A eequst I receive regular concerns the activity in the EU from
NON COMMERCIAL AIRTRANSPORT AIRSPACE USERS
For this do I refer to my AIRSPACE USERS diagram from 2007/04/18 SDW witch give a discripsion of the various AIRSPCE USERS:
GENERAL AVIATION AERIAL WORK CAT STATE AIRCRAFT
Until now I have never located this requested information and have requested the collection of this information via various EU an EUROPEAN channels without succes
Een aantal E-mails stellen mij vragen over de gevaren van het leven van een MILITAIR??
Mijn ervaring was enkel in vredestijd en enkel in het LUCHTVAART midden.
Zonder enige nota"s te raadplegen gaan mijn herinneringen in de militaire luchtvaart sedert 1954 toch uit naar de 10 onderstaande personnen die om het leven kwamen: !!!!!
Wat betreft de REORGANISATIE in EUROCONTROL begrijp ik dat in functie van de FAB ontwikkeling de verkeersleiders van EUROCONTROL-UAC te MAASTRICHT in de toekomst niet meer in EUROCONTROL te LUXEMBURG zullen worden opgeleid maar een opleiding in de NATIONALE ATC scholen van de FAB lidstaten dus FRANKRIJK,DUITSLAND,OOSTENRIJK,NEDERLAND, BELGIE,OOSTENRIJK en ZWITSERLAND
De EUROCONTROL school te LUXEMBURG krijgt een andere taak ??
Veel vragen worden gesteld over DE LUCHTVAART in EUROPA van de toekomst??
Ik ben vooral betrokken bij GENERAL AVIATION é AERIAL WORK en kijk naar de toekomst van wat ik de NON CAT AIRSPACE USERS noem (zie vroegere teksten in mijn BLOG)
Ik zie nu dat er grote problemen gaan ontstaan wegens de MACHTSTRIJD tussen de verschillende strukturen in de EU aktief in de LUCHTVAART:
EU(DG-TREN),EASA,JAA-T,EUROCONTROL,ECAC,JU(SESAR) , alsook de NATIONALE CAA en de NATIONALE ANSP voor bevoegdheden,budgetten,personeels uitbreiding .
Deze reorganisatie gebeurt ONGEKOORDINEERD en ieder tracht de belangrijkste speler te worden in de AIRSAFETY in AVIATION, tevens is er ook nog het aspect SECURITY waarin een aantal organisaties hun aandacht op de LUCHTVAART in EUROPA !!!
ZEER INGEWIKKELDE TOESTAND .......... hoe moet men dat oplossen ???
In functie van de vele vragen over het SPANAIR ongeval te MADRID van de MD82 is het intresant de commentaren in het Frans te lezen van JEAN BELOTTI in zijn LETTRE et CRONIQUE d'Aout 2008..
kan u een exemplaar bezorgen indien u mij uw E-mail laat geworden op SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
Met vermelding JEAN BELOTTI.
Deze maandelijkse gratis verspreide informatie is zeer intresant en ook mogelijk gratis te bekomen via:
Wat betrfd het ongeval van de MD82 te MADRID komen er verschillende E-mailtjes met vragen en zelfs beschuldigingen dat de Piloten vertrokken zouden zijn met een vliegtuig dat niet 100% in orde was.
Over de oorzaak van het ongeval moeten we wachten tot al de punten van de puzel beschikbaar zijn en wat zoals ik steeds vermeld een aantal maanden zal duren.
Bij een vliegtuig zijn er vele sytemen en instrumenten welk niet vitaal zijn om een vlucht veilig uit te voeren.
De bemaning beschikt daarvoor over een lijst met de systemen en instrumenten die noodzakelijk zijn deze " NO GO" lijst is vitaal.
Vergeet niet dat de PILOOT en CO-PILOOT de eerste personen op de plaats van het ongeval zullen zijn en daarom niet zullen opstijgen met een vliegtuig waaraan er ernstige gebreken zijn
Ik kan ook verder heden geen gegevens hierover vermelden en ga zeker niet in op mogelijke gissingen van wat er verkeerd is gegaan, gelieve me dat niet kwalijk te nemen !!!
Mogelijk dat ik de ZATERDAG 30/08 daar om 0900 b zal aanwezig zijn tot 1500 uur , voor ontmoeting gelieve mij een E-mailtje te zenden op SYLVAIN.D.W@GMAIL.BE
Tijdens mijn bezoek aan de OPEN DAG te ZOERSEL ( EBZR) bij ons bekend als het vliegveld( NATO) OOSTMALE bij de KEMPISCHE AEROCLUB op Zaterdag 23 AUGUSTUS 2008 ontmoete ik een aantal ex-collega's instructeurs van bij DE LUCHTKADETTEN alsook een aantan ex LUCHTKADETTEN van in de goede oude tijd.
Tijdens mijn bezoek aan de OPEN DAG te ZOERSEL ( EBZR) bij ons bekend als het vliegveld( NATO) OOSTMALE bij de KEMPISCHE AEROCLUB op Zaterdag 23 AUGUSTUS 2008 ontmoete ik een aantal ex-collega's instructeurs van bij DE LUCHTKADETTEN alsook een aantan ex LUCHTKADETTEN van in de goede oude tijd.