Het eerste WE van SEPTEMBER 2009 organiseert men een FLY-IN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in combonatie met de STAMPE FLY-IN op 5 en 6 SEPTEMBER maar tevens zijn er manifestaties voor de 100 JAAR LUCHTVAART met mogelijk een BALLONEVENEMENT en een FOTOTENTOONSTELLING over DE ANTWERPSE VLIEGTUIGPIONIERS kijk regelmatig op WWW.EBAW.BE En WWW.ASA-BE.COM
Informatie beschikvaar via AERONEWS of BELGIUM SEPTEMBER/OKTOBER 2008 uitgave beschikbaar in de Boekhandel op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Alles gebeurt onder de vlag van VZW LUCHTVAART ANTWERPEN in samenwerking met een aantal organisaties zoals A.S.A,RAAC,STAMPE,PAL,........enz !!
Verneem zojuist dat de EC (EUROPESE COMMISIE) een voorstel aan het voorbereiden om de huidige 100 Decibel norm voor mp3-SPELLERS te verlagen wegens de het blijvende gehoorverlies
Intresant te zien dat in 2002 er een verslag door de STOA in het EP werdt voorgesteld over de toename van ongeschikte kandidaat opiloten bij jongeren wegens gehoor verlies.
Men kan niet zeggen dat er niets gebeurt maar het vraagt wel de nodige tijd gezien het hier gevolgen gaat hebben in de 27 EU-LIDSTATEN maar ook voor de GLOBAL-INDUSTRY
Een der problemen die wij regelmatig ontmoeten is dat personen vliegactiviteiten wensen aan te vatten maar het verkeerde advies krijgen over hun geschiktheid!!
Daarom adviseren we zich steeds tot een bevoegde LUCHTVAARTGENEESHEER te wenden in functie van de te behalen VERGUNNING gezien er zeer sterke verschillen zijn voor de VERGUNNINGEN.
Tevens mag u geheel vrijblijvend op mij beroep doen om u te adviseren gezien ik geheel neutraal ben en geen bindingen heb met FTO of RF
Om de vergunning van piloot de bekomen is het noodzakelijk een MEDISCH ONDERZOEK te ondergaan naargelang de gewenste vergunning!!
Hierbij behoort ook een onderzoek naar het GEHOOR.
Uit de huidige ervaring blijkt dat dit hefden een probleem is voor veel kandidaten.
Bij de onderzoeken voor BEROEPSDOELEINDEN was er in de jaren 70 1 op 10 der kandidaten ongeschikt uit cijfers van het jaar 2000 blijkt dat nu 4 op 10 te zijn die ongeschikt zijn.
Voor de niet Beroepsvergunningen is het nu nog 1 op 10 er wel rekening mee houdende dat de normen nu minder zwaar zijn en dat men zelfs met een gehooraparaat van goede kwaliteit kan vliegen.
Zelfs bestaat er de mogelijkheid voor dove personen om een vergunning van piloot te behalen met de beperking dat hij enkel mag vliegen bij dag en in luchtruim en vliegvelden waar geen radioverbinding verplicht is.
Dat er veel jongeren reeds vroegtuidig onder de voorziene norm zijn is niet verwonderlijk als men ziet hoe zij met hun oortjes rondlopen en zeer sterk geluidssterkte hebben instaan die men hoort als men in hun nabijheid bevind
Ook zijn er nu veel meer mogelijkheden om zijn gehoor te laten testen zelfs hier op de PC via WWW.SENIORENNET.BE
On Friday 10 October 2008 there was a presentation of phse 1( core EUROPE) Results under the chairmanship of R.STEWART;
The deliverables D1, D2 ,D3 ,D4 wher presented and DRAFT CONCKLUSIONS and SUGESTIONS for way forward where presented.
Information of ICAO-EUR FMG where presentes
also the ARB
also IATA
also IAOPA-EUR
also DMAC
feedback from EUTOCONTROL REGULATORY UNIT
THe EC CONCLUSIONS and the reference to the EU-SES proposals.
Y have not evaluated the study in depth ...BUT I have the ompression thad under the inpuls of the FRQUENCY MANAGERS there is a strong pressure to influance the DG-TREN at EC to imposse the 8,33 KHZ below FL195 and continue the NATIONAL FMB instead to go in line with the EC-DG.TREN proposing in the EC-SES toward the EP and COUNCIL for a SINGEL EU FREQUENCY BOARD
I have the feeling thad the results are manipulated very strongly to extend the 8,33 KHZ below FL195
During individual contacts whas I warned thad if the GA,AW and SPORTING AIRSPACE USERS where still oposing so strong the introduction of teh 8,33 KHZ below FL195 theu would introduce some NATIONAL aplications below FL195 instead of waiting for the EU-SES progtres and SESAR
DIRK DE QUICK van VZP op het vliegveld van OVERBOELARE voorziet in 2009 weer een REUNIE OUD-LUCHTKADETTEN te organiseren met EX-KADETTEN en ook INSTRUKTEURS ZWEEFVLIEGEN die aktief waren sedert de jaren 50.
DIRK DE QUICK van VZP op het vliegveld van OVERBOELARE voorziet in 2009 weer een REUNIE OUD-LUCHTKADETTEN te organiseren met EX-KADETTEN en ook INSTRUKTEURS ZWEEFVLIEGEN die aktief waren sedert de jaren 50.
Wat betrfd de werking van het tijdens WWI schieten door het SCHROEFVELD is did een PATENT van FOKKER tijdens WWI geplaatst op de D VII en DRI waarvan een exemplaar aanwezig is te ANTWERPEN AIROPORT WWW.STAMPE.BE
Schijnbaar werdt het machinegeweer bedient door een nok op de krukas, meer weet ik er heden niet over !!
Kreeg nog wat bijkomende toelichting vie vrienden in ASA welk er op neer komt dat er een staaf met een pin vanuit de nokkenas de 7,92 MM SPARDAN machinegeweer en er voor zorgde dat er ongevver 75% van de gevallen werkte, er was ook een yzeren versteviging om de andere 25% op te vangen zonder beschadiging van de schroef.
Ik raad een bezoek aan het STAMPE MUSEUM aan waar er ergens een uitleg beschikbaar was en ook boeken over deze FOKKER toestellen.
Voor meer informatie over het probleem van VOGELAANVARIG is men vooral aktief om het probleel in de omgeving van LUCHTHAVENS te bestuderen omdat ze daar meestal voorkomen op lage hoogte bij opstijgen en landing:
Het beandwoorden van mijn E-MAILS zal vermoedelijk maar eerst voor MAANDAG 13/10 zijn want vandaag ben ik naar OOSTEND-BRUGGE AIRPORT voor een vergadering in het VLOC en morgen ben ik bij FLAG en de RAAC op ANTWERP AIRPORT voor overleg
De toelichting over FREQUENCY STUDY is ook voor maandag was zeer intrsant zeker als je weet dat ik daar reeds sedert 1990 bij betrokken was via IAOPA en ICAO.