik kan zelf moeilijk bepalen of ik voor of tegen de toetreding van TURKIJE ben,alhoewel ik overhel naar een JA mits de nodige verplichtingen worden gerespecteerd wat bij de laatste uitbreiding reeds niet het geval was volgens mijn inziens!!!
MAAR WIE BEN IK, mijn kennis en ervaring ligt vooral in de LUCHTVAART war ik in aktief ben sedert 1954 en mijn aanwezigheid als LOBBYIST sedert 1980 voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK waar wij werken met 189 NATIONALITEITEN met de door mij gekozen DOELSTELLINGEN zoals die mij in de jaren 80 werden bijgebracht door de vaders en stichters van IAOPA
Tegen 12 JULI maak ik de bekomen reacties op het FORUM over naar een aantal NEDERLANDSTALIGE personen in de EU INSTELLINGEN te BRUSSEL