In functie van een aantal E-MAILTJES over FRANK SANDERS moet ik toch enkele punten toelichten.
FRANK was een mijner leerlingen veel jaren geleden toen hij nog zeer actief was in het ANTWERPSE ONDERWIJs waar hij volgens mijn begrippen ook zeer goed werk leverde.
Via vele contacten in JEUGD & LUCHTVAART en AOPA-BELGIUM leerden wij elkaar zeer goed kennen en kan ik duidelijk stellen dat FRANK same, met ANDREE een heel belangrijke rol speelden in DE LUCHTVAART in het ANTWERPSE maar ook minder geweten in BELGISCHE ,VLAAMSE,EUROPESE en INTERNATIONAAL via IAOPA.
Hij is niet de vader van JEUGD & LUCHTVAART welk bestond uit zes vooraanstaande oudere personen waarvan ik er soms nog enkele ontmoet; maar hij heeft JEUGD & LUCHTVAART nieuw leven ingeblazen met als zichbaar zijnde DE DAG DER GEHANDICAPTEN en de bouw van de nu terug vliegende BREEZY.
Via zijn MILITAIRE,ONDERWIJS en LUCHTVAART activiteiten heeft hij een veel minder en door velen ongekende rol gespeelt op ANTWERPS,VLAAMS,BELGISCH,EUROPEES en INTERNATIONAAL vlak zonder daar enige eer voor op te eisen.
Frank was geen DIPLOMAAT of een MAN van veel woorden maar daden, en alhoewel de laatste jaren ernstig ziek bleef hij zich inzetten voor zijn IDIALEN
FRANK SANDERS heeft ons veel te vroeg verlaten maar was een GROOT MAN in onze LUCHTVAART wij zullen hem missen maar trachten zijn idealen verder te dragen zolang onze gezondheid dit toelaat
Wat betreft het ONGEVAL van de AIRBUS A320 in RUSLAND weten we voorlopig niet meer dan wat de MEDIA ons toont, de EXPERTS voor het onderzoek zijn nog niet ter plaatse en dan nog duurt het enkele maanden tot een jaar eer we de juiste toedracht weten hoor.
De zogenaamde problemen met de hydraulische probleem der remmen is een gising mar heeft geen echte waarde als vasstelling hoor !!!
I advise strongly on ALL AIRSPACE USERS and the SMALL AERODROMES OPERATORS to consult the NP 06:2006 of 15/05/2006 on the proposal to amend the EU-REGULATION(EC)N° 1592/2002.
And REACT individuely to the 10 QUESTIONS and request clarification of some of the used DEFINITIONS and DENOMINATIONS used
I can not evaluate in detail what this may have for effect on the OPERATIONAL AIRSPACE USERS in the futur.
CAUTION I notice references to: AIRCRAFT and ALL OTHER FLYING DEVICES GLIDERS HELICOPTERS SMALL AERODROMES AERODROME NOT OPEN TO PUBLIC USE DRAFT PROPOSAL by GASR
I also would like to see YOUR QUESTIONS and obtained reply via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Also any aditional clarification or sugestions are always welcom witch I tread confidential in my function of INDEPENDENT EU LOBBYIST
Enkele personen wensen mij deze week te ontmoeten maar vermelden niet op mijn antwoordaparaat hoe ik hen kan bereiken om een afspraak te bevestigen.
Uit hun inspraak op mijn antwoord aparaat blijkt dat zij deze BLOG bezoeken en daarom een kort overzicht van mijn AGENDA voor deze week vanaf 10/07 .
MAANDAG 10 JULI aanwezig te EBAW bij FLAG DINSDAG en WOENSDAG te BRUSSEL bij de EU INSTELLINGEN DONDERDAG voormiddag aanwezig te EBAW LUCHTHAVEN VRIJDAG aanwezig op mijn BUREEL te ANTWERPEN ZATERDAG voormiddag EBAW ZONDAG voormiddag EBAW
Een E-MAILTJE of TELEFOONTJE ware nuttig om een afspraak te maken
In een aantal gevallen vraagt men mijn ADVIES over de keuze van een FTO of RF voor de opleiding tot PILOOT.
Heden bekwam ik weer enkele intresante gegevens van enkele der mijner FRANSTALIGE vroeger leerlingen en collega PILOTEN welk met mij actief waren in het ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE en het LT/AVN der BELGISCHE LANDMACHT( nu onderdeel van de COMPONENT LUCHTVAART der KRIJGSMACHT)
gisteren morgend kreeg ik weer een E-mailtje dat me zeer veel plezier verschafte en dat bepaalde eigenaardigheden ten opzichte van het MEDISCH ONDERZOEK voor PILOOT naar voor brengt.
In 2004 werdt ik benadert door een jonge man van 17 jaar welk na een cursus ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE en daar de MEDISCHE KEURING te hebben ondergaan met succes bij de LUCHTMACHT zijn droom om het beroep van PILOOT in het BURGER te behalen.
Hij werdt MEDISCH ONGESCHIKT bevonden voor een JAA-JAR/FCL MEDICAL 1th class, en in BEROEP bevestigd ongeschikt.
Na contact en gesprekken met enkele MEDISCHE LUCHTVAART EXPERTS werdt er een aanvraag gedaan voor een FAA MEDICAL 1th CLASS met vermelding van een WAIVER die hem geheel niet beperkte in de uitvoering van het beroep van ATPL en dit na vermelding van de vastgestelde MEDISCHE ONGESCIKTHEID initieel vastgesteld.
In uitvoering van dit resultaat stelde ik de betrokken kandidaat van een JAA-JAR/FCL af te leggen in een der naburige EU lidstaten, met het gevolg dat hij een ICAO en JAA-JAR/FCL 1th CLASS MEDICAL bekwam en dus in de betrokken lidstaat zijn TEORETISCHE en PRACTISCHE opleiding volgde en met SUCCES de CPL-IR en MEL met FROZEN ATPL behaalde.
Een maand geleden werdt hij met succes bij een JAA AIRLINE op B737 als 2th piloot aktief en voerde zijn eerste vlucht uit met landing op een der vliegvelden in de lidstaat van zijn eigen LAND en NATIONALITEIT welk in 2004 zijn JONGENSDROOM geheel ontnomen
Dit bewijst dat men niet te snel de moed mag opgeven in deze zeer complexe LUCHTVAART WERELD
Was gisteren aanwezig bij het EERBETOON aan FRANK SANDERS op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN met een ganse groep aanwezigen uit het ONDERWIJS en LUCHTVAARTMIDDENS.
The WINGMAN LEAVES THE FORMATION werdt gevlogen door vier SV4(STAMPE) onder de içnpuls van DANNY CABOOTER.
ook de BREEZY werdt voorgevlogen.
Dank aan de collega's voor dit mooi gebaar aan een man welk via zijn inzet veel voor de ANTWERPSE LUCHTVAART realiseerde door zijn activiteiten via JEUGD en LUCHTVAART gesteunt door zijn echtgenote ANDREE VAN VLASSELAER
FRANK RUST in VREDE wij zullen u missen maar niet vergeten en trachten uw iniatieven in de huidige snal veranderende samenleving en luchtvaartwereld verder te zetten of te doen zetten door onze nieuwe luchtvaartjeugd
Whe STRONGLY ADVISE all PILOTS,AIRCRAFT OWNERS ans AIRFIELD OPERATORS to consult and revieuw again the AOPA SECURITY COURS and revieuw the contacts toward the LOCAL POLICE SERVICES in vieuw to readapt this AOPA giudelines in vieuw of some TERORISTE WARNINGS against GA & AW opertions ASAP.
Heb gisteren avond op het FORUM bij het ONDERWERP " NIEUWS" de gestelde vraag WENSEN WIJ TURKIJE BIJ DE E.U ??? JA of NEE !!! afgesloten en maak de bekomen teksten over naar een 20 tal NEDERLANDSTALIGE MEP in electronische en papier vorm
Today received I confirmation thad there wil be a HEARING in BRUSSELS via the EU INSTITUTIONS on the requirements for the EU-SES towards the RECREATIONAL AIRSPACE USERS
Last week was I aproched by a expert of a consulting office in vieuw to give my opinion on the definition of RECREATIONAL AIRSPACE USERS
I presume this was already in function of the preparation of this HAERING
Any COMMENTS or SUGESTIONS are welcom ????
I have dificulty to this definition witch in the present form I use as:
THE NON COMMERCIAL AIRSPACE USERS but I presume will be strongly oposed !!!
Krijg regelmatig vragen over de ICAO documentatie, vroeger hield ik persoonlijk de ICAO ANNEXEN van 1 tot 18 updated
Nu doe ik dat niet meer persoonlijk en moet ik de vragers verwijzen naan HQ EUROCONTROL te BRUSSEL waar een speciale dienst bestaat die gans de ICAO documentatie in zijn bezit heeft en deze dagelijks bijwerkt.
In uitvoering van de EU-SINGEL SKY gaat het volledig systeem voor het gebruik van DIENSTEN ten BEHOEVE van de LUCHTRUIMGEBRUIKERS geheel moeten betaald worden door een vergoeding voor de bekomen diensten zoals ATC,RADIONAVIGATIE midelen,METEO,AIP,NOTAMS en LUCHTHAVENS.
Dit zal zijn invloed hebben op elk vorm van LUCHTVAARTAKTIVITEITEN zij het in IFR maar ook VFR.
Deze regels zullen worden toegepast in de 25 ( vermoedelijk 29)EU LIDSTATEN
Daarom is het nutig dat deze teksten welk beschikbaar zijn op www.CHARGINGSCHEME.EU worden doorgekeken en indien u opmerkingen of aanpassingen nodig acht deze in te dienen .
Op 04 SEPT 2006 heeft er dan bij HQ EUROCONTROL te BRUSSEL een WORKSCHOP plaats om deze opmerkingen verder toe te lichten
Deze toepassing gaat niet enkel invloed hebben op het VLIEGEN zelf maar ook op het TOURISME ,de WERKGELEGENHEID en de ECONOMISCHE ontwikeling in uw streek
Dit onderwerp op het FORUM onder de titel NIEUWS geeft weer eens duidelijk weer hoe rap een onderwerp of bericht tot verkeerde besluiten kan leiden.
Dit is voor mij een typisch voorbeeld voor de problemen welk in de EU plaats vinden waar met de 25 verschillende NATIONALITEITEN,verschillende opvoedingen, en de 20 TALEN er verschillende uitleg en uitwerking wordt bekomen voor een BESLUIT dat nog eens in de eigen TAAL en WETGEVING moet verschijnen alvorens te worden toegepast , zelfs met een REGLEMENT dat integraal toepasselijk is stellen we verschillende toepassingen vast in bepaalde lidstaten
Een kleine toelichting in functie van een aantal bekomen E-MAILS aangaande mijn BLOG en ook een aantal tussenkomsten op het FORUM.
Tot en met 1980 heb ik nooit aandacht besteed aan de NATIONALE, REGIONALE of GEMEENTE POLITIEK alhoewel dat ik als beheerder van AOPA-BELGIUM en ABI regelmatig in contact kwam met POLITIEKE MANDATARISSEN op gebied van LUCHTVAART gebonden problemen.
In 1980 werdt ik als IAOPA laison officer te BRUSSEL door een enkele der top mensen van IAOPA geintoduceerd in de EU INSTELLINGEN en EUROCONTROL waronder dus ook het EP!!
Mijn aanwezigheid betrof vooral alles wat invloed had op de LUCHTVAART en vooral GENERAL AVIATION aspecten
de definitie GENERAL AVIATION door ICAO werdt in de jaren 90 aangepast en verdeelt in GENERAL AVIATION en AERIAL WORK operations.
Gezien mijn regelmatige aanwezigheid in de EU POLITIEKE middens werdt ik dikwijls betrokken in gespreken met de MEP en hun omgeving in andere onderwerpen en zodoende heb ik nu ook intresse in de vorderingen van de EU.
Personen zoals Prof COPPE, FERNAND HERMAN, , OTTO VON HABSBURG , KAREL VAN MIERTen LEO TINDEMANS om er enkele te noemen hebben hun sporen achter gelaten en hebben nu mijn aandacht bekomen.
Tot einde 2004 mocht ik gezien mijn IAOPA status geen uitspraken doen over mogelijk politiek gevoelige onderwerpen mar nu sedert mijn op rust plaatsing op 01 JAN 2005 kan ik mijn eigen visie naar buiten brengen .
I found a very intresting article by Cpt LAIN TULLOCH on his experience as a PILOT who reached the age of 60 and still active as a PILOT as a PUBLIC CHARTER OPERATOR ( AIRTAXI) witch is CAT operations !!!
TOO OLD ??? SAYS WHO ??
see BART international number 103 of JUNE-JULY 2006 page 67