tevens is daar een lijst der bijgewerkte lijst der omzendbrieven.
Wat betrefd DE VERPLICHTE TAALKENNIS voor PILOTEN en VERKEERSLEIDERS verwijs ik aandacht te besteden aan de daar beschikbare toelichting;
OPGELET het is niet omdat men het examen van BEPERKT BEWIJS van RADIOTELEFONIE heeft afgelegd in uitvoering van Art 47 van KB 04/03/2008 dat men voldaan heeft aan de noodzaak om zijn kennis ENGLISCH te hebben bewezen, dit is slechts een tijdelijke overgangsmaatregel hier in BELGIE.
Ik ga de individuele vragen over dit onderwerp niet beandwoorden neem kennis van de 6 bladzijden dienaangaande !!!
Presently there are a number vital reorganisations in progres in :
-EUROCONTROL
-EC- DG-TREN
-J.U
-EASA
-JAA-T
During many contacts with persons present active in this organisation do I have the feeling thad most of their intrest is not the benefit of the reorgansation for the AIRSPACE USERS intrest in their organisation !!!! but they are mostly only intrested in their own situation and their employement and their upgrading due to this reorganisations ...????
REPLY op vraag: Ikzelf ben HELICOPTER PILOOT met militaire en burgerervaring van een 2000 uur maar heb geen ervaring in de besturing van GYROCOPTERS en heb nooit daarin gevlogen en kan u dus niet verder helpen maar via de vermelde website moet u hierover wel een GYROCOPTER PILOOT kunnen contacteren.
AIR NAVIGATION SERVICE PROVIDERS of wat wij vroeger de Nationale verkeersleidingen noemde zoals vroeger in Belgie de RLW en nu BELGACONTROL zijn nu verenigd in CANSO
Heden heb ik weer al mijn E-mailtjes beandwoord, indien u geen reactie bekwam dan is uw bericht
verloren gegaan en vraag ik u van het nogmaals te zenden
PRESENTLY I have reacted to al my E-mails , if you have not received a reply pleas send your message again since it may be klost in the large amounth om Span
en zal deze dan anoniem behandelen in mijn BLOG hier zodat iedereen de nodige informatie over LUCHTVAART hier kazn vergaren.
Een deel hier is hier in het ENGELS omdat ik via mijn aktiviteiten in de LUCHTVAART sedert 1954 als PILOOT-INSTRUCTEUR en sedert 1980 aktief als EU-LOBBYIST voor de leden van verschillende organisaties informatie plaats.
Indien u in mijn blog een onderwerp wil opzoeken plaats dan een trefwoord in het kaderke links voor TE ZOEKEN
Some PILOTS are supporting their NATIONAL CAA in making the following equipment MANDATORY on bourd of ALL VFR AIRCRAFT operating in their FIR.
-8,33 KHZ R/T and the R/T license level 4
-MODE S
-ELT 406 MHZ for SAR
-GPS
-ACAS
Be very carefull on such a project since this also will mean thad they will RECOVER the COST of this SERVICES and EQUIPMENT on the ground via USER CHARGES also for VFR flights ???
ACTUAL VFR means LOOK OUT and VISUAL SEPARATION by the PIC dont count on the ATC for SEPARATION ???
Zoals u vernam is de vroegere AIR-OP welk LT/AVN werdt reeds overgegaan naar de WING HELI.
Tevens gaat het personeel van DE WINGS HELI nu vlolledig over naar de COMPONENT LUCHT van de KRIJGSMACHT en verandert het personeel hun uniform van LANDMACHT KAKI naar het LUCHTMACHT BLAUW.
Vergeet niet dat in 1947 de AIR OP origineel behoorde tot de BELGISCHE LUCHTMACHT welk haar oorsprong vond tijdens de WWII in de RAF in UK.
naar de bebsite van het LT/AVN met de mogelijkheid de draft van PIERRE GILLARD te raadplegen en heden nog enkel in het frans bij te werken door verbeteringen en aanmerkingen in te zenden.
naar de bebsite van het LT/AVN met de mogelijkheid de draft van PIERRE GILLARD te raadplegen en heden nog enkel in het frans bij te werken door verbeteringen en aanmerkingen in te zenden.
Heden krijg ik een aantal vragen over de historiek van het LT/AVN te BRASCHAAT-POLYGOON dat nu daar is verdwenen en waarbij ik aktief was van 1968 tot 1976 als PILOOT -INSTRUCTEUR op L18C en ALII.