Het beandwoorden van mijn E-MAILS zal vermoedelijk maar eerst voor MAANDAG 13/10 zijn want vandaag ben ik naar OOSTEND-BRUGGE AIRPORT voor een vergadering in het VLOC en morgen ben ik bij FLAG en de RAAC op ANTWERP AIRPORT voor overleg
De toelichting over FREQUENCY STUDY is ook voor maandag was zeer intrsant zeker als je weet dat ik daar reeds sedert 1990 bij betrokken was via IAOPA en ICAO.
OPGELET vliegen met een MODELLUCHTVAARTUIG op een manier niet volgens deze CIRCULAIRE heeft voor gevolg PV door POLITIE en onmiddelijke in beslagname van uw uitrusting !!!!
-AIRPORT CHARGES to be evaluated what wil be effect on the smaller airoprt with less then 5 Milion pasengers anualy ??
-ICAO & EC regarding SECURITY AUDITS and INSPECTIONS and related mathers
-the utulisation on PNR by Eva LICHTENBERGER ( info & copy transmitted to EBAA for evaluation of efect on GENERAL AVIATION for BUSINESS
-Circulated information:
-AIRPORT WATCH a)- Copy of the AOPA-USA document b)- copy of the PPL/IR EUROPE magazine N°50 JULY-AUGUST 2005
-Folow up to MALTA MEP on the input from IVAN GATT !!
-Circulation PILOT & PILOT AOPA-NL
-circulation AOPA PILOT (USA) September 2008
-circulation POSITION REPORT 217
-circulation RAes folder
-circulation: -A FAIR SINGLE SKY for ALL AVIATION ELEMENTS -NUCLEAR FOOTPRINT ( EERA) -HOW GREEN is MY AIRPORT ( ACI) -GENERA AVIATION AIRPLANE SHIPMENT Seconed Quarter 2008 GAMA -EUROCONTROL trends in AIR TRAFFIC volume 4/2008 - SHARING A1IRSPACE -GENERAL AVIATION acounts for 96% of CIVIL AVIATION in western world -GA CONTENTS october 2008 by David McMILLAN of EUROCONTROL -Flying Activities AIRSPACE USERS -INFO ANGEL FLIGHT EUROPE -AIRCRAFT SEATING forum info on folow up by a SENIORENNET member !! -info EIGHT EUROPEAN MARS CONVENTION information -Clarification on Simplified and standardized EUROPEAN AIRSPACE by AOPA-FRANCE
-EP on the 60th Anniversary of UNIVERSAL DECLARATION of HUMAN RIGHTS by the leaders of the EU STATES and GOVERNEMENTS
-DEBRIEFING on the EUROCONTROL Agency modernisation by Patrick BERNARD SENIOR POLICY advisor to the Director General
-AIRPORT CHARGES to be evaluated what wil be effect on the smaller airoprt with less then 5 Milion pasengers anualy ??
-ICAO & EC regarding SECURITY AUDITS and INSPECTIONS and related mathers
-the utulisation on PNR by Eva LICHTENBERGER ( info & copy transmitted to EBAA for evaluation of efect on GENERAL AVIATION for BUSINESS
-Circulated information:
-AIRPORT WATCH a)- Copy of the AOPA-USA document b)- copy of the PPL/IR EUROPE magazine N°50 JULY-AUGUST 2005
-Folow up to MALTA MEP on the input from IVAN GATT !!
-Circulation PILOT & PILOT AOPA-NL
-circulation AOPA PILOT (USA) September 2008
-circulation POSITION REPORT 217
-circulation RAes folder
-circulation: -A FAIR SINGLE SKY for ALL AVIATION ELEMENTS -NUCLEAR FOOTPRINT ( EERA) -HOW GREEN is MY AIRPORT ( ACI) -GENERA AVIATION AIRPLANE SHIPMENT Seconed Quarter 2008 GAMA -EUROCONTROL trends in AIR TRAFFIC volume 4/2008 - SHARING A1IRSPACE -GENERAL AVIATION acounts for 96% of CIVIL AVIATION in western world -GA CONTENTS october 2008 by David McMILLAN of EUROCONTROL -Flying Activities AIRSPACE USERS -INFO ANGEL FLIGHT EUROPE -AIRCRAFT SEATING forum info on folow up by a SENIORENNET member !! -info EIGHT EUROPEAN MARS CONVENTION information -Clarification on Simplified and standardized EUROPEAN AIRSPACE by AOPA-FRANCE
-EP on the 60th Anniversary of UNIVERSAL DECLARATION of HUMAN RIGHTS by the leaders of the EU STATES and GOVERNEMENTS
-DEBRIEFING on the EUROCONTROL Agency modernisation by Patrick BERNARD SENIOR POLICY advisor to the Director General
A question witch aries on the requied to have the mention ENGLISCH mentioned on you license acording ICAO .
How do we transfer the mentinin ENGLISH PROFICENSIE on our FAA-CPL + IFR qualification toward a JAA-FCL CPL -IR ??? in function of the new EASA requirements. and the diferent National Regulations.
Heden MAANDAG 06 OKTOBER 2008 zal ik niet aanwezig zijn in de EU-ARENA te BRUSSEL
TODAY monday 06 OCTOBER 2008 wil I not be in the EU-ARENA in BRUSSELS due te the
STRIKE !!!
Due to the STRIKE today have I decided not to be in BRUSSELS today also because the persons te contact infoemed me they where not abel to respect the planned timing.
I will try to include the meetings in the November planning ASAP !!!
Ik ben nog steeds beschikbaar om personen met problemen in DE LUCHTVAART geheel gratis en vrijblijvend bijstand te verleenen.
Ik dring er echter opaan dat zij steeds terug contact nemen omdat ik wegens gebrek aan tijd en gezien ik over geen secretariaat meer beschik ik niet in de mogelijkheid ben van hen op de hoogte te houden van de evolutie, een E-MAILTJE zal ik steeds beantwoorden:
Via het intervieuw van LIEVE BLANCKAERT welk de deelnemers aan "VOORBIJ DE GRENS" welk wordt uitgezonden op "één" de maandag avond en waarvan ik een deel heb bekeken.
Het is zeer intresant voor mij om het gedrag van de doove deelnemer te volgen in functie van mijn ervaring in het verleden met de doove piloten waarbij ik een aantal jaren bij betrokken geweest via IAOPA en de EU instellingen.
Tevens zijn wij in PARIJS te gast geweest als EREGAST en tevens op een feestje met doove piloten van een 8 tal verschillende nationaliteiten en ik heb daaraan zeer goede herineringen
Zie tevens WWW.HELGASTEVENS.BE Welk nu aktief is in het VLAAMS PARLEMENT en welk vroeger tevens aktief was in de EU-INSTELLINGEN ten behoeve van doove personnen en welk een steun was in het doen aanvaarden dat doove personen een aantal van de LUCHTSPORTEN in alle veiligheid kunnen beoefenen.
In uitvoering van een aantal nieuwe regels van ICAO is men bezig met de verschillende LUCHTVAART DIENSTEN te onderwerpen aan een SAFETY AUDIT met het doel deze beschikbaar te maken voor het PUBLIEK.
Dit is een zeer moeilijk onderwerp omdat informatie verspreiden over de SAFETY ( VEILIGHEID) in de LUCHTVAART naar het gewone publiek zeer moeilijk is om dat in de juiste context te plaatse,.!!!
Onlangs werdt de ICAO-AUDIT van BELGIE beschikbaar gemaakt en in een aantal kranten verscheen een artikel:
Toen ik het oficiele ICAO report in handen kreeg en grondig kon doorwerken moest ik besluiten dat Belgie kampte met veel administratieve moeilijkheden volgens ICAO maar dat er nergens geen echte problemen waren met het OPERATIONEEL VLIEGEN noch bij de CAA of BELGOCONTROL diensten.
Er is vooral een gebrek aan degelijke administratieve opvolging van de verschillende taken in deze diensten.
Ben nu betrokken bij de ESIMS over de ESARR en de daarover voorziene te verspreiden informatie via de website van HQ EUROCONTROL naar het grote publiek.
ESIMS = ESARR IMPLEMENTATION MONITORING and SUPPORT
ESARR= EUROCONTROL SAFETY REGULATION REQUIREMENTS
Allen al trachten deze twee gebruikte afkortingen aan de leek ( en ook aan de personen aktief in de LUCHTVAART ) is al niet eenvoudig zonder misverstanden te doen ontstaan.
ESIMS - is een groep die onderzoekt en help bij de lidstaten van de EU in hoever zij de ESARR correct toepassen.
ESARR= zijn veiligheidsvoorschriften en procedure regels uitgewekt door EUROCONTROL voor de ATSP en welk bevestigd worden door EU VERORDERINGEN
During the SRC33 was the subject AIRSPACE INFRINGEMENT on the agenda in function of SRC33/03 during the SRC'S ANNUAL SAFETY REPORT.
The reference to G/A has been less pronounced problem.
Their is proposed thad the SCG would propose the AIRSPACE INFRINGEMENTS PLAN to be introduced to the PC in November in vieuw to have this used as a strong prposal to use the various recommendations at National level bt the ANSP under inpuls of the CAA and NSA