Mevr Nicole.Ringoir@mobilit.fgov.be Heeft het ontwerp van wetgeving over LUCHTARBEID en LUCHTDOPEN beschikbbar gemaakt om te toetsen aan de alledaagse werkelijkheid .
Tekst beschikbaar op WWW.MOBILIT.FGOV.BE LUCHT Aeronews: berichten en informatie
En vraagt schriftelijke opmerkingen of voorstellen aangaande teze tekst uiterlijk op 30 November op
Directoraat-generaal LUCHTVAART Dienst HANDELSLUCHTVAARTEXPLOTATIE CCN 2 e verdiep vooruitgangstraat 80 bus 5 1030 BRUSSEL
ADVIES: Dringende noodzaak aan KACB,AOPA-B,SVV,ABI en andere verenigingen van LUCHTRUIMGEBRUIKERS om hier aandacht aan te besteden , ook KMO voor KMO ,FTO en RF is het aangeraden dit voorstel te bestuderen en hun opmerkingen in te zenden voor 30 November 2006
MEN ZEGE HET DRINGEND VERDER!!!!!!
Men geeft u nu de kans om deze tekst aan te passen aan het dagelijkse luchtvaart gebeuren . ???????????
Heden had ik een intresant gesprek met enkele ouders welk wensten te weten wat men moet doen om als jonge man in het beroep van PILOOT te slagen;
Eerst en vooral moet men rekening mee houden er verschillende mogelijkheden zijn om een loopbaan als piloot op te bouwen.
Men kan de keuze maken om in de militaire luchtvaart zijn weg te maken of in het burger midden.
Tevens zijn er verschillende soorten piloten aktief zowel in militaire of in de burgerluchtvaart.
Na het overlopen van de verschillende administratieve stappen en mogelijkheden tot het volgen van een opleiding
Kwam weer de klasieke vraag ??? Is het niet noodzakelijk een uitblinker te zijn in de wiskunde om piloot te worden.
Dit is volgens mij niet het meest belangrijke om piloot te worden maar het is vooral MOTIVATIE en een goede begeleiding om in dit mooie maar veeleisende beroep te slagen
Steeds beschikbaar voor meer toelichting of u te verwijzen naar de verschillende opleidingen
Tevens mag men niet uit het oog verliezen dat er in de LUCHTVAART 92 verschyllende beroepen zijn welk jonge gemotiveerde personen een mooie loopbaan kunnen geven
Steeds beschikbaar voor een vrijblijvende onderhoud na een afspraak
Gezien dit een onderwerp is waar er regelmatig vragen over gesteld worden en dit onderwerp niet tot de opleiding van piloten behoorde in het verleden heb ik daar geen nota's over en verwijs ik u om via : WWW.GOOGLE.BE te gaan naar WWW.BA.COM/JETLAG waar er een aantal verwijzingen zijn naar dit onderwerp .
Zoals bij elk LUCHTVAARTONGEVAL heb ik geen gedacht wat de oorzaak is??
Het duurt een ganse tijd alvorens men al de elementen welk tot het ongeval konden leiden heeft verzamelt om te vinden wat er verkeerd ging.
Het onderzoek dat men uitvoert volgens de voorschriften van ANNEXE 13 van ICAO heeft tot doel om maatregelen voor te stellen dat zulk een ongeval in de toekomst niet meer kan gebeuren.
Wij stellen geen belang in wie is er schuldig .
Daarom zijn wij als piloten betrokken bij het werk aan de voorgestelde "JUST CULTURE PROCEDURE' welk er moet voor zorgen dat we een beter inzichten in de VEILIGHEID (safety) DER LUCHTVAART door het bekomen van ANONIEME REPORTEN in gebeurde incidenten.
DENEMARKEN geeft nu toe dat er in de 5 jaar na 9/11 er CIA vluchten in Denemarken zijn geland of het luchtruim hebben doorvlogen waar ze niets van wisten.
De CIA(USA) heeft reeds sedert jaren het statuut der GENERAL AVIATION opertions misbruikt om over gans de wereld vluchten uit te voeren die hadden moeten geschieden met STAATSLUCHTVAARTUIGEN
Nu wil men speciale voorschriften toepassen op de exploitanten van GENERAL AVIATION vluchten!!!
Reeds in 1970 wees ik de toenmalige Minister VAN VERKEERSWEZEN op het probleem van de verwaring in het buitenland over de benaming voor de NATIONALE LUCHTHAVEN ZAVENTEM bij een JAPANSE DELEGATIE die ons land bezocht, nu stel ik vast dat men dit probleem eindelijk heeft opgelost !!!
Zoals gemeld in mijn planning 2007 voorzien we DE DAG DER MINDERVALIDEN te organiseren via JEUGD & LUCHTVAART op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE.
Wij hebben reeds een aantal toezegingen bekomen voor medewerking maar we zijn nog op zoek naar mogelijke SPONSERS die dit iniatief financieel kunnen ondersteunen voor de ze 27 uitgave die we gaan organiseren zoals u uit de PERSMAP kunt lezen.
PERSMAP beschikbaar op aanvraag via E-MAIL als u ons uw postadres bezorgt en de naam van de verantwoordelijke persoon.
Elk voorstel of advies is welkom en kunt u ASAP doen op
JEUGD & LUCHTVAART ANTWERPEN LUCHTHAVEN BUS 35 2100 ANTWERPEN/DEURNE
Aangaande het ongeval ??? op 11 october van de CIRRUS SR20 te NEW-YORK welk in een gebouw vloog , kwamen wij in het bezit van een LETTER van JEAN BELOTTI welk in het frans een intresante annaluse maakte.
Indien belangstelling stuur een E-MAILTJE naar JEAN.BELOTTI@WANADOO.FR met vermelding sat ik u naar hem verwees als "SYLVAIN70"
Het MACH-NUMBER is de verhouding van de SNELHEID van een VOORWERP ten opzichte van de SNELHEID van het GELUID
De SNELHEID van het GELUID is 330 M/SEC op zeeniveau bij 15°C
De SNELHEID van het GELUID verandert in functie van de DICHTHEID van de LUCHT welk verandert in functie van de HEERSENDE DRUK en de TEMPERATUUR= . 1194 km/uur is normaal bij droge lucht bij 0°C is MACH 1
Since 01 september I have been visiting the variuos EU INSTITUTIONS in Brussels in vieuw to lobby concerning the : Version 0.3 of 8,33KHz BUSINESS CASE BELOW FL195 dated 02-10-2006( draft 22-08-06)
I have located a number of EU EXPERTS who are convinced there is no need to extend the 8,33KHz requirement below FL195, some are convinced with a EU (central) FCB(frequency coordination board) there had been no need to introduce the 8,33KHz in the EU AIRSPACE at all.
This information is based on the study made in the past by AOPA-GERMANY but apaerntly not been taken in consideration by the NATIONAL FCB who are each of them only taking in consideration their NATIONAL FCB needs with there own protection area instead of the ICAO recommended protection.
I ame strongly insisting to obtain ASAP a EU-FCB and stop this unneeded and costly extension for the GA/AW AIRSPACE USERS this concern all the NON-CAT AIRSPACE USERS and also some ERAA , members
Dinsdag was ik te gast bij de DELEGATION of BADEN-WURTTEMBERG voor een briefing aangaande DEVELOPMENT STRATEGIE IN ASIA: OPPURTUNITIES and CHALLENGES for EUROPEAN BUSINESSES
bij het EASIA en HSS ( WWW.HSS.DE ) te Brussel met als spreker Mr Rodolfo C. Severino former secretarGeneral of ASEAN
Zeer intresante informatie waar uit blijkt dat de USA zeer aktief is in de ASIA REGION de DDUITSE ook reeds aanwezig maar de rest van de EU STATEN ontbreken op deze moeilijke maar sterk ontwikkelende zakenmarkt
Ook voor de AERONAUTICAL INDUSTRIE zijn er mogelijkheden
Gezien de vele dringende vragen voor informatie over het gebruik heden van de TRANSPONDER (SSR)en ook de toekomst over ADS-B verwijs ik naar de WORKSHOP op vrijdag 17 November 2006 bij NVNL-SCHIPHOL-OOST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK (GA/AW)over Navigatie in de KLEINE LUCHTVAART(term in Nederland gebruikt voor GA/AW)
Bekom zo juist de gegevens van het bezoek van de KINDERVRIEND SINT NIKLAAS op 19 NOVEMBER voor de éénentwintigste maal langs op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN gevolgt door een PRAALSTOET in de BERCHEMSE STRATEN georganiseerd door BERCHEM SINTERKLAASCOMITE
Onafgezien de oproep die ik doe voor ons SPONSERS voor de JEUGD & LUCHTVAART 27de DAG DER MINDER VALIDEN wens ik u tevens te verwijzen naar de oproep van: www.blog.seniorennet.be/lana/ welk op zoek is naar speelgoed voor minder begoede kinderen speelgoed te bezorgen om hun een heerlijke SINT NIKLAAS te bezorgen op 06 DECEMBER 2006
Aangaande mijn mededeling over de 27th DAG DER MINDERVALIDEN in SEPTEMBER 2007 steld men de vraag hoe men dit iniatief kan steunen??
een eerste steun die ik DRINGEND zoek is het vinden van mogelijke SPONSERS welk kunnen benadert worden om dit project financieel te steunen !!!!
Voor meer toelichting verwijs ik u zo spoedig contact te nemen via E-MAIL met JEUGD & LUCHTVAART met de echtgenote Dédéé van de onlangs overleden vriend en voorzitter van JEUGD & LUCHTVAART op:
Op MAANDAG zeer intresante WORKSHOP in EUROCONTROL HQ over de JUST CULTURE om de veiligheid ( SAFETY)in de LUCHTVAART te bevorderen( niet SECURITY of BEVEILIGING hoor) op 14 en 15 November een ander onderwerp in deze reeks over ' LIABILITY' zie www.EUROCONTROL.INT onder EVENTS
DE 27th DAG DER MINDERVALIDEN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN door JEUGD & LUCHTVAART wordt nu voorzien op DINSDAG 18 SEPTEMBER 2007( TBC)
JEUGD & LUCHTVAART voorziet in de toekomst om een WEBSITE beschikbaar te maken met informatie over haar aktiviteiten alsook met nieuws over de 27th DAG DER MINDERVALIDEN
Gezien mijn betrokkenheid in de jaren 60 als HELICOPTER PILOOT bij de eerste stappen in de transplantatie van NIEREN in BELGIE stel ik nog steeds belang in de vorderingen van de ORGAAN TRANSPLATATIE's en verwijs daarom gaarne naar: www.BELDONOR.BE