Inhoud blog
  • ATTENTION
  • FOLOW UP
  • TESTING
  • OPGELET
  • AGENDA SDW MEI 2011( FORCAST)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART INFORMATIE
    BEROEP HOBBY SPORT
    20-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. EEN DROOM
    Heden bekom ik een E-MAILTJE van een leerling waaraan ik les gaf vermoedelijk in het jaar 1968 ( T.C) dat hij  met zijn zelfbouw waaraan hij in 2005 begon te bouwen  nu de eerste vluchten heeft uitgevoerd !!


     Ik herinner mij nog dat hij zeer moeilijke vragen toen stelde waarbij ik eens op reageerde dat ik hem een opleiding voor het BEROEP van PILOOT gaf maar niet om een VLIEGTUIG zelf te bouwen, waarop hij reageerde door te zeggen dat dit zijn jongensdroom was ??

     Nu in 2008  VLIEGT hij met zijn ZELFGEBOUWD VLIEGTUIG  OO-145

     Foto beschikbaar op aanvraag via   SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    20-05-2008 om 07:56 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI R/T procedures
    Er is eendringende noodzaak om de leerlingen de correcte ICAO  PHRASOLOGIE van de R/T aan te leren en deze zelf ook te gebruiken ASAP !!!

    Use  the updated  ICAO Doc 9432  MANUAL of  RADIOTELEPHONY    5e edition


    WWW.ICAO.ORG 


    19-05-2008 om 17:09 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 LL avaiblity
    Today was I again informed of a very unaceptable situation thad at a so called INTERNATIONAL

    AIRPORT there was a number of day's no 100LL fuel avaible and thad the Airport authority had not
     
    issued a NOTAM to inform the AIRSPACE USERS of this !!

    A receive many similar incidents  in EUROPEAN  AERODROMES ( NOT in AFRICA) and also
     
    casses thad some traveling pilots have to stay on a certain number of days on a  

    airport without fuel avaible to refuel and rejoin there planned travel schedule



    Note: I advised them to contact some legal experts to claim bach the aditional cost they had to make due to this unnotified lach of 100LL fuel and I ame intrested to be informed of the results of such a action ???

    18-05-2008 om 18:42 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EU-ARENA
    Ik gebruik deze titel om de verschillende organisaties in BRUSSEL aante duiden welk in mij vak betrokken zijn in de LUCHTVAART en deze bestaan uit:

     -EUROPEES PARLIAMENT
     -EUROPEESE COMMISIE
     -EC DIRECTORATEN
     -COMMITIE of the REGIONS
     -SOCIAAL EKONOMISCH COMMITIE
     -EU COUNCIL
     -EUROCONTROL
     -NATO
     -ESA
     -en de nog andere 120 ORGANISATIES welk op de een of andere manier betrokken zijn in de LUCHTVAART

    Ik heb hier de juiste wettelijke benamingen niet gebruikt maar mijn persoonlijke benamingen die ik heb leren kennen sedert 1980 toen ik mijn intrede maakte in deze EU-ARENA welk men EUROPA noemt maar toch toen bestond uit 12 NATIONALE LIDSTATEN en nu uit 27 met 23 talen in gebruik en vele politieke partijen ( ongeveer 300) en met toen een 100tal LOBBYISTEN die er nu 15.000 zijn geworden

     Steeds beschikbaar voor meer vrijblijvende vragen en  toelichtingen  te beantwoorden via mijn E-mail   SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

    17-05-2008 om 15:40 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn EERSTE VLUCHT
    Mijn EERSTE OFFICIELE VLUCHT in een Burgeropleidingsvliegtuig gebeurde in 1956 op een DH-84 of beter gekend als TIGERMOTH ( tweedekker van Engels makelij) .

    Wat ik mij vooral herinner is de LEDEREN HELM, DE GOGLES, DE SPEAKING TUBE en HET zware VALSCHERM alsook de met olie besmeurde motor welk met de hand werdt gestart door aan de schroef te draaien  door een mekanieker, een taak die men als leerling piloot initieel ook moest aanleren.!!!

    Mijn verder burgeropleiding gebeurde wel op iets modernere toestellen zoals een PIPERCUB en JODEL en het ZWEEFVLIEGEN op ee CAUDRON C-800 en een EMOUCHET ( franse naam voor een Duitse GRUNEA)

    17-05-2008 om 09:04 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEEFTIJD
    De vraag die men mij als heden 72 jarige steeds vraagt of ik nog mag vliegen???

    Ik mag nog vliegen als PRIVAAT PILOOT zolang ik mijn MEDISCHE KEURING nog kan passeren.

    Als LIJNPILOOT is men beperkt te vliegen als PIC op zijn 65 jaar.

    Heden vindt ik in INFO-PILOTE van MAI 2008 een artikel terug over een PILOOT welk ik ontmoete in 1958 te GAP-TALLARD in Frankrijk PAUL LAMALLE en verneem dat hij nog steeds vliegt als PIC en dat hij begon in de LUCHTVAART in 1927 en zijn vergunning behaalde in 1935 mijn geboortejaar  en dat hij op 22 MEI 2008 zijn 100th VERJAARDAG viert

    PROFICIAT CPL  ik hoop hem dat na te doen !!!

    17-05-2008 om 08:30 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFIS
    I sugest on the NON CAT AIRSPACE USERS operating in VFR to keep close contact with the EUROCONTROL APDSG concerning the evolution on the AFIS prposals fpr the REGIONAL AERODROME with very limited IFR operations where the introduction of a AFIS could be used instead of a ATC/TWR  see WP 48.02 in function of doc.... of ICAO.

    This could avoid COSTLY and VERY RESTRICTIF aplications for the VFR operators.

    17-05-2008 om 08:18 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    Morgen ZATERDAG 17 MEI 2008
      van 0800 tot 10;00 Bureel FLAG
      Van 10;00 tot 12;00 ASA EXPO  op ANTWERP AIRPORT

    ZONDAG 18 MEI 2008
      van  09:00 tot 11:00 FLAG
      van  1100 tot 12:00 RAAC lokaal

    WOENSDAG  21 MEI 2008   EU-ARENA te BRUSSEL


    VRIJDAG 23 MEI tot MAANDAG 26 MEI  afwezig  geen  E-MAIL, TEL  of   FAX contact 

    DINSDAG 27 MEI  
      DG-TREN
      EP

    WOENSDAG 28 MEI
      EUROCONTROL HQ

    16-05-2008 om 20:58 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SES -FUA
    On 16 MAI 2008 there was a  consultation on the SINGEL EUROPEAN SKY iniatif for the EU o,n the EUROCONTROL specifications for the application of the FLEXIBLE AIRSPACE  ( FUA).

     This may have some effect on the IFR and VFR operations in the EU-SES development

     See  ENPRM/08-002 of 14/02/2008  DRAFT adapted to 16 MAI 2008 document.

     see PAGE 30  L1-APPPC-15-01   indicating thad should carry a revieuw(s) at least YEARLY of ALL AIRSPACE USERS requirements to include:
     
     a)- military aviation
     b)-other military users
     c)-civil air transport
     d)-GENERAL SPORTING and AERIAL WORK USERS
     e)-BUSINESS AVIATION
     f)-air-test-civil and military
     g)-ANY OTHER AIRSPACE USERS
     h)NATIONAL and INTERNATIONAL ORGANISATIONS representing GROUPS of USERS

    To be evaluated by ALL   NON CAT AIRSPACE USERS ORGANISATIONS ASAP ???

     final report to be transmitted to the DG-TREN JUNE 2008

    16-05-2008 om 20:50 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART en OUDERWETSE TECHNOLOGIE
    Zoal  ingezonden Brief door Mr MARC SANDELOWSKY in PILOTS & PLANES  van AOPA-NL  van MEI 2008 krijg ik regelmatig E-mails :

     De  heer ARY STIGTER secretaris AOPA-NL heeft daarop een zeer goede uitleg gegeven maar een belangrijk aspekt niet toegelicht.

     DE LUCHVAART TECHNOLOGIE welke wij in de LUCHTVAART gebruiken is het resultaat van een GLOBAAL gebruik van de CAT ( COMMERCIAL AIR TRANSPORT) opgebouwt in samenwerking van de 192  ICAO lidstaten en in functie van de noden van deze CAT.

    Elke wijziging moet gebeuren zodat in en boven deze landen de LUCHTVAART VEILIG kan plaats vinden.

    Het GENERAL AVIATION & AERIAL WORK vliegen is niet het hoofdsoel van de ICAO conventie welk in 1946 werdt ingevoerd

     Tot op heden heeft als algemene regel GA/AW niet moeten bijdragen aan de kosten van deze infrastruktuur en had dus weinig recht van spreken, dit is de laatste jaren langzaam aan veranderen en moet GA/AW bijdragen aan deze kosten maar krijgt ook recht van inspraak via een aantal organisaties  op wereldvlak zoals  IAOPA, FAI , IHA en IBAA en op Nationaal vlak via AOPA, NAA,PPL/IR en EBAA .

    Spijtig genoeg is er een gebrek aan nauwe samenwerking tussen seze organisaties om tot een duidelijk naar voor brengen van de NON CAT AIRSPACE USERS REQUIREMENTS naar voor te brengen wegens gebrek aan financiele  middelen en persoonen  welk zich daar dagelijks voor 100% mee bezig houden.

    Toen ik aktief  werdt  in de LUCHTMACHT sedert 1954 waar  ik als Militair Piloot en ook als Burger Piloot en Instructeur en lesgever  mijn  SPORT, HOBBY en BEROEP kon beoefenen  had ik hierover  persoonlijk ook veel opmerkingen.

    Sedert 1980 op rust zijnde heb ik ten behoeve van IAOPA (GLOBAL via DOC ) de mogelijkheid om als vrijwilliger mits vergoeding van mijn onkosten aktief te zijn in wat ik de EU-ARENA noem als LIAISON OFFICER tot 2004 en nu nog als  individueel EU-LOBBYIST ten persoonlijke titel.

    HIerdoor heb ik leren inzien dat we de LUCHTVAART als zeer conventioneel moeten beschouwen en dat de verandering aan de moderne mogelijkheden van de TECHNOLOGIE zeer traag en moeilijk gebeurt wegens het GLOBAAL karakter.

     Dit is een eerste reactie  maar ben beschikbaar voor het toelichten van bijkomende informatie in functie van de binnenkomend E-MAILS via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

     

    15-05-2008 om 17:57 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL op 10 MEI te SAINT GHISLAIN
    Heden bekwam ik informatie over het ongeval met een licht vliegtuig OO-HUS ( dank aan ASA) in de streek van MONS met twee dodelijke slachtoffers.
     
     Uit de kranten spreekt men over RASSE MOTTE en aanvaring met een boom, ik ga me heden nog niet verder uitlaten over dit smartelijk ongeval.

    11-05-2008 om 18:01 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART INFORMATIE
    De officiele documenten op gebied van LUCHTVAARTINFORMATIE zijn de NATIONALE AIP's welk gratis kunnen geraadpleegt worden voor alle luchtruimgebruikers via:

    WWW.EUROCONTROL.INT    ga naar CFMU/EAD

    tevens is de JEPESSEN een intresante maar kostelike bron

    Ik verwijs echter dikwijls naan   WWW.NAV2000.COM  een iniatief van een Belgische ULM instructeur in FRANKRIJK welk via vrijwillige fenanciele steun deze site aktief en updated houdt en zeer gebruikers vriendelijk is

    11-05-2008 om 17:55 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTI COLISSION

    Een bijna dagelijks onderwerp betreft de uitrusting van/

     8,33 KHZ voor VFR op lage hoogte tts beneden FL195, heden is het nog niet VERPLICHT en raad aan de NATIONALE AIP te raadplegen.

     SSR MODE "S" heden is deze voor IFR verplicht zie info op WWW.EUROCONTROL.INT

     Voor VFR raadpleeg de NATIONALE AIP en kijk ook naar de NOTAMS klas II en klas 1 voor tijdelijke aanpassingen .

     In de FIR EBBU is deze SSR MODE "S" niet verplicht voor 2011 zie de AIC opgelet voor NEDERLAND en DUITSLAND

     FLARM  in de ZWEEFVLIEGMIDDENS doet dit aparaat zijn intrede maar wees op uw hoede want deze reageert enkel op de toestellen welk ook een werkende FLARM aan boord hebben en NIET op de SSR MODE "A/C" zoals sommige piloten  mij  onterecht trachten te overtuigen

    LOOK OUT in VMC blijft voor de VFR de TOPPRIORITEIT !!!!

    NOOT:
       Er blijken og een aantal nieuwe aspecten met de SSR MODE "S" aan het daglicht te komen bij de respectievelijke ATSP welk er nu ervaring mee opdoen, heb collega piloten welk dit onderwerp nauwkeurig voor  de VFR  NON CAT AIRSPACE AIRSPACE USERS  opvolgen

    11-05-2008 om 17:49 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SECURITY -BEVEILLIGING
    LUCHTHAVEN BEVEILIGING:

      -Er is dringend noodzaak dat al de gebruikers van een LUCHTHAVEN mee werken aan de BEVEILLIGING:

    -Neem geen vreemde personen mee

    -Neem ook geen voorwerpen mee voor onbekenden

    -Verwitig elk onbekene persoon welk u tracht te vergezellen

    VLIEGVELDEN:

     Zie  en pas de regels toe vermeld in  AOPA's  AIRPORT WATCH 

    WWW.AOPA.ORG

    Dit is een dringende noodzaak om onze GENERAL AVIATION & AERIAL WORK aktiviteiten te beschermen van onnodige en zeer beperkende invoeren van reglementatie  en zeer KOSTELIJKE door de overheid

    10-05-2008 om 12:16 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTRESANTE INFORMATIE
    WWW.SKYBRARY.AERO

    09-05-2008 om 18:19 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EASA NPA
    I urgently advise to read and evaluate the content of NPA N° 2008-07

    For amending  a COMMISION REGULATION N° 1702/2003

    a "ELA process and standarts changes and repairs" 

      for creating

    CERTIFICATION SPECIFICATIONS for LICHT SPORT AIROPLANES

    Avaible via the EASA website and I presumme thad the various organisations of

    NON CAT  VFR  AIRSPACE USERS   are involved in collecting comments from their members ASAP

    09-05-2008 om 18:17 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROEFSCHRIFT
    Hedenbekwam ik een zeer intresant exemplaar  ter beoordeling van het proefschrift van 

                                         ir.drs. Alexander R.C. de Haan

    AIRCRAFT TECHNOLOGOGY'S CONTRIBUTION to SUSTAINABLE DEVEKLOPMENT

                                    27 JUNI  2007  Technische Universiteit DELFT ( NL)

    08-05-2008 om 13:51 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. FLIGHT SIMULATOR
    Elke week steld men mij vragen over het vliegen op ZWEEFVLIEGTEUGEN, VLIEGTUIGEN en

    HELICOPTERS die ik meestal zeer snel en bondig kan beantwoorden tevens ben ik aktief geweest
     
    op FLIGHT SIMULATORS maar wat betrefd de SIMILATORS op PC heb ik geen ervaring en

    verwijs u daarom naar  WWW.FSCB.BE    of   INFO@FSCB.BE

    08-05-2008 om 12:14 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.A.V
     I was present at the UNHABITED AERONAUTICAL VEHICLE  meeting in HQ

    EUROCONTROL in BRUSSELS  on  MAY 6;7 and 8.


    This activity organised by  EADS  and UVSI  under the denomination UAS WORKSHOP  with a

    participation of about 400 persons over the three days, revealed a lot of intresting information witch

    is avaible via the  WWW.EUROCONTROL.INT  and  WWW.EADS.NET

    The vital point to note is the fact thad the use of  UAV  will only be possible as this devices can

    satisfy on the same requirementts of any other AIRSPACE USER be it in IFR or in VFR

    OPERATIONS  in the ICAO KLASS AIRSPACE A,B,C,D,E,F,G .

    Apaerently the military UAV are very advanced to operate in the OAT  and the civilian hope very

    soon to have the LEGAL and TECHNICAL possiblity to operate in IFR in the A,B and C

    AIRSPACE .

    Of cours the operation in SEGREGATED AIRSPACE is always a possiblity via publications in the
     
    AIP or via NOTAM.

    The operations in the other AIRSPACE  D,E,F and G is still not in vieuw as long they can not satisfy

    the SENSE & AVOID ( SEE & AVOID) in the VFR OPERATIONS

    In certain country the very light weight ( 9 Kgr) can operate in VFR operation at very low altitude by

    some STATE AUTHORITY and in  LOSV and via a NOTAM ( to be verified)

     Also note thad at ICAO level there is a group working on this subject in witch IAOPA HQ via MR
     
    HOFMAN is involved as leading the UAV-PILOT LICENSE requirements and training programme.

    Intresting was the personnel briefing I received of the record on the GAF license for UAV( military) ,
     
    the system and the operations aplication, witch is also proposed toward the civilian authority for the

    civilian UAV operations


    The official denomination now seems to be;  UAS = UNMANNED VEHICLE SYSTEM


    The UVSI  from witch MR PETER van BLYENBURGH is the cairman is preparing the UVSI

    ANNUAL REPORT in witch there is a CD-ROM avaible with 1000 UAS who are operating at

    GLOBAL LEVEL  PVB@UVS-INFO.COM

    Voor de SENIOREN deze UAS zijn LUCHTVAARTUIGEN waar er geen PILOOT aan boord van het toestel is  en welk heden reeds zeer sterk in gebruik zijn voor de oorlogsvoering in verschillende streken deze zijn tussen toestellen van enkele gram en toestellen van enkele ton ( Vermoedelijk 20.000 kgr of 20 Ton) maar dat moet ik verder uitpluizen men voorziet zulke toestellen ook in burgergebruik in 20XX !!!

    08-05-2008 om 11:59 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. ABI -HERNIEUWING van de JAR-FCL vergunning
    Ik adviseer nogmaals voor de PILOTEN om tijdig hun MEDISCH ONDERZOEK aan te vragen, zodat dit verloopt voor de VERVALDATUM op hun vergunning!!!!!

     Op bepaalde tijdstippen is er geen dokter beschikbaar  te BRUSSEL en indien uw medical  dardoor gebeurt na de vervaldatum  van uw vergunning wordt u onderworpen aan bijkomende kostelijke  en tijdrovende examens

    05-05-2008 om 04:03 geschreven door SDW  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • MRS (SYLVAIN)
        op ERELEDEN VLRI
  • efaga (ababdd)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • dafwefa (abab)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op FLY IN en OPEN DAY te ZOERSEL
  • lilil (lil)
        op 25th OLD TIMER FLY in SCHAFFEN
  • Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!