The YAHOO.FR channel is again operational, but it wil take time to react to the 330 E-MAILS who were introduced during the periode I was not abel to have acces ????
Na de 11/9 VLIEGTUIGKAPING EN in de USA werden er wel hondert verschillende voorstellen geformuleerd om zulks in de toekomst te vermijden of onmogelijk te maken, een der voorstellen dat toen werdt gedaan was het inbouwen van een systeem in elk vliegtuig zodat bij een kaping men het bevel en besturing van het gekaapte vliegtuig zou overnemen van op de grond, zodat de kaper het vliegtuig niet zou kunnen gebruiken als een moordwapen ten opzichte van een doel op de grond.
Heden zien wij dat er in october in WINDSOR een voorstel wordt ingedient door een samenwerking van een 30 tal onerzoekscentra waaronder AIRBUS,SIEMENS en het TECHNISCH INSTITUUT MUNCHEN welk via een budget van 36 miljoen EURO waarvan 50% beschikbaar gesteld door de EU voor een software welk zulk een project zou mogelijk maken in de toekomst;
Deze info verscheen recent in de duitse krant "DER SPIEGEL en ontdek het hier op SENIORENNET nu ook in de GVA
The information published concerning the EXAMINATIONS are the results of regular contacts with EXAMINATORS from various nationality, in my daily activity I have beside contacts with BELGIAN EXAMINATORS also contact with FRENCH,DUTCH,GERMAN,UK, IRISH,ITALIAN and LUXEMBURG FI and EXAMINATORS
Today dit i receive a intresting information of a ITALIAN FI presenting a JAR/FCL PPL with a CESSNA model A150M( 1977) using a REIMS CESSNA F 152 of 1977 !!!!
A let you make your own conclusions about the value of the training of this candidate in a FTO !!!!
During a number of social contacts at EU level before the ANUAL HOLIDAY of the EU experts in BRUSSELS dit i have a number of intresting contacts from witch I take the following CONCLUSIONS.
1) There is a urgent need thad whe atract the EUROPEAN YOUTH toward the AVIATION WORLD and by this i not only point to the direction of PILOTS but to the many other JOBS in AVIATION
2) ther is URGENT NEED thad the NON COMMERCIAL AIR TRANSPORT AIRSPACE USERS start to make a common aproche toward the POLITICAL and ADMINISTRATIF world of the EU INSTITUTIONS after evaluating the REQUIREMENTS of the various AERONAUTICAL ACTIVITY by any of the AIRSPACE USERS and AVIATION ENTHOUSIASTS from SPOTTERS to any possible activity.
3) AVIATORS actif in any field schould start to promote positively their and other AERONAUTICAL ACTIVITY toward the NON AVIATION WORLD
Als men voor ons in de LUCHTVAART de naam EUROPA gebruikt denken wij aan de ICAO/EUR region die bestaat uit 54 lidstatenn maar in de bovenvermelde TITEL bedoelt men met EUROPA een iniatief van de EUROPEESE UNIE bestaande uit 25 lidstaten en betreft het hier een iniatief van de EC( EUROPEESE COMMISSIE) die een voorstel doet dat nu verder moet behandelt worden in het ganse EU systeem welk ik vroeger al heb getracht toe te lichten.
Het betreft hier de PRIJZEN der LUCHTVAART MAATSCHAPIJEN ???
Ik heb een tussenkomst geplaatst op het FORUM onder het onderwerp NIEUWS bij de vermelding EUROPA WIL CORRECTE PRIJZEN
Ik ga dus hier niet verder ingaan op dit onderwerp en de gestelde vragen per E-MAIL enkel individueel behandelen
Heden zie ik dat de eerste rechtstreekse lijnvlucht verbinding met CHINA naar BEIJING ( PEKING,) en CHANGAI)via HAINAM AIRLINES en SN-BRUSSELS AIRLINES zijn aangevangen. op DONDERDAG 20 JULI
Luisterde let aandacht naar enkele intresante punten:
1) De toepassing van de in 2000 opgestelde BARCELONA STRATEGIE van de EU om EUROPA aan de TOP te brengen op 2010
Was aanwezig in een aantal vergadereingen dit jaar over deze BARCELONA STRATEGY waaruit blijkt dat deze bij anelyse van de 2005 toestand de BARCELONA STRATEGY in de 25 lidstaten geheel niet verwezenlijkd is en men niet ziet hoe men de target voor 2010 kan bereiken.
2) wat het gebruik der talen betreft kan ik dagelijks vaststellen dat dit betekend de grondige kennis van het ENGELS ontwikelen
Zal dit later wel verder bijwerken in functie van de reacties op het FORUM onder het onderwerp POLITIEK onder de geplaatste " 21 JULI NATIONALE FEESTDAG"
In function of the DRAFT REPORT and OPINION on "REDUCING THE CLIMAT CHANGE IMPACT OF AVIATION " by Caroline LUCAS and Jeanine HENNIS_PLASSCHAERT of the EUROPEAN PARLIAMENT do I have the folowing comments from some EXPERTS:
1) At military leven do they have the knowledge to reduce the visiblity of CONTRAILS during military operational flights above enemi regions but this has for effect a increase in fuel consomation!!!!
2) CONTRAILS do not always result in CIRRUS CLOUDS !!!
3) they sugest a in dept evaluation of the IPCC report on this in point 1 mentioned aplication reducing the CONTRAILS but INCREASING the FUEL CONSMATION may mean a INCREASE of INVISIBLE EMISSIONS !!!
CONCLUSIONS what is the best for the enviromental protection ???
Een aantal vragen betreffen de VEILIGHEID in het VLIEGEN tijdens de verlofperiode.!!!!
Eerst en vooral er bestaat een ZWARTE LIJST van de EU der VLIEGTUIGMAATSCHAPIJEN welk niet in de EU mogen vliegen en deze werdt onlangs nog aangepast.
Een REGULATIONwelk in voege kwam op 16JULI 2006 betreft de verplichting om de mpasagier op de hoogte te brengen indien de AIR CARRIAGE CONTRACTOR gebruik maakt van een vliegtuig van een andere LUCHTVAART MAATSCAPPIJ
A number of FI(a) IR are requestions information on some changes in some AERODROME minima for IFR.
During a verbal clarification there is made reference to the aplication of the JAA-JAR/OPS 1, but I can not clarify why this would have efect on AERODROME MINIMAS .
I ame intrested in any clarification on this subject or any additional information
Wat betreft met vluchten met LUCHTVAARTUIGEN in GENERAL AVIATION & AERIAL WORK is de ouderdom van een LUCHTVAARTUIG niet het aspect ouderdom dat een rol speelt maar vooral de onderhoud van het toestel, meestal zijn OLD-TIMERS zer goed onderhouden omdat de eigenaar zeer fanatiek op de onderhoud van zijn toestel zal nazien.
In FTO en RF worden de toestellen onderhouden door erkende werkplaatsenen in deze organisaties is er een persoon welk speciaal daar toezicht op houdt
Het is natuurlijk voor een leek moeilijk om de waarde van de onderhoud te bepalen, maar meestal zal de PILOOT persoonlijk ook hierop grondig toezicht houden gezien hij op de eerste plaats zit bij een ongeval
Ik kan geen beoordeling geven over bepaalde vliegtuigen gelijk sommige personen mij per E-MAIL vragen
Voir: AVIATION & PILOTE NĂ 390 JUILLET 2006 page 50-53