Luisterde let aandacht naar enkele intresante punten:
1) De toepassing van de in 2000 opgestelde BARCELONA STRATEGIE van de EU om EUROPA aan de TOP te brengen op 2010
Was aanwezig in een aantal vergadereingen dit jaar over deze BARCELONA STRATEGY waaruit blijkt dat deze bij anelyse van de 2005 toestand de BARCELONA STRATEGY in de 25 lidstaten geheel niet verwezenlijkd is en men niet ziet hoe men de target voor 2010 kan bereiken.
2) wat het gebruik der talen betreft kan ik dagelijks vaststellen dat dit betekend de grondige kennis van het ENGELS ontwikelen
Zal dit later wel verder bijwerken in functie van de reacties op het FORUM onder het onderwerp POLITIEK onder de geplaatste " 21 JULI NATIONALE FEESTDAG"
In function of the DRAFT REPORT and OPINION on "REDUCING THE CLIMAT CHANGE IMPACT OF AVIATION " by Caroline LUCAS and Jeanine HENNIS_PLASSCHAERT of the EUROPEAN PARLIAMENT do I have the folowing comments from some EXPERTS:
1) At military leven do they have the knowledge to reduce the visiblity of CONTRAILS during military operational flights above enemi regions but this has for effect a increase in fuel consomation!!!!
2) CONTRAILS do not always result in CIRRUS CLOUDS !!!
3) they sugest a in dept evaluation of the IPCC report on this in point 1 mentioned aplication reducing the CONTRAILS but INCREASING the FUEL CONSMATION may mean a INCREASE of INVISIBLE EMISSIONS !!!
CONCLUSIONS what is the best for the enviromental protection ???
Een aantal vragen betreffen de VEILIGHEID in het VLIEGEN tijdens de verlofperiode.!!!!
Eerst en vooral er bestaat een ZWARTE LIJST van de EU der VLIEGTUIGMAATSCHAPIJEN welk niet in de EU mogen vliegen en deze werdt onlangs nog aangepast.
Een REGULATIONwelk in voege kwam op 16JULI 2006 betreft de verplichting om de mpasagier op de hoogte te brengen indien de AIR CARRIAGE CONTRACTOR gebruik maakt van een vliegtuig van een andere LUCHTVAART MAATSCAPPIJ
A number of FI(a) IR are requestions information on some changes in some AERODROME minima for IFR.
During a verbal clarification there is made reference to the aplication of the JAA-JAR/OPS 1, but I can not clarify why this would have efect on AERODROME MINIMAS .
I ame intrested in any clarification on this subject or any additional information
Wat betreft met vluchten met LUCHTVAARTUIGEN in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK is de ouderdom van een LUCHTVAARTUIG niet het aspect ouderdom dat een rol speelt maar vooral de onderhoud van het toestel, meestal zijn OLD-TIMERS zer goed onderhouden omdat de eigenaar zeer fanatiek op de onderhoud van zijn toestel zal nazien.
In FTO en RF worden de toestellen onderhouden door erkende werkplaatsenen in deze organisaties is er een persoon welk speciaal daar toezicht op houdt
Het is natuurlijk voor een leek moeilijk om de waarde van de onderhoud te bepalen, maar meestal zal de PILOOT persoonlijk ook hierop grondig toezicht houden gezien hij op de eerste plaats zit bij een ongeval
Ik kan geen beoordeling geven over bepaalde vliegtuigen gelijk sommige personen mij per E-MAIL vragen
Voir: AVIATION & PILOTE Nà 390 JUILLET 2006 page 50-53
Heden hebben we als ABI bekomen dat een kandidaat de praktische vliegopleiding mag aanvangen alvorens zijn MEDISCHE GESCHIKTHEID te hebben bekomen.
Wij dringen er wel op aan om de kandidaat zo snel mogelijk de MEDICAL te laten afleggen, en alhoewel er weinig gevallen zijn voor PPL die ongeschikt worden bevonden zijn er gevakllen waar dit wel gebeurt, voor PPL is dit niet zo ernstig want men kan nog het ZWEEFVLIEGEN of ULM gaan beoefenen waarin men ook de nodige vreugde kan vinden.
Het is wel noodzakelijk jongeren welk dit als een eerste stap naar het beroep van piloot doen zo snel mogelijk een MEDICAL JAR/FCL first class te laten ondergaan.
Sommige RF (VZW) hebben intern de regel ingevoerd van geen praktijk opleiding te doen zolang de belanghebbende de MEDICAL niet heeft gedaan!!!
Een JOURNALIST stelde mij deze morgend de vraag waarom ik zo aktief blijf in de LUCHTVAART.
LUCHTVAART was mijn HOBBY,SPORT en BEROEP en ik vervoegde de BELGISCHE LUCHTMACHT in 1954, om te trachten mijn JEUGDDROOM te verwezelijkingen ttz PILOOT worden.
Na een moeilijke periode is me dit gelukt zowel in een MILITAIR als in een BURGER omgeving als PILOOT-INSTRUCTEUR vooe SEL via ZWEEFVLIEGEN, VLIEGTUIG, en HELICOPTER.
Wegens een AUTOONGEVAL werdt mijn doel gestopt maar ik bleef actief in de LUCHTVAART via ABI,AOPA,IAOPA,ACEC op theoretisch en politiek vlak.
De moeilijkheden kennende om de toegang tot de LUCHTVAART BEROEPEN te vinden heb ik me via JEUGD & LUCHTVAART ingezet om jongeren te adviseren in verschillende aspecten uit dank voor de hulp die ik in mijn beginde loopbaan kreeg van verschillende personen.
Tevens is het steeds een vreugde om resultaten te bekomen zoals die elders op deze BLOG vermeld werden en tevens voel ik me door deze betrokkenheid nog steeds een jonge man van 70 , ook nog steeds sterk gesteund door mijn vrouwtje ANNITTA welk ik in 1955 huwde
Ik hoop dat dit sommige vragers de nodige antwoorden geeft !!!!
Heden MORGEND weer een persoonlijk onderhoud met enkele EXAMINATORS over hun ervaringen over het afnemen van de PRACTISCHE EXAMENS in VLUCHT voor de JAA-JAR/FCL ;
Hieruit trek ik enkele persoonlijke besluiten ten behoeve van de ABI leden
Schijnbaar gaat men er van uit als de complexe JAA voorziene administratieve dossiers in orde zijn dan is de kwaliteit van de af te leggen proef minder van belang
De betrokken examinators hebben de voorstellende FI van de RF en de FTO reeds persoonlijk op de hoogte gebracht van hun bevindingen met de voorgestelde kandidaten voor PPL,CPL vergunningen en de ,IR en FI bevoegdheden
FI(A) in RF ,,,,,, 1)ontbreken van de originele FLICHT MANUEL van het betrokken toesten 2) geen kennis van de MANEUVERING SPEED, BEST ANGLE of BEST RATE SPEED 3) verkeerde gebruik van het BRANDSTOFVERBRUIG de kandidaat werkt met 18 lt/uur waar het toestel volgend de FLICHTMANUEL 24 :lt/uur gebruikt 4) geen kennis van de LEANING in cruise gezien men volgens de theoretische kursus niet LEANT beneden de 5000 ft. 5) berekeningen van de W/B of mass met de fictieve cijfers van de FLICHT MANUEL van een andere versie van model en niet met de cijfers van het gewogen toestel. 6) gebruik van niet UPDATED LUCHTVAART KAARTEN .
FI(A) in FTO 1) gebruik maken van gegevens uit de FTO TRAINING MANUEL niet in overeenstemming van de gevens uit de originele FLICHT MANUEL. 2) TAXIEN met hoog RPM terwijl de remmen lichtjes ingedrukt blijven. 3) geen kennis van al de systemen die in het gebruikte toestel staan gezien de niet homogene uitrusting van de gebruikte vliegtuigen; 4) onvoldoende TRAINING in het LIMITED PANEL, EMERGENCY PROCEDURES, STALL & SPIN training wegens de limitatie van de gebruikte toestellen 5) training voor het EXAMEN PROGRAM maar niet voor het vliegen in een operationeel realistische omgeving als PIC
TRAINING of FI(A) 1) niet gebruiken van de AIRSPEEDS zoals voorzien in de originele FLIGHT MANUEL maar cijfers uit de FTO TRAINING MANUEL 2) heden steld men kandidaten in een FTO voor welk in zijn ervaring nooit geen FULL SPINN heeft gedaan en tijdens de FI opleiding deze ook niet bekwam omdat er in de FTO geen toestel beschikbaar is waarmede een FULL DEVLOPED SPIN is allowed acording the POB.
Een der problemen welk volgens mij aan de problemen van de kwaliteit der opleiding in de FTO ligt is de administratieve druk van het zogenaamde JAR/FCL program en de financiele druk welk op het management inwerk wegens de concurentie tussen de FTO om zo goedkoop mogelijk een training aan te bieden.
Ook de instelling dat de kandidaat maar als tweede piloot zijn loopbaan zal aanvangen heeft voor gevolg dat men niet werkt op een PIC op te leiden die zelfstandig gaat vliegen en beslissingen nemen
De instelling van de kandidaat speelt ook een grote rol van hoe hij de behaalde vergunning gaat gebruiken!!!
?????????
IR BEVOEGDHEID 1) verkeerd gebruik van de ICAO AIRCRAFT TYPE INDICATOR in FLIGHT PLAN !! 2) Niet toepassing van de AIRSPEEDS van de originele FLIGHT MANUEL maar opgelegde cijfers in de TRAINING MANUEL van de FTO 3) de opleiding is geheel afgestemt op een zeer conventionele examenvlucht in een gekende omgeving en als men daar van afwijkt door de kandidaat een andere internationale bestemming te geven en daar te landen dan kan de kandidaat zich geheel niet uit de slag trekken
?????????
OPMERKING; Een aantal voorgestelde KANDIDATEN voor een EXAMEN IN VLUCHT worden greweigerd wegens het niet conform zijn aan de complexe VOORSCHRIFTEN waar de FI zijn weg niet meer in terug vindt
LAST UPDATE 20060718 wordt later verder bijgewerkt
A number of questions concern the conversations I was having with the various experts.
I first handed them a copy of the IAOPA RESOLUTIONS taken at the 23th IAOPA WORLD ASSEMBLY in TORONTO.
I also handed and clarified the ICAO DIAGRAM 1 of CIVIL AVIATION and supported by the IAOPA AVIATION ACTIVITY CLASSIFICATIONS
I drawn the attention thad AVIATION is not ONLY COMMERCIAL AIR TRANSPORT or AIRLINES but composed of a large amounth of NON COMMERCIAL AIRTRANSPORT operators actif in NPO's and SME's who are the roots of the EU AVIATION INDUSTRIE future
Voor degene die het nog niet vernomen hebben is er op 20 September te BRUSSEL in de CHARLEMAGNE building rue de la loi 170 om 10;00 uur een toelichting over het bovenstaande onderwerp.
voor degene die belangstellen om aanwezig te zijn neem ASAP contact
Inschrijving is voor de VEILIGHEIDSDIENSTEN noodzakelijk voor FRIDAY 25 August 2006
As Mentioned in my planning was I present in the EP this week and participated in a number of intresting BRIEFINGS of the COMMITEE of TRANSPORT and TOURISME:
COMMISIONER JACQUES BARROT came to highlicht his activity and particular the progres of the WHITE PAPER 2001 revision and update of this document
STATE SECRETARY for TRANSPORT INOVATION and TECHNOLOGY Mr HELMUT KUKACKA of AUSTRIA had a exchange of vieuws
Ms SUSANNA HUOVINEN of the FINISH MINISTER of TRANSPORT and COMMUNICATION came for a exchange on vieuws on the FINISH program for the next 6 months
I was abel to have a number of intresting conversations with the persons from the cabinet assisting the three speakers .
Was also present at the briefing from PATRICK GOUDOU of the EASA on the BUDGET COMMITEE
The next TRAN meeting is planned for 12/13/14 SEPTEMBER starting the 12th at 1500 hr.
Zoals vroeger reeds vermeld op deze BLOG is het noodzakelijk om bezoeken van de ANTWERPSE LUCHTHAVEN vooraf te doen organiseren door INGRID ( zie informatie onder deze naam in te typen onder " ZOEKEN"
Ook bezoeken van het STAMPE MUSEUM kunnrn buiten de normale openigsuren per groep georganiseerd worden na afspraak zoek onder " STAMPE MUSEUM "
The working document on EXTENDING THE TASKS OF THE EUROPEAN AVIATION SAFETY AGENCY -COM(2005)579 by JORG LEIGHTFRIED has been presented on the tuesday 11 JULY at 1200 to the TRAN COMMITTEE and give to intresting reactions from a number of MEP with who I had contacts.
The DRAFTED TIME TABEL:
12 SEPT 2006 a LUNCH DEBAT with Mr JORG LIEGHTFRIED and invited EXPERTS
DRAFT PROJECT in the meeting of OCTOBER.
AMENDEMENTS BY MEP to be assigned in NOVEMBER
VOTTING in the TRAN in DECEMBER
VOTTING in the EP PLENAIRE JANUARY 2007
ADITIONAL PROPOSALS to be adressed to MR JOS VERVLOET who is going to work on the draft project during the month AUGUST
Verschillende vragen gaan over de gegevens der BELGISCHE VLIEGVELDEN welk men kan terug vinden in de AIP BELGIUM & LUXEMBOURG welk gratis beschikbaar is via WWW?EUROCONTROL.INT de EAD te raadplegen.
updated 01-07-2006
Een nutige document voor de niet piloten is het AIR-INFO N° 1 uitgegeven door COLLECTION ESPADON van André,Michel & Mireille DILLIEN
er bestaan nog andere intresante uitgaven met LUCHTVAART INFORMATIE N° 2-3-4-5-6