I noticed this day's a strong presence of a number of CHINEES DELEGATES present in the EU( EUROPEAN UNION) INSTITUTIONS concerning AVIATION related subjects !!
See also the article in the GENERAL AVIATION journal of AOPA-UK edition AUGUST 2006 page 16-19
Occupied this days with a number of BRIEFINGS concerning AVIATION towards a number of EU ASSISTANTS.
Very intresting feet-back although some are involved in TRANSPORT for 20 YEARS they have only knowledge of CAT or must I say the activity of the NATIONAL AIRLINES and the HOLIDAY CHARTER FLIGHTS
In their NOTE's are only EUROVONTROL,ICAO,ECAC,AEA,IACA,IATA,ACI;IFATCA,IFALPA and ELFAA present !!
I introduced to them: IAOPA,EAS,EBAA,FAI, and PPL/IR .
they are proposing a follow up on the 3 hour introduction witch consisted of 1 hr BRIEFING and 2 Hrs QUESTION TIME
Een der colega's GUY VAN DER LINDEN is op zoek naar FOTO'S en INFORMATIE over het VLIEGVELD van GENT- SINT DENIJS WESTREM voor een boek over dit vliegveld welk in de het jaar 1985 werdt gesloten. REGARDS SDW
Zoals reeds vroeger gemeld op deze BLOG en ook via E-MAIL aan een aantal FI(A) en FI(H) alsook andere VFR luchtruimgebruikers en in functie van een studie uitgeschreven door EUROCONTROL HQ zoals vermeld op hun www.EUROCONTROL.INT en ook de de SAFETY LETTER N° 4 van july 2006
Tracht men uit te zoeken waarom niet toegelaten vluchten plaats vinden in GEKONTROLEERD LUCHTRUIM door VFR vliegende luchtruimgebruikers.
Persoonlijk heb ik reeds een aantal reacties ingestuurd !!
Nu heeft een ZWITSERSE COLLEGA de opdracht bekomen om hierover een degelijk onderzoek te doen.
PATRICK SCHELLING steld voor om te trachten in BRUSSEL een kleine HEARING te houden met een aantal INSTRUCTEURS en VFR vliegende piloten hierover een gesprek te voeren in functie van :
Uw opmerkingen zijn van groot belang voor de toekomst van de VFR VLUCHTEN en het EU-SES en SESAR project van de toekomst, verwacht niet dat morgen alles zal veranderen hoor !!!!!
Je viens de recevoir une invitation pour etre present le 26-27 aout 2006 a l'aerodrome de CAEN-CAPRIQUET ( LFRK) pendant la reuinion des PILOTES HANDICAPE.
I ame just remembert via a E-MAIL on a succes whe obtained to have a DEAF FRIEND obtaining his JAA JAR/FCL PPL LICENSE in the UK.
Of cours in the USA there are many DEAF PERSONS obtaining their FAA-PPL but in EUROPE this to my knowledge a very exceptional case.
Until now I failed to obtain the DEAF FRIEND a JAA JAR/FCL PPL in the EUROPEAN country and particular all actions in FRANCE and BELGIUM where until now negative !!!
A DEAF PERSON is still not accepted as a NORMAL EU CITISEN????
FI (A) lid van ABI kunnen gratis 3 exemplaren bekomen voor hun leerlingen via aanvraag per E-MAI:L sylvain_d_w@yahoo.fr met vermelding van hun postadres
The YAHOO.FR channel is again operational, but it wil take time to react to the 330 E-MAILS who were introduced during the periode I was not abel to have acces ????
Na de 11/9 VLIEGTUIGKAPING EN in de USA werden er wel hondert verschillende voorstellen geformuleerd om zulks in de toekomst te vermijden of onmogelijk te maken, een der voorstellen dat toen werdt gedaan was het inbouwen van een systeem in elk vliegtuig zodat bij een kaping men het bevel en besturing van het gekaapte vliegtuig zou overnemen van op de grond, zodat de kaper het vliegtuig niet zou kunnen gebruiken als een moordwapen ten opzichte van een doel op de grond.
Heden zien wij dat er in october in WINDSOR een voorstel wordt ingedient door een samenwerking van een 30 tal onerzoekscentra waaronder AIRBUS,SIEMENS en het TECHNISCH INSTITUUT MUNCHEN welk via een budget van 36 miljoen EURO waarvan 50% beschikbaar gesteld door de EU voor een software welk zulk een project zou mogelijk maken in de toekomst;
Deze info verscheen recent in de duitse krant "DER SPIEGEL en ontdek het hier op SENIORENNET nu ook in de GVA