De dochter van onze overleden SENIOREN VRIEND PAHOPPER wordt 15 JAAR en daarom vraag ik u haar uw WENSEN te bezorgen op het FORUM onder de titel WENSEN!!!
Pleas for information on VFR FLIGHT PREPARATIONS , FUEL and LODGING in EUROPE I strongly advise to take contact with the NATIONAL AOPA's on this subject
During my contacts at the EU level I have regular personel contacts on a number of aspects of AVIATION in the EU.!!!!
1)- ACI is publishing a list with information on the IMPORTANT AERODROME's in the 25 EU memberstates.
Has IAOPA or any other GENRAL AVIATION involved organisation on the most important AERODROME or AIRFIELDS for the NON CAT operations.
If so pleas transmit ASAP, I will transmit indicating the originator to the EU raporteur involved.
2)- I have transmited the IAOPA STATISTICAL INFORMATION 2005 to the EU raporteur. This concerne almosr exclusive AIROPLANE's Is there somewhere i list on similar information on: HELICOPTERS GLIDERS BALLOONS GYROCOPTERS AIRSCHIPS ULM DPM PARAPLANE PARAPLANE-MOTORIZED DELTA FREE-FLYING PARACHUTISME
Heden avond om 19,50a heb ik mijn zoektocht naar ACHILLES BERLANT met SUCCES afgesloten door een initieel telefonisch contact dank zij de hulp bekomen van enkele SENIOREN welk op mijn oproep reageerden;
I obtained a proposed isuue edition 0.4 of 30 October 2006 on EATM on the subject of: STANDARDS for VFR PUBLICATION -STUDY REPORT on the AIM for EATM of EUROCONTROL
Any intrested persons are required to inform me of their E-MAIL so thad I can transmit to them for consultation and comments to KEN REID at EUROCONTROL HQ in BRUSSELS
Gisteren een langdurig gesprek met de vertegenwoordigers van de andere soorten LUCHTRUIMGEBRUIKERS ( IATA,IACA,EBAA,ERA,AEA en ECA) om te trachten te vermijden dat in de toekomst wij onder LUCHTRUIMGEBRUIKERS ons in de PERS of op VERGADERINGEN elkaar betichten of aanvallen over verschillen van benadering van bepaalde aspecten op gebied van uitrustingen , of van de te betalen vergoedingen. Het is dringend nodig dat al de LUCHTRUIMGEBRUIKERS zich samen organiseren tegen de POLITIEKE MIDDENS welk wensen het gebruik van het LUCHTRUIM te doen afnemen in de toekomst uit zogezegde MILIEU ASPECTEN. Een vorstel werdt ingedient om enkel nog het hoogst noodzakelijk gebruik van LUCHTVAARTUIGEN toe te laten welk uit ECONOMISCHE redenen konden aanvaard worden.
Het is dringend noodzakelijk om de politieke middens in t"oog te houden om zulke voorstellen in de kiem te smoren !!!
Wij doen niet aan POLITIEK maar de POLITIEK heeft veel invloed op onze aktiviteiten als LUCHTRUIMGEBRUIKER ....... DUS ......?????
As follow up of the BRUSSELS CONFERENCE of 20 SEPTEMBER on the FUTURE of AVIATION REGULATION IN EUROPE the VP COMMISIONAR JACQUES BARROT has decided to create a "HIGH LEVEL GROUP." ( HLG)
The TOR : contain 7 TOPICS
The OBJECTIVE : provide the COMMISION with input for the EU-SES mid term revieuw (ART 12(2) REGULATION (EC)549/2004 by mid-2007 as requested by EP and COUNCIL
The COMPOSTION: this does not contain any person with knowledge of te NON COMMERCIAL AIR TRANSPORT AIRSPACE USERS nor any person of the SOCIAL DIALOGUE ????
DG-TREN under LUC TYTGAT provide te secretariat
The ROADMAP: inauguraml meeting 8th NOVEMBER Second meeting 19th DECEMBER Up to ONE meeting MONTH REPORT in MID-2007 REPORTING to VP J BARROT
I strongly sugest the NON CAT AIRSPACE USERS ORGANISATIONS to make urgent input to this HLG work !!!
WOENSDAG 8 NOVEMBER en DONDERDAG 9 NOVEMBER ben ik afwezig op zending in de EU te BRUSSEL en zal de gestelde vragen enkel op VRIJDAG 10 NOVEMBER kunnen beantwoorden.
Ik bemerk in het FORUM onder de titel WETENSCHAP & TECHNIEK onder het onderwerp SPECIFIEKE VRAGEN OVER WETENSCHAP een aantal vragen en opmerkingen over het vliegen met helicopters.
De helicopter haalt zijn draagkracht uit de draaiende hoofdrotor die niets anders is dan een vleugelprofieltje dat draagkracht opwekt opdezelfde wijze als een vleugelprofiel van een vliegtuig
TILLIE bij het uitvallen van de TAILROTOR( schroefje aan de staart van de helicopter) bestaat er een procedure om een noodlanding uit te voeren door gebruik te maken van de voorwaartse beweging en verlies van hoogte , maar dat kan enkel indien men zich in een gebied bevindt zonder hindernissen en niet tussen gebouwen want dan gaat men in autorotatie en kan men obmogelijk een geslaagde noodlanding uitvoeren hoor.
KOTJE de huidige helicopter met een straalmotor haalt zijn voorwaartse snelhied niet uit deze turbinemotor maar op dezelfde wijze uit het kantelen van de rotor zoals dit zeer goed wordt uitgelegt in een der reacties die er door MICMAC is geplaatst met de zeer kleurijke schema door HELI-FLIGHTS(NL)
Over het ZWEEFVLIEGTUIG heb ik een degelijke en juiste uitleg zien staan waar ik als ZWEEFVLIEGINSTRUCTEUR 100% achter sta
Steeds welkom met bijkomende vragen die ik als helicopter, vliegtuig en zweefvliegtuig PILOOT-INSTRUCTEUR heb aangeleerd aan vele leerlingen in de MILITAIRE en BURGERLUCHTVAART ORGANISATIES waar ik aktief was.
Als INSTRUCTEUR-PILOOT was ik betrokken in de praktische opleiding van ZWEEFVLIEGPILOTEN, VLIEGTUIGPILOTEN ,HELICOPTERPILOTEN en INSTRUCTEURS in de PRAKTISCHE en THEORETISCHE vakken in het MILITAIR en BURGER omgeving.
Op de THEORIE was er: -LUCHTVAARTWETGEVING -LUCHTVAARTREGLEMENTAITIE -NAVIGATIE ( op zicht en met radionavigatie middemen) -WEERKUNDE -AERODYNAMIKA -HUMAN FACTORS -BESTURING -RADIOCOMMUNICATIE -PROCEDUREN VFR en IFR -INSTRUMENTEN -SYTEMEN
vor meer hierover voor de BURGERLIJKE VERGUNNINGEN verwijs ik naar de circulaires van het BESTUUR DER LUCTVAART nu genoemd SECRETARIAAT GENERAAL van MOBILITEIT afdeling LUCHT