Stelde vandaag vast dat er veel belangstellende tijdens DE OPEN MONUMENTENDAG de weg hebben gevonden naar de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Tevens moet ik de ploeg van ANTWERP AIRPORT feliciteren voor de deelname aan dit iniatief en ook voor de organisatie en de begeleiding door de ploeg vrijwilligers die een zeer degelijke uitleg en begeleiding gaven aan de vele bezoekers.
Enkele van mijn persoonlijke bezoekers melde mij de zeer intresante ervaring van hun bezoek
On 10-11 DECEMBER 2008 at HQ EUROCONTROL in the EUROPA ROOM there is a FREE ( NO cost except your own travel arangements) NAVIGATION AVIONICS REQUIREMENTS for GENERAL AVIATION,AERIAL WORK & BUSINESSAVIATION WORKSHOP
This is vital for ALL Airspace users not involved in the GAT-CAT
Do you operate VFR or IFR be there to introduce YOUR REQUIREMENTS for the future !!!
Heden sta ik even still bij de rampzalige dag van 9/11 in de USA -WTC torens
Ik herinner me die dag nog zeer goed, ik was aanwezig in HQ EUROCONTROL in de vergaderzaal CASTOR in een vergadering over FLIGHT PLAN gebruik , en de persoon naast mij van de Griekse CAA kreeg een telefoontje via zijn GSM van zijn echtgenote in Griekenland die hem mreedeelde dat er een ongeval was in de USA met een licht vliegtuig dat in de WTC was gevlogen en dat er brand was die werdt uitgezonden op CNN.
Ik dacht aan een ongeval en zocht de expert van de EUROPA zaal op waar men allerlei mogelijkheden heeft om de TV beelden weer te geven en toen ik daar binnenkwam was er een brandende WTC toren zichbaar op dat ogenblik zagen wij een toestel naderen en zich in de tweede WTC toren boren. Opdat ogenblik begonnen we te begrijpen dat er iets anders aan het gebeuren was en volgden we de CNN uitzending met de beelden van de instorting totdat we het bericht kregen dat de NATO en EUROCONTROL moesten ontruimd worden wegens mogelijke dreiging van aanslagen op deze instaloaties. Met de wagen was het enkel mogrelijk tot op de grote baan te geraken want de ganse omgeving zat het verkeer volledig vast omdat de ontruiming van de verschillende instellingen iedereen de baan op was. Het duurde wel 3 a 4 uur alvorens ik kon weggeraken en de baan naar ANTWERPEN nemen die ook bomvol zat zodat ik maar eerst omstreeks 2100 uur thuis kwam. Het nam nog enkele dagen in beslag alvorens we gegonnen inzicht te krijgen wat er daar in de USA was gebeurt en ook de gevolgen dit voor de Burgerluchtvaart zou hebben De volgende maanden was het aspect SECURITY ( BEVEILIGING) een der topics in vele verschillende Europese vergaderingen en nu nog dragen we de gevolgen van 9/11 door dagelijkse SECURITY aanpassingen in de LUCHTVAART
A eequst I receive regular concerns the activity in the EU from
NON COMMERCIAL AIRTRANSPORT AIRSPACE USERS
For this do I refer to my AIRSPACE USERS diagram from 2007/04/18 SDW witch give a discripsion of the various AIRSPCE USERS:
GENERAL AVIATION AERIAL WORK CAT STATE AIRCRAFT
Until now I have never located this requested information and have requested the collection of this information via various EU an EUROPEAN channels without succes
Een aantal E-mails stellen mij vragen over de gevaren van het leven van een MILITAIR??
Mijn ervaring was enkel in vredestijd en enkel in het LUCHTVAART midden.
Zonder enige nota"s te raadplegen gaan mijn herinneringen in de militaire luchtvaart sedert 1954 toch uit naar de 10 onderstaande personnen die om het leven kwamen: !!!!!