Ik ben nog steeds beschikbaar om personen met problemen in DE LUCHTVAART geheel gratis en vrijblijvend bijstand te verleenen.
Ik dring er echter opaan dat zij steeds terug contact nemen omdat ik wegens gebrek aan tijd en gezien ik over geen secretariaat meer beschik ik niet in de mogelijkheid ben van hen op de hoogte te houden van de evolutie, een E-MAILTJE zal ik steeds beantwoorden:
Via het intervieuw van LIEVE BLANCKAERT welk de deelnemers aan "VOORBIJ DE GRENS" welk wordt uitgezonden op "één" de maandag avond en waarvan ik een deel heb bekeken.
Het is zeer intresant voor mij om het gedrag van de doove deelnemer te volgen in functie van mijn ervaring in het verleden met de doove piloten waarbij ik een aantal jaren bij betrokken geweest via IAOPA en de EU instellingen.
Tevens zijn wij in PARIJS te gast geweest als EREGAST en tevens op een feestje met doove piloten van een 8 tal verschillende nationaliteiten en ik heb daaraan zeer goede herineringen
Zie tevens WWW.HELGASTEVENS.BE Welk nu aktief is in het VLAAMS PARLEMENT en welk vroeger tevens aktief was in de EU-INSTELLINGEN ten behoeve van doove personnen en welk een steun was in het doen aanvaarden dat doove personen een aantal van de LUCHTSPORTEN in alle veiligheid kunnen beoefenen.
In uitvoering van een aantal nieuwe regels van ICAO is men bezig met de verschillende LUCHTVAART DIENSTEN te onderwerpen aan een SAFETY AUDIT met het doel deze beschikbaar te maken voor het PUBLIEK.
Dit is een zeer moeilijk onderwerp omdat informatie verspreiden over de SAFETY ( VEILIGHEID) in de LUCHTVAART naar het gewone publiek zeer moeilijk is om dat in de juiste context te plaatse,.!!!
Onlangs werdt de ICAO-AUDIT van BELGIE beschikbaar gemaakt en in een aantal kranten verscheen een artikel:
Toen ik het oficiele ICAO report in handen kreeg en grondig kon doorwerken moest ik besluiten dat Belgie kampte met veel administratieve moeilijkheden volgens ICAO maar dat er nergens geen echte problemen waren met het OPERATIONEEL VLIEGEN noch bij de CAA of BELGOCONTROL diensten.
Er is vooral een gebrek aan degelijke administratieve opvolging van de verschillende taken in deze diensten.
Ben nu betrokken bij de ESIMS over de ESARR en de daarover voorziene te verspreiden informatie via de website van HQ EUROCONTROL naar het grote publiek.
ESIMS = ESARR IMPLEMENTATION MONITORING and SUPPORT
ESARR= EUROCONTROL SAFETY REGULATION REQUIREMENTS
Allen al trachten deze twee gebruikte afkortingen aan de leek ( en ook aan de personen aktief in de LUCHTVAART ) is al niet eenvoudig zonder misverstanden te doen ontstaan.
ESIMS - is een groep die onderzoekt en help bij de lidstaten van de EU in hoever zij de ESARR correct toepassen.
ESARR= zijn veiligheidsvoorschriften en procedure regels uitgewekt door EUROCONTROL voor de ATSP en welk bevestigd worden door EU VERORDERINGEN
During the SRC33 was the subject AIRSPACE INFRINGEMENT on the agenda in function of SRC33/03 during the SRC'S ANNUAL SAFETY REPORT.
The reference to G/A has been less pronounced problem.
Their is proposed thad the SCG would propose the AIRSPACE INFRINGEMENTS PLAN to be introduced to the PC in November in vieuw to have this used as a strong prposal to use the various recommendations at National level bt the ANSP under inpuls of the CAA and NSA
On 01 OCTOBER 2008 there was a intresting lecture at the HQ EUROCONTROL building by the RAeS-BRUSSELS BRANCH by Mr PEDRO PEDREIRA Executive Director of the EUROPEAN GNNS Supervisory Authority ( GSA ) who will discuss the PRESENT,,FUTURE BENEFITS of the GNSS, he also will reply to your questions and you will be abel to meet some of the participants on the customery reception afterward.
tevens is daar een lijst der bijgewerkte lijst der omzendbrieven.
Wat betrefd DE VERPLICHTE TAALKENNIS voor PILOTEN en VERKEERSLEIDERS verwijs ik aandacht te besteden aan de daar beschikbare toelichting;
OPGELET het is niet omdat men het examen van BEPERKT BEWIJS van RADIOTELEFONIE heeft afgelegd in uitvoering van Art 47 van KB 04/03/2008 dat men voldaan heeft aan de noodzaak om zijn kennis ENGLISCH te hebben bewezen, dit is slechts een tijdelijke overgangsmaatregel hier in BELGIE.
Ik ga de individuele vragen over dit onderwerp niet beandwoorden neem kennis van de 6 bladzijden dienaangaande !!!
Presently there are a number vital reorganisations in progres in :
-EUROCONTROL
-EC- DG-TREN
-J.U
-EASA
-JAA-T
During many contacts with persons present active in this organisation do I have the feeling thad most of their intrest is not the benefit of the reorgansation for the AIRSPACE USERS intrest in their organisation !!!! but they are mostly only intrested in their own situation and their employement and their upgrading due to this reorganisations ...????
REPLY op vraag: Ikzelf ben HELICOPTER PILOOT met militaire en burgerervaring van een 2000 uur maar heb geen ervaring in de besturing van GYROCOPTERS en heb nooit daarin gevlogen en kan u dus niet verder helpen maar via de vermelde website moet u hierover wel een GYROCOPTER PILOOT kunnen contacteren.
AIR NAVIGATION SERVICE PROVIDERS of wat wij vroeger de Nationale verkeersleidingen noemde zoals vroeger in Belgie de RLW en nu BELGACONTROL zijn nu verenigd in CANSO
Heden heb ik weer al mijn E-mailtjes beandwoord, indien u geen reactie bekwam dan is uw bericht
verloren gegaan en vraag ik u van het nogmaals te zenden
PRESENTLY I have reacted to al my E-mails , if you have not received a reply pleas send your message again since it may be klost in the large amounth om Span
en zal deze dan anoniem behandelen in mijn BLOG hier zodat iedereen de nodige informatie over LUCHTVAART hier kazn vergaren.
Een deel hier is hier in het ENGELS omdat ik via mijn aktiviteiten in de LUCHTVAART sedert 1954 als PILOOT-INSTRUCTEUR en sedert 1980 aktief als EU-LOBBYIST voor de leden van verschillende organisaties informatie plaats.
Indien u in mijn blog een onderwerp wil opzoeken plaats dan een trefwoord in het kaderke links voor TE ZOEKEN