Voor degene die het nog niet vernomen hebben is er op 20 September te BRUSSEL in de CHARLEMAGNE building rue de la loi 170 om 10;00 uur een toelichting over het bovenstaande onderwerp.
voor degene die belangstellen om aanwezig te zijn neem ASAP contact
Inschrijving is voor de VEILIGHEIDSDIENSTEN noodzakelijk voor FRIDAY 25 August 2006
As Mentioned in my planning was I present in the EP this week and participated in a number of intresting BRIEFINGS of the COMMITEE of TRANSPORT and TOURISME:
COMMISIONER JACQUES BARROT came to highlicht his activity and particular the progres of the WHITE PAPER 2001 revision and update of this document
STATE SECRETARY for TRANSPORT INOVATION and TECHNOLOGY Mr HELMUT KUKACKA of AUSTRIA had a exchange of vieuws
Ms SUSANNA HUOVINEN of the FINISH MINISTER of TRANSPORT and COMMUNICATION came for a exchange on vieuws on the FINISH program for the next 6 months
I was abel to have a number of intresting conversations with the persons from the cabinet assisting the three speakers .
Was also present at the briefing from PATRICK GOUDOU of the EASA on the BUDGET COMMITEE
The next TRAN meeting is planned for 12/13/14 SEPTEMBER starting the 12th at 1500 hr.
Zoals vroeger reeds vermeld op deze BLOG is het noodzakelijk om bezoeken van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN vooraf te doen organiseren door INGRID ( zie informatie onder deze naam in te typen onder " ZOEKEN"
Ook bezoeken van het STAMPE MUSEUM kunnrn buiten de normale openigsuren per groep georganiseerd worden na afspraak zoek onder " STAMPE MUSEUM "
The working document on EXTENDING THE TASKS OF THE EUROPEAN AVIATION SAFETY AGENCY -COM(2005)579 by JORG LEIGHTFRIED has been presented on the tuesday 11 JULY at 1200 to the TRAN COMMITTEE and give to intresting reactions from a number of MEP with who I had contacts.
The DRAFTED TIME TABEL:
12 SEPT 2006 a LUNCH DEBAT with Mr JORG LIEGHTFRIED and invited EXPERTS
DRAFT PROJECT in the meeting of OCTOBER.
AMENDEMENTS BY MEP to be assigned in NOVEMBER
VOTTING in the TRAN in DECEMBER
VOTTING in the EP PLENAIRE JANUARY 2007
ADITIONAL PROPOSALS to be adressed to MR JOS VERVLOET who is going to work on the draft project during the month AUGUST
Verschillende vragen gaan over de gegevens der BELGISCHE VLIEGVELDEN welk men kan terug vinden in de AIP BELGIUM & LUXEMBOURG welk gratis beschikbaar is via WWW?EUROCONTROL.INT de EAD te raadplegen.
updated 01-07-2006
Een nutige document voor de niet piloten is het AIR-INFO N° 1 uitgegeven door COLLECTION ESPADON van André,Michel & Mireille DILLIEN
er bestaan nog andere intresante uitgaven met LUCHTVAART INFORMATIE N° 2-3-4-5-6
In uitvoering van de STEMMING aangaande ; REDUCING THE CLIMATE CHANGE IMPACT OF AVIATION 2005/2249 of 04/04/2006 by CAROLINE LUCAS and the PRESS RELEASES of IACA an AEA !!!!
Bekwam ik een aantal zeer goed gemotiveerde reacties welk er wijzen op de SCHADE die er aan de EUROPEESE LUCHTVAART wordt toe gebracht ten nadele van de EUROPESE INGEZTENNE
gaarne ook uw zienswijze welk ik kan overmaken aan enkele NEDERLADSTALIGE MEP via E-mail.
Verschillende SENIOREN en ook jongere stellen mij herhaalde malen vragen over dit legendarisch vliegtuig de SPITFIRE dat ik echter nooit zelf heb gevlogen , alleen in 1960 de gtondcursus gekregen maar wegens administratieve problemen niet gevlogen.
voor informatie over de SPITFIRE
verwijs ik hier naar een intresante Nederlandstalige Website:
Ik hoop dat ik al de dringende E-MAILTJES heb beantwoord, de beloofde informatie die ik op de BLOG ga zetten zal mogelijk maar eerst morgen VRIJDAG of ZATERDAG gebeuren hoor, heb wel 30 bladzijen NOTA's van de voorbije dagen door te werken hoor.
VOOR DRINGENDE ZAKEN liefst een kort E-MAILTJE ?????
In functie van een aantal E-MAILTJES over FRANK SANDERS moet ik toch enkele punten toelichten.
FRANK was een mijner leerlingen veel jaren geleden toen hij nog zeer actief was in het ANTWERPSE ONDERWIJs waar hij volgens mijn begrippen ook zeer goed werk leverde.
Via vele contacten in JEUGD & LUCHTVAART en AOPA-BELGIUM leerden wij elkaar zeer goed kennen en kan ik duidelijk stellen dat FRANK same, met ANDREE een heel belangrijke rol speelden in DE LUCHTVAART in het ANTWERPSE maar ook minder geweten in BELGISCHE ,VLAAMSE,EUROPESE en INTERNATIONAAL via IAOPA.
Hij is niet de vader van JEUGD & LUCHTVAART welk bestond uit zes vooraanstaande oudere personen waarvan ik er soms nog enkele ontmoet; maar hij heeft JEUGD & LUCHTVAART nieuw leven ingeblazen met als zichbaar zijnde DE DAG DER GEHANDICAPTEN en de bouw van de nu terug vliegende BREEZY.
Via zijn MILITAIRE,ONDERWIJS en LUCHTVAART activiteiten heeft hij een veel minder en door velen ongekende rol gespeelt op ANTWERPS,VLAAMS,BELGISCH,EUROPEES en INTERNATIONAAL vlak zonder daar enige eer voor op te eisen.
Frank was geen DIPLOMAAT of een MAN van veel woorden maar daden, en alhoewel de laatste jaren ernstig ziek bleef hij zich inzetten voor zijn IDIALEN
FRANK SANDERS heeft ons veel te vroeg verlaten maar was een GROOT MAN in onze LUCHTVAART wij zullen hem missen maar trachten zijn idealen verder te dragen zolang onze gezondheid dit toelaat
Wat betreft het ONGEVAL van de AIRBUS A320 in RUSLAND weten we voorlopig niet meer dan wat de MEDIA ons toont, de EXPERTS voor het onderzoek zijn nog niet ter plaatse en dan nog duurt het enkele maanden tot een jaar eer we de juiste toedracht weten hoor.
De zogenaamde problemen met de hydraulische probleem der remmen is een gising mar heeft geen echte waarde als vasstelling hoor !!!
I advise strongly on ALL AIRSPACE USERS and the SMALL AERODROMES OPERATORS to consult the NP 06:2006 of 15/05/2006 on the proposal to amend the EU-REGULATION(EC)N° 1592/2002.
And REACT individuely to the 10 QUESTIONS and request clarification of some of the used DEFINITIONS and DENOMINATIONS used
I can not evaluate in detail what this may have for effect on the OPERATIONAL AIRSPACE USERS in the futur.
CAUTION I notice references to: AIRCRAFT and ALL OTHER FLYING DEVICES GLIDERS HELICOPTERS SMALL AERODROMES AERODROME NOT OPEN TO PUBLIC USE DRAFT PROPOSAL by GASR
I also would like to see YOUR QUESTIONS and obtained reply via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Also any aditional clarification or sugestions are always welcom witch I tread confidential in my function of INDEPENDENT EU LOBBYIST
Enkele personen wensen mij deze week te ontmoeten maar vermelden niet op mijn antwoordaparaat hoe ik hen kan bereiken om een afspraak te bevestigen.
Uit hun inspraak op mijn antwoord aparaat blijkt dat zij deze BLOG bezoeken en daarom een kort overzicht van mijn AGENDA voor deze week vanaf 10/07 .
MAANDAG 10 JULI aanwezig te EBAW bij FLAG DINSDAG en WOENSDAG te BRUSSEL bij de EU INSTELLINGEN DONDERDAG voormiddag aanwezig te EBAW LUCHTHAVEN VRIJDAG aanwezig op mijn BUREEL te ANTWERPEN ZATERDAG voormiddag EBAW ZONDAG voormiddag EBAW
Een E-MAILTJE of TELEFOONTJE ware nuttig om een afspraak te maken
In een aantal gevallen vraagt men mijn ADVIES over de keuze van een FTO of RF voor de opleiding tot PILOOT.
Heden bekwam ik weer enkele intresante gegevens van enkele der mijner FRANSTALIGE vroeger leerlingen en collega PILOTEN welk met mij actief waren in het ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE en het LT/AVN der BELGISCHE LANDMACHT( nu onderdeel van de COMPONENT LUCHTVAART der KRIJGSMACHT)
gisteren morgend kreeg ik weer een E-mailtje dat me zeer veel plezier verschafte en dat bepaalde eigenaardigheden ten opzichte van het MEDISCH ONDERZOEK voor PILOOT naar voor brengt.
In 2004 werdt ik benadert door een jonge man van 17 jaar welk na een cursus ZWEEFVLIEGEN bij de LUCHTKADETTEN van BELGIE en daar de MEDISCHE KEURING te hebben ondergaan met succes bij de LUCHTMACHT zijn droom om het beroep van PILOOT in het BURGER te behalen.
Hij werdt MEDISCH ONGESCHIKT bevonden voor een JAA-JAR/FCL MEDICAL 1th class, en in BEROEP bevestigd ongeschikt.
Na contact en gesprekken met enkele MEDISCHE LUCHTVAART EXPERTS werdt er een aanvraag gedaan voor een FAA MEDICAL 1th CLASS met vermelding van een WAIVER die hem geheel niet beperkte in de uitvoering van het beroep van ATPL en dit na vermelding van de vastgestelde MEDISCHE ONGESCIKTHEID initieel vastgesteld.
In uitvoering van dit resultaat stelde ik de betrokken kandidaat van een JAA-JAR/FCL af te leggen in een der naburige EU lidstaten, met het gevolg dat hij een ICAO en JAA-JAR/FCL 1th CLASS MEDICAL bekwam en dus in de betrokken lidstaat zijn TEORETISCHE en PRACTISCHE opleiding volgde en met SUCCES de CPL-IR en MEL met FROZEN ATPL behaalde.
Een maand geleden werdt hij met succes bij een JAA AIRLINE op B737 als 2th piloot aktief en voerde zijn eerste vlucht uit met landing op een der vliegvelden in de lidstaat van zijn eigen LAND en NATIONALITEIT welk in 2004 zijn JONGENSDROOM geheel ontnomen
Dit bewijst dat men niet te snel de moed mag opgeven in deze zeer complexe LUCHTVAART WERELD
Was gisteren aanwezig bij het EERBETOON aan FRANK SANDERS op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN met een ganse groep aanwezigen uit het ONDERWIJS en LUCHTVAARTMIDDENS.
The WINGMAN LEAVES THE FORMATION werdt gevlogen door vier SV4(STAMPE) onder de içnpuls van DANNY CABOOTER.
ook de BREEZY werdt voorgevlogen.
Dank aan de collega's voor dit mooi gebaar aan een man welk via zijn inzet veel voor de ANTWERPSE LUCHTVAART realiseerde door zijn activiteiten via JEUGD en LUCHTVAART gesteunt door zijn echtgenote ANDREE VAN VLASSELAER
FRANK RUST in VREDE wij zullen u missen maar niet vergeten en trachten uw iniatieven in de huidige snal veranderende samenleving en luchtvaartwereld verder te zetten of te doen zetten door onze nieuwe luchtvaartjeugd
Whe STRONGLY ADVISE all PILOTS,AIRCRAFT OWNERS ans AIRFIELD OPERATORS to consult and revieuw again the AOPA SECURITY COURS and revieuw the contacts toward the LOCAL POLICE SERVICES in vieuw to readapt this AOPA giudelines in vieuw of some TERORISTE WARNINGS against GA & AW opertions ASAP.
Heb gisteren avond op het FORUM bij het ONDERWERP " NIEUWS" de gestelde vraag WENSEN WIJ TURKIJE BIJ DE E.U ??? JA of NEE !!! afgesloten en maak de bekomen teksten over naar een 20 tal NEDERLANDSTALIGE MEP in electronische en papier vorm