Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    04-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RECORD VLUCHTEN
    Een veel gestelde vraag betreft het uitvoeren van recordvluchten zoals de juist uitgevoerde vlucht van STEVE FOSSET.

    Zulke vluchten zijn het gevolg van een zeer kostelijke en langdurige voorbereiding door de betrokene en zijn ploeg in samenwerking met de media middens;

    ik vindt dit zeer intresante vluchten maar zij gebeuren nu in veel betere omstandigheden dan vroeger.

    Zulke vluchten mogen en worfen gehomologeerd door de FAI.

    Mijn intresse in de LUCHTVAART ligt meer in het bereikbaar maken van de luchtvaart voor jong en oud over de ganse wereld met het doel de vriendschap en vrede te bevorderen.

    04-07-2005 om 05:43 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTVLIEGEN op ULM ,DPM en VLA
    Deze aktiviteit kan zelf worden toegelaten voor mindervaliden en als voorbeeld verwijs ik u naar onderstaande website's:

     WWW.PARAFLIGHT.BE
     WWW.VOLEZ.COM/AEROCLUB-SOURDS

    Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen te geven om bijna iedereen de kans te geven om als vrijtijdsbesteding aktief te zijn in de LUCHTVAART( niet enkel SUPERMAN kan VLIEGEN U OOK)

    03-07-2005 om 14:01 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING over SDW
    Mijn naam is SYLVAIN DE WEERDT ,  :met een leeftijd van 70 en gelukkig getrouwd sedert 1955 met mijn vrouwtje ANNITTA. en in 1958  gezegend met een zoon.
    .Ik ben geboren en getogen in ANTWERPEN en ANNITTA in HOBOKEN  ,wij zijn steeds teruggekeerd naar ANTWERPEN waar we nu nog wonen te BORGERHOUT.
     Zoals u kunt vermoeden heeft de 2th wereldoorlog veel invloed gehad gezien ik een deel van die periode in FRANKRIJK bij een tante en nonkel heb doorgebracht en daar zelf naar school ging dus alles in het frans later verder gegaan in BELGIE tot op 15 jaar dat ik de schoolbanken kon verlaten en ik begon aan mijn eerste droom namelijk wielrenner worden en waarvoor ik via een leercontract de stiel van velomaker volgde en begon te koersen als beginneling op de baan en op de piste te antwerpen en het tot liefhebber bracht zonder enige goede resultaten RIK VAN LOOY was een der beste in die tijd.
    Ik begon toen intresse te krijgen voor de LUCHTVAART en trachte de BELGISCHE LUCHTMACHT te vervoegen als kandidaat piloot waarvoor ik echter faalde wegens mijn gebrek aan studies.
    In 1954 vervoegde ik de LUCHTMACHT als niet vliegend personeel en in 1955 huwde ik waarna ik mijn overplaatsing naar de NATO/AIRCENT bekwam als niet vliegend personeel met daar de mogelijkheid via de NATO AEROCLUB te leren vliegen via ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN en behaalde de FRANSE vergunningen;
     Nadien vervoegde ik terug BELGIE en passeerde ook mijn BELGISCHE  BURGER VERGUNNINGEN en via deze weg ging ik voor de opleiding tot PILOOT LT/AVN der LANDMACHT.
     Ik behaalde dan tevens de bevoegdheden INSTRUCTEUR ZWEEFVLIEGEN bij DE BELGISCHE LUCHTKADETTEN VAN BELGIE en INSTRUCTEUR VLIEGTUIG bij de LANDMACHT op VLIEGTUIG.
     TEVENS behaalde ik de BURGERLIJKE VERGUNNINGEN in NEDERLAND en de USA.
    Deze aktiviteiten beoefende ik tot 1972 toen een AUTO-ONGEVAL mij voor 6 maanden naar het ziekenhuis deed belanden.
    Ik heb toen mijn LUCHTVAARTINSTRUCTIE verder gezet als GROND en SIMULATOR INSTRUCTEUR via de VLIEGSCHOOL  "SDW" van mijn echtgenote.
    En was ook aktief in de explotatie van een LUCHTAXI firma .
    In 1980 bekwam ik mijn aanstelling als LIAISON OFFICER van IAOPA( 60 lidstaten) ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL en oefende deze functie uit tot 2004.
    Okasioneel nog wel eens vliegende als vrije tijds besteding.
    Mijn VLIEGERVARING is ongeveer 10.000 vlieguren op 240 verschillende LUCHTVAARTUIGEN zij het ZWEEFVLIEGTUIGEN,(SEL) EENMOTORIGE VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS in het MILITAIRE of BURGER middens.
    Ik ben nu voor mijn derde maal op rust gesteld maar ben nog regelmatig in de LUCHTVAART middens aanwezig alsook in de EUROPEESE INSTELLINGEN te BRUSSEL als EU-LOBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK.
    Tevens ben ik nu nog aktief ten behoeve van FLAG.
    Voor uitleg  over de LUCHTVAART kan u deze vinden in deze BLOG maar bepaalde specifieke  vragen moogt u mij steeds per E-MAIL toezenden .
    Tevens verwiijs ik naar een aantal andere website over allerlei onderwerpen en aktiviteiten het LUCHTVAART GEBEUREN.
    Regelmatig op ZATERDAG en ZONDAG voormiddag van 0900 tot 1100 uur ben ik bereikbaar op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN( het VLIEGPEIN) in het BELAIR cafetaria na een e-mailtje ter bevestiging gezien ik ook nog een aantal LUCHTVAART MANIFESTATIES bijwoon.
    Dit is een snelle toelichting over wie ik ben en wat mijn HOBBY is.
    Mijn HOBBY werdt mijn BEROEP.

    01-07-2005 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SORRY
    SORRY,

      Een aantal e-mails zijn nog niet beantwoord wegen het uitvallen van de PC op woensdagmorgend  29 juni om 04,00 uur  na het onweder en enkel terug aan het spreken gekregen op via de hulp van mijn zoon op donderdag 30 juni om 22,00 uur.
     Nu staan daarop 187 e-mails te beantwoorden wat  morgen wel even tijd zal vragen.
    EVEN GEDULT !!!!!!!!!

    30-06-2005 om 22:47 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEBRUIKTE woorden voor R/T
    In de RADIOVERBINDINGEN in de LUCHTVAART maken we gebruik van een INTERNATIONAAL (ICAO) met 189  landen overeengekomen PHRASALOGIE.

    Het is nog maar recent dat er besloten is dat PILOTEN en VERKEERSLEIDERS de ENGELSE taal moeten beheersen en daarover ook examens afleggen met verschillende graad van kennis

    In het werkelijk leven is dit al een tijd in gebruik maar was tot hiertoe niet wetelijk geregeld;

    HIERONDER enkele afgesproken termen :

     OVER  = ik eindig mijn bericht en verwacht een antwoord van U
     OUT    = ik eindig en verwacht geen bericht van U
     ROGER = Ik heb begrepen
     WILCO = Ik heb begrepen en voer uit
    Deze gegevens komen voort uit het ANNEXE 10 van ICAO

    Voor degene welk hier verder wensen over te kennen verwijs ik naar :
    WWW.CAA.CO.UK  waar onder de rubriek documenten er zeer goede handleidingen beschikbaar zijn.

    28-06-2005 om 10:53 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R/T FREQUENCY
    Zoals gevraagt vermeld ik hier enkele LUCHTVAART RADIO FREQUENCYS er op wiizende dat het beluisteren van deze verbindingen door een wet van lang geleden verboden zijn !!!!

    ANTWERPEN  TOWER  121,400
    BRUSSELS TOWER 118,600
    OOSTENDE TOWER 118,175

    Tevens bestaan er nu WEBSITE die ganse reeksen FREQUENCYS beschikbaar stellen via de R/T SPOTTERS

    28-06-2005 om 08:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E-MAILTJES
    Van de 120 E-mailtjes deze morgend gaan er 30  vragen over VLIEGVEILIGHEID en ONGEVALLEN.

    De reden hiervan is blijkbaar de aandacht van de MEDIA voor een dodelijk ongeval in de USA van een multimilionair JOHN WALTON (59) van  WAL-MART met een licht vliegtuig of ULTRALICHT te JACKSON/WYOMING bij het opstijgen.

    Eerst en vooral moet men dat zien in functie van het soort luchtvaartuig en de vorm van opleiding van de piloot.

    Ook moet men er rekening mee houden dat er elke dag zo miljoenen vluchten worden uitgevoerd.

    Het verschil in veiligheidsvoorschriften toepasselijk op een ULM vlucht en een LIJNVLUCHT alsook de opleiding van de piloten en de uitrusting hebben geen vergelijk .

    Ik ken geen gegevens van het ongeval en dat is enkel na een grondig onderzoek te bepalen.

    Het bewijst weer de speciale  intresse van de MEDIA als het LUCHTVAART betreft .                                                                    op de VLAAMSE wegen waren er tijdens he W.E  toch 12 doden maar ik heb dat niet in CNN of BBC.WORLD gehoord op de T.V

    Dat is alles dat ik hierop wil vermelden VLIEGEN is ZEER VEILIG het gevaarlijkste deel van de vlucht is met de wagen naar het vliegveld gaan en terugkeren

    28-06-2005 om 08:52 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MUSEA
    Veel vragen gaan over de HISTORISCHE VLIEGTUIGEN en daarom verwijs ik u naar:

     WWW.KLM-MRA.BE  het MUSEM DER KRIJGSMACHTEN te BRUSSEL welk over een zeer mooie colectie LUCHTVAARTUIGEN in een speciale zaal ten toon steld.

    WWW.STAMPE.BE  te ANTWERPEN/DEURNE welk een aantal mooie exemplaren in vliegende toestand heeft waaronder de SV4B

    28-06-2005 om 05:21 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIJKOMENDE INTRESANTE WEBSITE
    Heden bekwam ik een verwijzing naar een WEBSITE welk zeer goed opgebouwt is door een jonge piloot op het ANTWERPSE VLIEGVELD intresant om eens te bekijken en geeft heel wat zeer goed opgebouwde uitleg: WWW.LUCHTDOOP.CENTERAL.COM

    28-06-2005 om 00:00 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    27-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVERVUILING
    Een der vele punten ter belasting van de LUCHTVAART over LUCHTBEZOEDELING  is een punt welk regelmatig op tafel komt naast het probleem geluidsoverlast .

    Een punt warop wij gisteren tijdens overleg werdt naar voor gebracht is dat:

    De BOEING heeft een verbruik van 3lt/100km per passagier
    DE nieiwe AIRBUS A380  en ook de nieuwere BOEING gaat nu naar 2lt/100km per passagier

    Wat doet uwe wagen als verbruik per 100km ???? laat me dat eens weten !!!!

    27-06-2005 om 04:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVALEN
    Een aantal vragen betreffen de LUCHTVAARTONGEVALLEN, hier kan ik voorlopig niet op ingaan gezien het meestal enkele jaren duurt vooral de aspecten van een ongeval vergaard zijn.

     Het DOEL van het ONDERZOEK waarin wij belang stellen volgens ANNEXE 13 van ICAO en ook  ten behoeve van het EU DOSSIER betreft HOE kunnen we in de TOEKOMST zulk een ONGEVAL VERMIJDEN, wij stellen geheel geen belang in WIE of WAT was er VERANTWOORDELIJK voor het ONGEVAL dit is meestal een onderwerp voor de verzekeringen en de rechtbanken 

     Er bestaan website die deze onderwerpen behandelen

    Wat betreft het aantal ongevallen in GENERAL AVIATION  & AERIAL WORK moet men dat bekijken in het aantal vluchten die er plaats vinden en ook de aard van deze vluchten.

    Voor  informatie is er veel intresante gegevens beschikbaar via;
    WWW.ASF.ORG van WWW.AOPA.ORG   uit de USA.

    27-06-2005 om 04:40 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REACTIE op GASTENBOEK
    Het is zoals CASAWIVI vermelde ik ben zeer betroken bij de LUCHTVAART nu als HOBBY gezien het mijn BEROEP en HOBBY was sedert 1954 en tevens omdat ik al die jaren betroken was in de OPLEIDINGEN van jongeren en ouderen op het gebied van ZWEEFVLIEGEN welk vor mij njog de mooiste vorm van vliegen is en dus deze aktivitiet me nauw aan het hart ligt.
    Ook de opleideng in de THEORETISCHE vakken,de SIMULATOR, het VLIEGTIUG(moter) en HELICOPTER hebben me steeds veel voldoening gegeven

    Ik ben niet alleen want gisteren kon ik nog een van mijn collegas "R" informatie bezorgen over de huidige werkkring van een zijner vroegere leerlingen "D" welk mij ter kennis kwam vie de contacten in SENNET via het FORUM en hem zeer aangenaam veraste.

    26-06-2005 om 05:24 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UPDATING
    In functie van vroegere e-mails en vragen via FORUM  vermeld ik hier nog de volgende informatie:

     De theoretische voorberieding voor de PRIVAAT PILOOT door de RAAC te ANTWERPEN begint op 20 SEPTEMBER  inplaats van de vermelde OCTOBER.
    Zie WWW.RAAC.BE

    Wat betreft GRIMBERGEN zie:

     WWW.RVG.BE

     WWW.VLIEGCLUB-GRIMBERGEN.BE

    Bijkomende toelichtingen steeds mogelijk via mijn E-MAILof input op mijn GASTENBOEK dat ik dagelijks bijwerk en beantwoord

    26-06-2005 om 05:10 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHAFFEN
    De toegang tot het gebeuren tot SCHAFFEN vermeld in een vorige bericht  is voor het PUBLIEK GRATIS.

    Wat betreft de toegang tussen de vliegtuigen is dit voor een niet piloot niet mogelijk uit veiligheidsoverwegingen en ook om beschadiging aan deze toestellen te vermijden.
    Men is verplicht de VEILIGHEID van het bezoekende PUBLIEK voor 100% te verzekeren door deze achter de barelen te houden behalve indien zij begeleidt worden door een bevoegd persoon die hiervoor de verantwoordelijkhed op zich neemt.

    Ik hoop dat deze bijkomende toelichtingen een aantal der e-mailers beantwoorden.

    Wat betreft EBGB GRIMBERGEN staat de nodige informatie reeds op het FORUM onder de titel SPORTEN zie LUCHTSPORTEN

    25-06-2005 om 14:20 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART HISTORIEK
    Gezien er veel vragen zijn over de LUCHTSPORTEN in BELGIE en op WERELDVLAK wens ik te verwijzen naar de WWW.FAI.ORG website welk de historiek en vorderingen sedert 1905 içn het ENGELS toelicht.
    De FAI werdt op 14 oct 1905 oficieel gesticht te PARIJS met deelname van BELGIE als een NON-GOVERMENTAL en     NON-PROFIT organisatie.

    Ik zelf ben sedert 1980-2004 aktief geweest te BRUSSEL bij de EU INSTELINGEN ten behoeve van IAOPA( WWW.IAOPA.ORG)  ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK (ICAO definition)en in nauw contact met de FAI  en EAS.

    Zie ook: WWW.AOPA.ORG  welk aan de basis licht van de IAOPA stichting in 1962

    24-06-2005 om 11:11 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPSE DUIVEL
    Gisteren op "CANVAS" was er e'en zeer intresante uitzending over JAN OLIESLAGERS de ANTWERPSE DUIVEL welk als ANTWERPSE jongen uit de volksbuurt het tot MOTORRIJDER en PILOOT bracht tot wereldprestaties in de jaren 1900(1903-1942)
    Toen was BELGIE een der leidinggevende landen op gebied van LUCHTVAART !!!!!!!!!
    dit stemt tot nadenken:

    En waar staat BELGIE nu in de 21th EEUW en waarom ???????

    24-06-2005 om 10:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MISVERSTAND
    Uit een aantal E-mails en tussenkomsten op het FORUM blijkt dat er nog steeds het misverstand bestaat dat al deze kleinere vliegtuigen maar enkel gebruikt worden voor SPORTVLIEGEN.

    Zoals ik reeds vroeger trachte duidelijk te maken de groote van het vliegtuig heeft niets te maken met welk soort gebruik er van gemaakt wordt.

     Er zijn drie manieren van gebruik volgens de ICAO(internationale afspraken tussen 189 landen)

     CAT= COMMERCIAL AIR TRANSPORT
     GA = GENERAL AVIATION
     AW = AERIAL WORK

    Ik ben vooral betrokken bij de twee laatste en slechts onrechtstreeks bij de CAT omdat een aantal van mijn ex-leerlingen actief zijn indeze vorm der luchtvaart als piloot of een der 92 beroepen die hiervoor nodig zijn.

    GA bestaat vooral  ten behoeve van het privaat of zakelijke verplaatsingen en dus geen sport maar is niet commercieel

    Een bepaalt deel maar niet onbelangrijk bestaat uit luchtvaartsporten met allerlei luchtvaartuigen.

    AW kan commercieel of niet commercieeel zijn en wordt uitgevoerd door KMO of door VZW.
    een belangrijk onderdeel hiervan is de opleiding van piloten welk in de drie vormen van luchtvaart aktief zullen zijn.
    deze opleiding geschiedt in FTO ( FLIGHT TRAINING ORGANISATIONS) of  RG (REGISTERED FACILITY)
    maar hier ga ik nu niet verder op in tenzij er specifieke vragen over komen.

    In GA worden luchtvaartuigen gebruikt zoals een NIPPER of CRI-CRI welk eenzitters zijn tot en met de AIRBUS A340-600 waarvan er nu een VIP versie wordt afgeleverd aan een SUADIA-ARABIA individueel voor zijn persoonlijk lange afstand verplaatsingen.
    dit zijn slechts enkelingen en de meeste GA toestellen zijn de kleindere toestellen ( twee of vierzitters) die men in de pers onder de naam SPORTVLIEGEN  t'en onrechte bestempelt 

    Hoop dat dit bepaalde misverstanden weg werkt, maar reacties zijn steeds welkom via deze BLOG.

    23-06-2005 om 08:02 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART GESCHIEDENIS te SCHAFFEN-DIEST

    ik kijk reeds uit naar de 21th INTERNATIONALE OLD TIMER FLY-IN die zal doorgaan tijdens het weekeinde van 12 tot en met 14 augustus 2005 te SCHAFFEN-DIEST en welk een iniatief is van de DIEST AERO-CLUB onder de inpuls van GUY VALVEKENS.
    Deze plaats welk een belangrijke plaats in nam in de belgische luchtvaart geschiedenis is dan de verzamelplaats van vele honderden historische vliegtuigen welk van over gans EUROPA toekomen.
    Gezien mijn luchtvaart ervaring terug gaat tot 1954 heb ik op vele dezer toestellen gevlogen in EUROPA maar tevens te SCHAFFEN in de jaren 60 toen het clubhuis een romp van een DC3(DACOTA) was.
     In de winter ons verwarmend rond een DUIVELTJE en vliegende met een DH(TIGERMOTH).
    Mij voorkeursdag is de ZATERDAG  12 AUGUSTUS waar ik dan ook de ganse dag daar aanwezig ben; en mogelijk somige van de leden van de SENIORENNET te ontmoeten.

     INFO: WWW.DAC.BE 

    U moogt mij ook persoonlijk contacteren via E-MAIL:
     SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    TOEGANG is GRATIS

    opgelet tussen de SYLVAIN en D en tussen D en W underscore typen _   niet - of .

    22-06-2005 om 09:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPOTTERS te EBAW
    Enkele personen stellen vragen over de aktiviteiten van een spaans militair vliegtuig403 O 007 een CASA212 welk reeds enkele dagen van uit "antwerpen/deurne" vertrekt en aankomt.
     Via de "SPOTTERS" verneem dat het hier enviromental observatie vluchten betreft ten behoeve van VITO(  WWW.VITO.BE).
     En  het toestel uitgerust is met speciale cameras om milieu vervuiling in kaart te brengen.
     Dit verklaart ook waarom het toestel zo een langdurige voorbereiding nodig heeft voor het opstijgen de bemaning van 8 heeft heel wat nazichten en instellingen uit te voeren van deze speciale aparatuur

    20-06-2005 om 15:57 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEDER
    Vandaag was het een zeer warme dag maar tevens een uitzonderlijk  zeer goede zichbaarheid in vlucht met een uitzonderlijk mooi uitzicht in vlucht

    19-06-2005 om 18:06 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!