Zoals ik reeds onder de titel NIEUWS op het FORUM vermelde is er op DINSDAG 07 November een vergadering van de EU MINISTERS van FINANCIEN.
Een mijner contacten wees mij op de agenda welk vermeld dat men een stemming heeft over de ACCIJNS op BIER en STERKE DRANK
Alhoewel ik mij daar niet bij betrokken voel gezien ik zelden bier of sterke drank drink is het wel intresant om zulke debatten tussen de 25 lidstaten te volgen.
Ik heb dat onderwerp nooit gezien in de ganse EU procedure en ken dus ook niet de achtergronden die de aanleiding zijn.
Het onderwerp komt nu in FINANCIEN aan het bod , maar kan natuurlijk zijn oorsprong in een gans andere context gestart zijn.
Tevens zien we hier dat het niet enkel de NATIONALE beslissingen die invloed hebben in het dagelijkse leven in ons landje.
Tevens heb ik begrepen dat er sterke weerstand van de duitse COREPER is over dit voorstel.
Bij de POL op het FORUM stel ik vast dat er bij de SENIOREN die het FORUM bezoeken er veel VOORSTANDERS ZIJN om deze 31% ACCIJNS in te voeren???
VOOR de BEZOEKERS van mijn BLOG zij het SENIOREN of jongeren bezoekers ben ik steeds beschikbaar!!!!!!!!
Ik verwijs er nogmaals naar dat mijn BLOG beschikbaar is voor het behandelen van allerlei aspecten der LUCHTVAART alsook over de EUROPESE UNIE gebeuren te Brussel.
Mijn slogan is dat er geen stomme vragen zijn hoor
Ik ben op zoek naar Achille BERLANT welk met mij in 1950 op school was me ANTWAERPEN SITO ?? in de VA2N MAERLANTSTRAAT in de 4e graad. Hij ging werken bij de GENERALE BANK in de gasthuisstraat te ANTWERPEN en ik vervoegde de LUCHTMACHT in 1954, wij hielden nog contact en ik trouwde in 1955 met ANNITTA, hij trouwde met een zekere LUCY en verhuisde voor zijn werk naan BRUSSEL en ik verliet BELGIE voor een 5 jarig verblijf te FONTAINEBLEAU nanij PARIJS in FRANKRIJK .bij AIRCENT.
Wij verloren volledig contact ???
Wie vind er een spoor ??
SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR.
Ik heb deze oproep ook op het FORUM onder ALGEMEEN bij KLASGENOTEN !!!!!
Dit is een oficieele FEESTDAG in BELGIE en FRANKRIJK maar niet in de andere EU LIDSTATEN met als gevolg dat op die dag er in de LUCHTVAART heel wat verkeerd loopt omdat de BELGISCHE ambtenaar daar geen rekening mee houd en dat de operationeel werkende personen allerlei bijkomende problemen op hun bord krijgen omdat men met dit verschil geen rekening hield!!!!!!
Verneem zo juist dat een aantal gemotiveerde jongeren welk hun toekomst in de MILITAIRE LUCHTVAART wensten te maken , faalden in het NEDERLANDS DICTEE tijdens het toelatingsexamen.
Wat blijkt nu dat de verbeteraar rekening hield met de meest recente wijziging( de 4e of 5e) in de NEDERLANDSE TAAL maar dat de KKANDIDATEN op hun school door de onderwijzers deze nieuwe aanpassing nog niet wordt gebruikt.
DIT is volgens mij WRAAKROEPEND?????
Ik ben nog altijd niet aangepast na de veranderingen welk in 1949 werden ingevoerd en heb gelukkig nooit mijn geschreven taalvaardigheid moeten bewijzen om piloot te worden !!!
Dank voor de goede wensen voor de intresante informatie op mijn BLOG die heden morgend 31 october omstreeks 02:30 UTC haar 63.000 hit bekwam sedert 28 april 2005 toen ik dit opstarte op vragen over LUCHTVAART en het EU gebeuren waar ik bij betrokken ben in de EU-INSTELLINGEN in BRUSSELvan enkele CHATTERS .
IK hoop dat de geplaatste informatie van nut is geweest voor de SENIOREN????
I receive a request from STOA-EXPERT to clarify the following abrevations and definitions witch are used by the AIRSPACE USERS in the consultation on the EASA adaption of 1592/2002
A qiuck scanning throug the FRENCH,DUTCH and GERMAN letters has not given any other ABREVIATIONS or DEFINITIONS of cours the other languages have until now not been evaluatred due to lack of time and knowledge of the other languages . and avaiblity of a person with knowledge of this languages!!!
Any sugestions or references are welcom !!!!!!ASAP
THe ICAO has decided that ALL PILOTS using the R/T are required to prove their LANGUAGE PROFICIENCY at LEVEL 4 in ENGLISH or for NATIONAL LANGUAGE used also at a LEVEL 4.
Some LEGAL ADVISORS drawn my attention thad when using a R/T in a NATINAL LANGUAGE I ame only allowed if I have chown my profiency at level 4 in this language.
ANY COMMENTS or SUGESTIONS are urgently welcom ????
I have received a number of comments on various aspect of AVIATION in the EU.
I also would suggest to introduce them in to the: WWW.IAOPA-EUR.ORG in to the DISCUSSION FORUM since then it will be taken up by the IAOPA-EUR delegates who are officialy aproved at ICAO,ECAC,EUROCONTROL and the EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
My activity as INDIVIDUAL REGISTERED EU LOBBYIST is only taken in consideration as a jindividual opinion where the input of the COUNCIL of IAOPA is representing the 63 AOPA MEMBERS with 470.000 members at GLOBAL LEVEL
I will regular visit the DISCUSSION FORUM to keep informed!!!!
THere is a URGENT need to make a COORDINATED input from the organisations representing the NON-CAT-AIRSPACE USERS
NOTE:On my BLOG you can introduce your comments, or sugestions in : ENGLISCH, FRENCH, DUTCH or GERMAN( but limited)