Aangaande het ongeval ??? op 11 october van de CIRRUS SR20 te NEW-YORK welk in een gebouw vloog , kwamen wij in het bezit van een LETTER van JEAN BELOTTI welk in het frans een intresante annaluse maakte.
Indien belangstelling stuur een E-MAILTJE naar JEAN.BELOTTI@WANADOO.FR met vermelding sat ik u naar hem verwees als "SYLVAIN70"
Het MACH-NUMBER is de verhouding van de SNELHEID van een VOORWERP ten opzichte van de SNELHEID van het GELUID
De SNELHEID van het GELUID is 330 M/SEC op zeeniveau bij 15°C
De SNELHEID van het GELUID verandert in functie van de DICHTHEID van de LUCHT welk verandert in functie van de HEERSENDE DRUK en de TEMPERATUUR= . 1194 km/uur is normaal bij droge lucht bij 0°C is MACH 1
Since 01 september I have been visiting the variuos EU INSTITUTIONS in Brussels in vieuw to lobby concerning the : Version 0.3 of 8,33KHz BUSINESS CASE BELOW FL195 dated 02-10-2006( draft 22-08-06)
I have located a number of EU EXPERTS who are convinced there is no need to extend the 8,33KHz requirement below FL195, some are convinced with a EU (central) FCB(frequency coordination board) there had been no need to introduce the 8,33KHz in the EU AIRSPACE at all.
This information is based on the study made in the past by AOPA-GERMANY but apaerntly not been taken in consideration by the NATIONAL FCB who are each of them only taking in consideration their NATIONAL FCB needs with there own protection area instead of the ICAO recommended protection.
I ame strongly insisting to obtain ASAP a EU-FCB and stop this unneeded and costly extension for the GA/AW AIRSPACE USERS this concern all the NON-CAT AIRSPACE USERS and also some ERAA , members
Dinsdag was ik te gast bij de DELEGATION of BADEN-WURTTEMBERG voor een briefing aangaande DEVELOPMENT STRATEGIE IN ASIA: OPPURTUNITIES and CHALLENGES for EUROPEAN BUSINESSES
bij het EASIA en HSS ( WWW.HSS.DE ) te Brussel met als spreker Mr Rodolfo C. Severino former secretarGeneral of ASEAN
Zeer intresante informatie waar uit blijkt dat de USA zeer aktief is in de ASIA REGION de DDUITSE ook reeds aanwezig maar de rest van de EU STATEN ontbreken op deze moeilijke maar sterk ontwikkelende zakenmarkt
Ook voor de AERONAUTICAL INDUSTRIE zijn er mogelijkheden
Gezien de vele dringende vragen voor informatie over het gebruik heden van de TRANSPONDER (SSR)en ook de toekomst over ADS-B verwijs ik naar de WORKSHOP op vrijdag 17 November 2006 bij NVNL-SCHIPHOL-OOST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK (GA/AW)over Navigatie in de KLEINE LUCHTVAART(term in Nederland gebruikt voor GA/AW)
Bekom zo juist de gegevens van het bezoek van de KINDERVRIEND SINT NIKLAAS op 19 NOVEMBER voor de éénentwintigste maal langs op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN gevolgt door een PRAALSTOET in de BERCHEMSE STRATEN georganiseerd door BERCHEM SINTERKLAASCOMITE
Onafgezien de oproep die ik doe voor ons SPONSERS voor de JEUGD & LUCHTVAART 27de DAG DER MINDER VALIDEN wens ik u tevens te verwijzen naar de oproep van: www.blog.seniorennet.be/lana/ welk op zoek is naar speelgoed voor minder begoede kinderen speelgoed te bezorgen om hun een heerlijke SINT NIKLAAS te bezorgen op 06 DECEMBER 2006
Aangaande mijn mededeling over de 27th DAG DER MINDERVALIDEN in SEPTEMBER 2007 steld men de vraag hoe men dit iniatief kan steunen??
een eerste steun die ik DRINGEND zoek is het vinden van mogelijke SPONSERS welk kunnen benadert worden om dit project financieel te steunen !!!!
Voor meer toelichting verwijs ik u zo spoedig contact te nemen via E-MAIL met JEUGD & LUCHTVAART met de echtgenote Dédéé van de onlangs overleden vriend en voorzitter van JEUGD & LUCHTVAART op:
Op MAANDAG zeer intresante WORKSHOP in EUROCONTROL HQ over de JUST CULTURE om de veiligheid ( SAFETY)in de LUCHTVAART te bevorderen( niet SECURITY of BEVEILIGING hoor) op 14 en 15 November een ander onderwerp in deze reeks over ' LIABILITY' zie www.EUROCONTROL.INT onder EVENTS
DE 27th DAG DER MINDERVALIDEN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN door JEUGD & LUCHTVAART wordt nu voorzien op DINSDAG 18 SEPTEMBER 2007( TBC)
JEUGD & LUCHTVAART voorziet in de toekomst om een WEBSITE beschikbaar te maken met informatie over haar aktiviteiten alsook met nieuws over de 27th DAG DER MINDERVALIDEN
Gezien mijn betrokkenheid in de jaren 60 als HELICOPTER PILOOT bij de eerste stappen in de transplantatie van NIEREN in BELGIE stel ik nog steeds belang in de vorderingen van de ORGAAN TRANSPLATATIE's en verwijs daarom gaarne naar: www.BELDONOR.BE
Er wordt nu voorzien dat bedrijven zich kunnen bekend maken op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN via het MSB ( MARKETING SERVICES BELGIUM) Via deze display worden visitekaartjes van de deelnemende organisaties of firma's ter beschikking stellen van het publiek
meer hierover bij Mr ALBERT DE MAEYER 03-257.12.54 of KATLEEN PITTEVILS 03-285.65.11 of via de PR dienst op KATLEEN.PITTEVILS@MOW.VLAANDEREN.BE
Enkele E-MAILTJES vragen informatie over de RECHTEN van VLIEGTUIG-PASSAGIERS.
Als er zich problemen tijdens uw vliegtuigreis voordoen kan u dankzij de EUROPESE UNIE (EU) bepaalde tegemoetkomingen bekomen voorzien in bijgaande brochure dat u kuntdownloaden in een der officiele EU talen:
Heden morgend stelde mij een vlaamstalige journalist de vraag hoe men in de toekomst kan voor zorgen dat we in EUROPA jongeren kan motiveren om LUCHTVAARTSTUDIES te doen om in de toekomst terug te beschikken over geintreseerde en gemotiveerde experten in de LUCHTVAART. Ik adviseer normaal om vanaf 16 jaar aan ZWEEFVLIEGEN te doen via de verschillende bestaande clubs of via de LUCHTKADETTEN van BELGIE. Toen vertelde hij dat hij mij die vraag stelde omdat hij als jonge man zelf droomde om piloot te worden wat hem door zijn ouders werdt verboden en als brave jonge man luisterde hij naar de raad van zijn ouders!!! Nu was hij zelf vader van een 10 jarige jonge man en hoopte dat zijn zoon in de LUCHTVAART BEROEPEN zijn weg zou maken, een typisch verschijnsel dat de vader droomde van iets en nu wenst dat zijn zoon of dochter dezelfde keuze maakt . Ik wees hem op het bestaan van de 92 intresante beroepen in de LUCHTVAART waarvoor we gemotiveerde mensen wensen te vinden. Gezien 10 jaar nog te jong is om aan zweefvliegen te beginnen verwees ik hem om zijjn zoon lid te laten worden van de SPOTTERS vereniging of van de MODELBOUW en MODELVLIEGERS van de RAAC te ANTWERPEN. Volgens mij zijn dat zeer intresante aktiviteiten om de jongeren de kans te geven de LUCHTVAART te benaderen om later een keuze te maken uit de vele mogelijkheden die de LUCHTVAART de jongeren kunnen bieden.!!!
Gezien er mischien nog ouders of grootouders die met deze vraag worstelen heb ik deze informatie op mijn BLOG gezet
Vandaag waren wiuj te gast in de UNIVERSITEIT van TILBURG voor het bijwonen van de openbare verdediging door RONALD SCHNITKER van zijn proefschrift getiteld:
De handhaving van de veiligheid van de luchtvaart in de Nederlandse rechtsorde, mede in relatie tot de internationale en Europese regelgeving.
Ronald mag nu de titel voeren DR RONALD SCHNITKER hem toegekend uit de hand van de MINI9STER van VERKEERSWEZEN van Nederland Prof dr E.M.H HIRSCH BALLIN en onder de goedkeurende blik van Prof mr PIETER VAN VOLLENHOVEN van de Nederlandse ONDERZOEKRAAD voor VEILIGHEID,
Mijn samenwerking met Ronald loopt terug naar het jaar 1968 toen hij bij de NEDERLANDSE RIJKSLUCHTVAARTPOLITIE ons bezocht bij het LT/AV in BRASSCHAAT in functie van de samenwerking met de BELGISCHE RIJKSWACHT op gebied van luchtobservatie met de helicopter, tevens hebben we via AOPA regelmatig contact gehad over de LUCHTVAARTWETGEVING met betrekking van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK op EU vlak.