Op MAANDAG zeer intresante WORKSHOP in EUROCONTROL HQ over de JUST CULTURE om de veiligheid ( SAFETY)in de LUCHTVAART te bevorderen( niet SECURITY of BEVEILIGING hoor) op 14 en 15 November een ander onderwerp in deze reeks over ' LIABILITY' zie www.EUROCONTROL.INT onder EVENTS
DE 27th DAG DER MINDERVALIDEN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN door JEUGD & LUCHTVAART wordt nu voorzien op DINSDAG 18 SEPTEMBER 2007( TBC)
JEUGD & LUCHTVAART voorziet in de toekomst om een WEBSITE beschikbaar te maken met informatie over haar aktiviteiten alsook met nieuws over de 27th DAG DER MINDERVALIDEN
Gezien mijn betrokkenheid in de jaren 60 als HELICOPTER PILOOT bij de eerste stappen in de transplantatie van NIEREN in BELGIE stel ik nog steeds belang in de vorderingen van de ORGAAN TRANSPLATATIE's en verwijs daarom gaarne naar: www.BELDONOR.BE
Er wordt nu voorzien dat bedrijven zich kunnen bekend maken op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN via het MSB ( MARKETING SERVICES BELGIUM) Via deze display worden visitekaartjes van de deelnemende organisaties of firma's ter beschikking stellen van het publiek
meer hierover bij Mr ALBERT DE MAEYER 03-257.12.54 of KATLEEN PITTEVILS 03-285.65.11 of via de PR dienst op KATLEEN.PITTEVILS@MOW.VLAANDEREN.BE
Enkele E-MAILTJES vragen informatie over de RECHTEN van VLIEGTUIG-PASSAGIERS.
Als er zich problemen tijdens uw vliegtuigreis voordoen kan u dankzij de EUROPESE UNIE (EU) bepaalde tegemoetkomingen bekomen voorzien in bijgaande brochure dat u kuntdownloaden in een der officiele EU talen:
Heden morgend stelde mij een vlaamstalige journalist de vraag hoe men in de toekomst kan voor zorgen dat we in EUROPA jongeren kan motiveren om LUCHTVAARTSTUDIES te doen om in de toekomst terug te beschikken over geintreseerde en gemotiveerde experten in de LUCHTVAART. Ik adviseer normaal om vanaf 16 jaar aan ZWEEFVLIEGEN te doen via de verschillende bestaande clubs of via de LUCHTKADETTEN van BELGIE. Toen vertelde hij dat hij mij die vraag stelde omdat hij als jonge man zelf droomde om piloot te worden wat hem door zijn ouders werdt verboden en als brave jonge man luisterde hij naar de raad van zijn ouders!!! Nu was hij zelf vader van een 10 jarige jonge man en hoopte dat zijn zoon in de LUCHTVAART BEROEPEN zijn weg zou maken, een typisch verschijnsel dat de vader droomde van iets en nu wenst dat zijn zoon of dochter dezelfde keuze maakt . Ik wees hem op het bestaan van de 92 intresante beroepen in de LUCHTVAART waarvoor we gemotiveerde mensen wensen te vinden. Gezien 10 jaar nog te jong is om aan zweefvliegen te beginnen verwees ik hem om zijjn zoon lid te laten worden van de SPOTTERS vereniging of van de MODELBOUW en MODELVLIEGERS van de RAAC te ANTWERPEN. Volgens mij zijn dat zeer intresante aktiviteiten om de jongeren de kans te geven de LUCHTVAART te benaderen om later een keuze te maken uit de vele mogelijkheden die de LUCHTVAART de jongeren kunnen bieden.!!!
Gezien er mischien nog ouders of grootouders die met deze vraag worstelen heb ik deze informatie op mijn BLOG gezet
Vandaag waren wiuj te gast in de UNIVERSITEIT van TILBURG voor het bijwonen van de openbare verdediging door RONALD SCHNITKER van zijn proefschrift getiteld:
De handhaving van de veiligheid van de luchtvaart in de Nederlandse rechtsorde, mede in relatie tot de internationale en Europese regelgeving.
Ronald mag nu de titel voeren DR RONALD SCHNITKER hem toegekend uit de hand van de MINI9STER van VERKEERSWEZEN van Nederland Prof dr E.M.H HIRSCH BALLIN en onder de goedkeurende blik van Prof mr PIETER VAN VOLLENHOVEN van de Nederlandse ONDERZOEKRAAD voor VEILIGHEID,
Mijn samenwerking met Ronald loopt terug naar het jaar 1968 toen hij bij de NEDERLANDSE RIJKSLUCHTVAARTPOLITIE ons bezocht bij het LT/AV in BRASSCHAAT in functie van de samenwerking met de BELGISCHE RIJKSWACHT op gebied van luchtobservatie met de helicopter, tevens hebben we via AOPA regelmatig contact gehad over de LUCHTVAARTWETGEVING met betrekking van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK op EU vlak.
Reeds 1970 zijn wij aktief in de bevordering van de mogelijkheden voor de MEDISCHE bijstand via het gebruik van de HELICOPTER in BELGIE in navolging van de ontwikelingen in FRANKRIJK,DUITSLAND,NEDERLAND en ZWITZERLAND
Reeds geruime tijd is het AZ SINT JANS te BRUGGE met een HELICOPTER alsook de FLICHT-HELI te KOKSIJDE aktief in BELGIE op dit vlak
Tevens is er van uit BRA-sur-LIENNE (4990) in de ARDENNEN: WWW.SPIRITOFSTLUC.BE een iniatief in navolging van de methode toegepast bij REGA in SWITSERLAND
PROCEDURE: In het VLAAMSE project ligt de aandacht vooral om een gespecialiseerde RAMPENDOKTER ter plaatse te brengen en het vervoer op korte afstand per ambulance te laten geschieden of voor bepaalde cverwondering via de helicopter naar een verder afgelegen gespecialiseerd hospitaal
Het WAALSE heeft een andere toepassing gezien de minder goede baaninfrastructuur brengt men de RAMPENDOKTER ter plaatse en vervoert men de gewonde dan per helicopter naar het gespecialiseerde hospitaal
voor een overzicht van de ontwikelingen in EUROPA zie: WWW.EURAMI.ORG
Stel belang in bijkomende informatie van andere firma's of organisatie's aktief in deze ontwikkelingen
Over het ongevan van de B737-300 van HELIOS welk vliegend van CYPRUS in de omgeving van ATHENE crashte in Augustus 2005 bekwam ik via GERMAN DEWULF een verwijzing naar onderestaande website: http://bbc.co.uk. en type HELIOS in het zoekvlak