Heb nu al mijn E-MAILTJES beantwoord en de informatie op de BLOG bijgewerkt en hoop dat ik niets vergeten ben.
Indien u geen reactie hebt bekomen is het teken dat uw bericht tussen de SPAM is verzeilt en dus verloren gegaan, ???
SORRY !!!!!!!!! en Stuur het dan nogmaals
Deze week ga ik veel afwezig zijn gezien de EU wereldje in BRUSSEL nu terug 100% actief is en er veel aspecten voor de LUCHTVAART aan bod komen !!!!!!!
Ik heb geen informatie bekomen over de vluchten van de zaterdag te SINT NIKLAAS, volgens mijn waarneming van het weder hier te ANTWERPEN heb ik de indruk dat het vliegbaar was voor de BALLONVAARDERS!!!!!
Enkele E-MIALTJES stellen vragen over de TAPTOE te ANTWERPEN ??
Gisteren namen wij op 1830 plaats op de nog schaars bevolkte TRIBUNE om een goede plaats te hebben alvorens de grote toeloop om 1900 uur begon en om 20:00 bijna toen elk plaatske bezet was.
Na het NATIONALE VOLKSLIED gespeeld door de CANADEESE,NEDERLANDSE,POOLSE en BELGISCHE (ZEEMACHT en ANTWERPSE POLITE ) korpsen voerden elk korps een aantal stukken op waarna de ganse groep nogmaals samen een aantal stukken uitvoerden met het veel meegezongen " DE LICHTJES van de SCHELDE" Voor ons een zeer gelaagde TAPTOE in een zeer aangename sfeer en waar het buiten enige(10tal) regendrupels voor de aanvang een heerlijk weertje bleef.
Hebt u het gemist zet het dan op uw agenda voor SEPTEMBER 2007!!!
Heb deze morgend de persoonlijke en volgens mij dringende E-MAILTJES reeds beantwoord en de rest werk ik later weer verder uit hoor, indien u een dringende vraag had die ik niet beantwoord heb stuur ze dan nogmaals in met de vermelding dringend !!!
Uit een aantal gegevens zijn de door het NIEUWS vermelde NOODLANDINGEN te BRUSSEL geen NOOD situatie maar VOORZORGSLANDINGEN die de piloot beslist uit veiligheidsoverwegingen of voor operationele redenen
Was gisteren aanwezig te SINT NIKLAAS bij de opening van BALOON 2006 door de beurgemeester WILOCKX en het vertrek van een 50 tel ballons op de hernieuwde GROTE MARKT.
Ontmoete veel oude vrienden uit het ballonmidden
tevens mijn felicitatie voor JEAN SAX en zijn AIRMINDED FAMILY die weer hun kunde in het BALLONGEBEUREN voor de 34e maal met succes bewezen
Volgend jaar is het voor SINT NIKLAAS "60 JAAR GASBALLON en 35 JAAR WARME LUCHT BALLON"
De voorziene vluchten van heden morgend kunnen niet doorgaan wegens het ongunstig weder, maar nademiddag is de voorspeling positief voor de GASBALLONS(helium) en DE WARME LUCHT BALLONS om op te stijgen.
IK voorzie reeds morgen VRIJDAG 01 SEPTEMBER op de GROTE MARKT te SINT NIKLAAS aanwezig te zijn bij het OPSTIJGEN om 1830. locale tijd
Normaal kunt u mij herkennen ben jonge man van 1,79 m,grijs haar,baard en snor met bril, ik loop met een wandelstok en vermoedelijk mijn rode jas aan met mijn blauw EU petje.
Tevens de inrichter van de EUROPESE ERESENAAT te ANTWERPEN op ZONDAG 04 FEBRUARIE 2007 om 1400 uur in het ELSENVELD in de gasthuisstraat( inschrijven verplicht)
Mijn POLITIEKE contacten en activiteiten liggen in de EUROPESE INSTELLINGEN en vooral in het LUCHTVAART gebeuren.
Wegens mijn regelmatige aanwezigheid als EU-LOBBYIST in de verschillende instellingen en vooral in het EP sedert 1980 geraak ik echter onvrijwilig betrokken bij een aantal andere aspecten in de EU POLITIEK welk mijzelf en de inwoners van de 25 huidige lidstaten aanbelangen in het dagelijks leven;
Normaal heb ik de gestelde vragen reeds individueel per E-MAIL beantwoord!!!
Schijnbaar was er maar een ATCO aanwezig op de LEX TWR en zag hij het opstijgen van COMAIR 5191 niet wegens andere taken te vervullen.
Volgens voorschriften van de FAA sedert NOVEMBER 2005 in voege moeten er steeds twee ATCO op de TWR aanwezig zijn maar was dit niet het geval wegens personeelsgebrek.
Via een der chatters uit nederland (JEC) werdt ik er aan herinnerd dat ik in 1968(vermoedelijk) met een ALII van de LT/AVN ben geland op het nederlandse vliegdekschip KAREL DOORMAN.
Volgens de eerste meldingen is het reeds geweten waarom het ongeval gebeurde maar dat is de manier dat de MEDIA zijn nieuws wenst intresant te brengen hoor.
Ik heb in 1972 de BASIC ACCIDENT INVESTIGATORS ICAO gevolgt en toen was de aandacht vooral op de TECHNISCHE aspecten en PROCEDUREN sederdien gaan men veel verder onderzoeken naar wat we de HUMAN FACTORS noemen. Om zodoende inzicht te krijgen waarom dat dit mogelijk was.
Ik heb een mijner vrienden bij de NTSB welk mij melde dat ik geen initieel verslag moet verwachten binnen de 12 maanden; er zal wel een temporary factual notification beschikbaar zijn maar zonder vermelding der mogelijke redenen.
HOE KUNNEN WE DAT IN DE TOEKOMST VERMIJDEN ????? is de vraag die we moeten oplossen.