The MANDATORY aplication of 8,33 KHZ above FL195 is mandatory from 15 MARCH 2007 see WWW.EUROCONTOL.INT
There is a very strong position by a number of memberstates to introduce 8,33 kHZ also below FL 195 ASAP (as soon as posible )!!!!
The scenarios under evaluation now are:
1)- MANDATORY 8,33KHZ in the complete FIR 2)- MANDATORY 8,33KHZ in ALL CONTROLLED AIRSPACE 3)- MANDATORY 8,33KHZ in ALL AWY & TMA 4)- MANDATORY 8,33 KHZ in ALL TMA 5)- MANDATORY 8,33KHZ in the DENSE TMA
The MAJOR RAISON BEEING the LACK of FREQUENTIES AVAIBLE for the future increase of CAT ???
In function of the study on the problem for VFR AIRSPACE USERS AIRSPACE INFRINGEMENT STUDY as mentioned in this BLOG dit I receive the advise to take a look on to the UK RESEARCH in this.
Heden is men in de EU middens aan het bespreken en onderzoeken hoe men zich moet aanpassen in de LUCHTVAART in functie van de gebeurtenissen in LONDON op gebied van het ANTITERORISME bescherming van de LUCHTVAART
Gisteren een zeer intresante en aangename dag te SCHAFFEN DIEST op de FLY-IN die alhoewel wegens het minder goede vliegweder in de ons omgevende LANDEN maar een beperkt aantal vliegtuigen op bezoek bekwam, maar ter plaatse bleef het weder goed en vele oude en nieuwe vrienden ontmoet.
De vreugde werdt getempert wegens het ongeval met PH-HTC te KEIHEUVEL-BALEN die dit WE hun 50 jarig bestaan vieren met een OPEN DAG.
Voor vandaag ben ik NIET te KEIHEUVEL maar deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor enkele besprekingen.
Ik verlaat nu het WARME en KNUSE HUIS voor naan SCHAFFEN-DIEST te gaan waar ik normaal de ganse dag aanwezig ben , aarsel niet om achter SDW f SYLVAIN te vragen aan de ingang van het afgesloten gedeelte voor de PILOTEN. GROETJES en tot straks SDW
Wij stelden vast dat de RTBF een degelijke en jiuste uitleg gaf wat betreft de reden van de BOOMKAPPING te BORSBEEK op FORT III ten behoeve van de VEILIGHEID en BRUIKBAARHEID volgens de ICAO normen voor de LANDINGSBAAN op de ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT te DEURNE-ANTWERPEN