Een opmerking die ik regelmatig krijg van SENIOREN en ook jongere dat zij niet durven vliegen omdat ze HOOGTEVREES hebben, en ik zeg hen dat ik ook hoogtevrees heb en dat willen ze dan niet geloven hoor.
Ik heb hoogtevrees en mij krijg je bijna niet op een ladder en zeker op geen dak
Nu ik ben niet alleen hoor ik heb verschillende collega piloten welk hoogtevrees hebben zoals blijkt uit onderstaande ware gebeurtenis.
In de jaren 60 was ik aktief als instructeur zweefvliegen op een gekend zweefvliegcentrum en de club organiseerde een bal in de loods om de clubkas wat aan te vullen.
De chef piloot ex militaire piloot en ikzelf wensten de loods te versieren met parachutten aan de plafond.
Ik hiels snel de leer vast en hoopte dat hij er zou opklimmen maar hij vroeg mij dat te doen , maar ik zegde dat hij dat veel better kon doen en we kregen daar ruzie over, omdat hij dacht dat hem aan het uilachen was omdat hij zegde hoogtevrees te hebben.
Op de plein sond een jonge van ongeveer 15 jaar te kijken naar de vliegtuigen en we vroegen hem ons te helpen in de loods en hij klom gezwint de ladder op om de valschermen vast te maken en wij zegde van op de grond hoe en waar en hielden de ladder met twee vast.
Na het werk gedaan was hebben we de jonge een gratis vlucht aangeboden in een vliegtuig tot boven zijn huis als beloning?
Gevolg de loods was versiert en wij hadden niet op de ladder moeten kruipen en de jonge man kwam ik een 5 tal jaar later terug tegen in de opleiding als militair piloot waarvoor hij slaagde. , Hij kreeg toen zijn luchtdoop en iniatie tot de LUCHTVAART omdat wij twee toen reeds als ervaren piloten toen niet op een ladder dierven wegens HOOGTEVREES.
This may seem of no intrest to the largest part of the GENERAL AVIATIOn & AERIAL WORK operators although a number of GA operators are involved in BUSINESS FLIGHTS and also the future operations of the VLJ and EPATS could be involved by the GA/AW family
However there is the visible and declared subject but the hidden TARGET from the EU high level adminstrators!!
In the 80e there was the dreaam for the 12 EC members to have a SINGEL EUROPEAN COMMUNITY AIRSPACE with a SINGEL AVIATION AUTHORITY and only 3 ATSP from ground to FL660 and the representation at ICAO for the complete EU-FIR by the EC.
Since then ther have been the extension to 15,25,27;28 +2 members and a number of smal steps on the adaption of the now EU AVIATION WORLD via ICAO(Paris),EUROCONTROL,ECAC,JAA,EASA , EUROCAE,CEN, CENELEC,and the EU .INSTITUTIONS
Also the ATSP are beeing changed from PUBLIC SERVICES to PRIVET or SEMI-PRIVET services.
The COMMISION has obtained a feet in the EUROCONTROL ORGANISATION and starts to be permanent present at ICAO level(Montreal).
The ATSP are now organised in CANSO across the world and starts to be permanent present at ICAO(montreal)
Also HQ EUROCONTROL-ORGANISATION is trying te be present at ICAO(Montral)
The project of the FUA has involved the MILITARY
SESAR has now also involved the AERONAUTICAL INDUSTRY
the EU-SES has included the STAKEHOLDERS including the AIRSPACE USERS ORGANSATION( IAOPA,EBAA and EAS)
The project to develop on voluntary base FAB seems to be failing and the CEC is trying to obtain the power to impose the FAB( 6 or 7) also since the EUROCONTROL -CEATS has failed to deliver the required structure.
EUROCONTROL UAC-MAASTRICHT under the inpuls of DFS is very advanced to become the first operational FAB
Also the introduction of GALILEO instead of GPS and GLONAS is part of this EUROPEAN DREAM FACTORY
This al seems EUIR and FAB seems to be above FL285 but the figure 245, 195,135,095 and until the GROUND is kreeping in under a EUIR( or EFIR) and with a EAIP ( to replace the dominant position in AIS from JEPPESEN and BOTLANG in the EU)
Of course also in this is the project to replace all CAT-AIRCRAFT in the EU AIRLINE WORLD with mainly AIRBUSES.
However this is of cours not in line with the intentions of ICAO the NATIONAL CAA and ATSP.althoug apaerently aproved by the NATIONAL. MINISTERS
This is why it is intresting to follow the proposals ,discution ,consultations and workshops of the EUIR and the EAIP at the various levels in BRUSSELS be it EUROCONTROL, EU-SES,SESAR,JAA, EASA,EP,CEC,COR,ESC, COUNCIL.
And try that in al this high level dreams our NON CAT AIRSPACE USERS be it GENERAL AVIATION, AERIAL WORK,BUSINESS AVIATION, SPORTS AVIATION to keep some possiblity to oprate not only for today but also in the future when the UAV and similar projects will be operational.
Also intresting in this is thad I understand there is the intention to give up the EUROCONTROL-ORGANISATION ( by not aproving the NEW EUROCONTROL CONVENTION )and placing the EUROCONTROL AGENCY under the EU umbrela
This is my personnel evaluation in function of my involvement in AVIATION since 01 oçctober when I joined the BELGIAL AIRFORCE and my involvemen with the EU POLITICAL, and ADMINISTRATIF WORLD in BRUSSELS on behave of IAOPA and now as INDIVIDUAL LOBBYIST for the benefit of the NON-CAT AIRPACE USERS to keep ACCES TO AIRSPACE and AIRPORTS.
I ame still motivated to keep the dream of the AVIATION PIONIERS in function of the fun I was having in the AVIATION as SPORT,HOBBY and PROFESION in the NON -CAT AVIATION WORLD
Always avaible for aditional clarifications, questions or comments via my E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR or a personel meeting after a free apointement at ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT (EBAW)
voor meer info contact: FRANK.SANDERS@TELENET.BE welk de recent overleden iniatief nemer en president van JEUGD & LUCHTVAART zijn echtgenote "Dédéé nu verder beheert met een kleine maar dapere en zeer gemotiveerde ploeg van JEUGD & LUCHTVAART
Mevr Nicole.Ringoir@mobilit.fgov.be Heeft het ontwerp van wetgeving over LUCHTARBEID en LUCHTDOPEN beschikbbar gemaakt om te toetsen aan de alledaagse werkelijkheid .
Tekst beschikbaar op WWW.MOBILIT.FGOV.BE LUCHT Aeronews: berichten en informatie
En vraagt schriftelijke opmerkingen of voorstellen aangaande teze tekst uiterlijk op 30 November op
Directoraat-generaal LUCHTVAART Dienst HANDELSLUCHTVAARTEXPLOTATIE CCN 2 e verdiep vooruitgangstraat 80 bus 5 1030 BRUSSEL
ADVIES: Dringende noodzaak aan KACB,AOPA-B,SVV,ABI en andere verenigingen van LUCHTRUIMGEBRUIKERS om hier aandacht aan te besteden , ook KMO voor KMO ,FTO en RF is het aangeraden dit voorstel te bestuderen en hun opmerkingen in te zenden voor 30 November 2006
MEN ZEGE HET DRINGEND VERDER!!!!!!
Men geeft u nu de kans om deze tekst aan te passen aan het dagelijkse luchtvaart gebeuren . ???????????
Heden had ik een intresant gesprek met enkele ouders welk wensten te weten wat men moet doen om als jonge man in het beroep van PILOOT te slagen;
Eerst en vooral moet men rekening mee houden er verschillende mogelijkheden zijn om een loopbaan als piloot op te bouwen.
Men kan de keuze maken om in de militaire luchtvaart zijn weg te maken of in het burger midden.
Tevens zijn er verschillende soorten piloten aktief zowel in militaire of in de burgerluchtvaart.
Na het overlopen van de verschillende administratieve stappen en mogelijkheden tot het volgen van een opleiding
Kwam weer de klasieke vraag ??? Is het niet noodzakelijk een uitblinker te zijn in de wiskunde om piloot te worden.
Dit is volgens mij niet het meest belangrijke om piloot te worden maar het is vooral MOTIVATIE en een goede begeleiding om in dit mooie maar veeleisende beroep te slagen
Steeds beschikbaar voor meer toelichting of u te verwijzen naar de verschillende opleidingen
Tevens mag men niet uit het oog verliezen dat er in de LUCHTVAART 92 verschyllende beroepen zijn welk jonge gemotiveerde personen een mooie loopbaan kunnen geven
Steeds beschikbaar voor een vrijblijvende onderhoud na een afspraak
Gezien dit een onderwerp is waar er regelmatig vragen over gesteld worden en dit onderwerp niet tot de opleiding van piloten behoorde in het verleden heb ik daar geen nota's over en verwijs ik u om via : WWW.GOOGLE.BE te gaan naar WWW.BA.COM/JETLAG waar er een aantal verwijzingen zijn naar dit onderwerp .
Zoals bij elk LUCHTVAARTONGEVAL heb ik geen gedacht wat de oorzaak is??
Het duurt een ganse tijd alvorens men al de elementen welk tot het ongeval konden leiden heeft verzamelt om te vinden wat er verkeerd ging.
Het onderzoek dat men uitvoert volgens de voorschriften van ANNEXE 13 van ICAO heeft tot doel om maatregelen voor te stellen dat zulk een ongeval in de toekomst niet meer kan gebeuren.
Wij stellen geen belang in wie is er schuldig .
Daarom zijn wij als piloten betrokken bij het werk aan de voorgestelde "JUST CULTURE PROCEDURE' welk er moet voor zorgen dat we een beter inzichten in de VEILIGHEID (safety) DER LUCHTVAART door het bekomen van ANONIEME REPORTEN in gebeurde incidenten.
DENEMARKEN geeft nu toe dat er in de 5 jaar na 9/11 er CIA vluchten in Denemarken zijn geland of het luchtruim hebben doorvlogen waar ze niets van wisten.
De CIA(USA) heeft reeds sedert jaren het statuut der GENERAL AVIATION opertions misbruikt om over gans de wereld vluchten uit te voeren die hadden moeten geschieden met STAATSLUCHTVAARTUIGEN
Nu wil men speciale voorschriften toepassen op de exploitanten van GENERAL AVIATION vluchten!!!
Reeds in 1970 wees ik de toenmalige Minister VAN VERKEERSWEZEN op het probleem van de verwaring in het buitenland over de benaming voor de NATIONALE LUCHTHAVEN ZAVENTEM bij een JAPANSE DELEGATIE die ons land bezocht, nu stel ik vast dat men dit probleem eindelijk heeft opgelost !!!
Zoals gemeld in mijn planning 2007 voorzien we DE DAG DER MINDERVALIDEN te organiseren via JEUGD & LUCHTVAART op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN te DEURNE.
Wij hebben reeds een aantal toezegingen bekomen voor medewerking maar we zijn nog op zoek naar mogelijke SPONSERS die dit iniatief financieel kunnen ondersteunen voor de ze 27 uitgave die we gaan organiseren zoals u uit de PERSMAP kunt lezen.
PERSMAP beschikbaar op aanvraag via E-MAIL als u ons uw postadres bezorgt en de naam van de verantwoordelijke persoon.
Elk voorstel of advies is welkom en kunt u ASAP doen op
JEUGD & LUCHTVAART ANTWERPEN LUCHTHAVEN BUS 35 2100 ANTWERPEN/DEURNE
Aangaande het ongeval ??? op 11 october van de CIRRUS SR20 te NEW-YORK welk in een gebouw vloog , kwamen wij in het bezit van een LETTER van JEAN BELOTTI welk in het frans een intresante annaluse maakte.
Indien belangstelling stuur een E-MAILTJE naar JEAN.BELOTTI@WANADOO.FR met vermelding sat ik u naar hem verwees als "SYLVAIN70"
Het MACH-NUMBER is de verhouding van de SNELHEID van een VOORWERP ten opzichte van de SNELHEID van het GELUID
De SNELHEID van het GELUID is 330 M/SEC op zeeniveau bij 15°C
De SNELHEID van het GELUID verandert in functie van de DICHTHEID van de LUCHT welk verandert in functie van de HEERSENDE DRUK en de TEMPERATUUR= . 1194 km/uur is normaal bij droge lucht bij 0°C is MACH 1