Een aantal CHATTERS en BLOGGERS wezen ons in het verleden op de ZENITH EXPO.
Via PLUS MAGAZINE dat wij regelmatig lezen werden ons twee gratis toegangsbewijzen aangeboden en zagenwij de mogelijkheid op Vrijdag 24 November daar gebruik van te maken?
Een INTRESANTE maar vermoeiende dag maar welk onze verwachtingen niet voldeet, mogelijk zijn wijverwent door onze aanwezigheid op Internationale Expo's in het verleden.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar dat maakt ieder voor zich uit hoor, wij geven hier onze opinie , mogelijk zijn er velen van een ander gedacht want er waren veel(te veel) bezoekers aanwezig!!!
Een punt dat ik tijdens het WE verder zal trachten toe te lichten betreft de LANDINGSPROCEDUREN ???
Bij de VLUCHTVOORBEREIDING berekenen we voor het opstijgen de nodige afstand zoals vroger reeds beschreven.
Ook voor de LANDING op een VLIEGVELD gaan we vooraf in functie van een aantal gegevens en factoren de LANDINGSAFSTAND bepalen en vergelijken met de lengte van de LANDINGSBAAN
In functie daarvan bepalen we de soort LANDINGSPROCEDURE te gebruiken hoor.
Normaal is de LANDINGSBAAN 30% langer dan de nodige berekende LANDINSAFSTAND in CAT operaties.
Dan is er nog de manier van uitvoering die kan verschillen van piloot tot piloot en ook afhankelijk van de weersomstandigheden hoor.
Somige piloten landen zachter en met meer aandacht voor het passagiersconfort dan andere welk meer kordaat en harder landen hoor.
AIRLINE welk twijfelachtig zijn bevonden staan op de BLACK LIST van de EU vermeld.
The Committee TRAN of the EP was having a dialoog on the amendements to the REGULATION (EC) No 1592/2002 of 15 july 2002 on common rules in the field of CIVIL AVIATIONand establishing a EASA (COM)2005 0579 by Jorg Leichtfried
There are very strong inputs concerning the EASA and a lot of contradiction in the 75 Ammendements.
Out of the individual contacts with a number of MEP, EXPERTS and ASSISTANTS do I conclude thad there wil be stil time to influance the MEP on the subject witch will only be ready for voting in the committee in January 2007 and Plenaire in February 2007
The input from A Degutis is rejected by a number of MEP and the exclusion for RECREATIONAL AVIATION as proposed in the COMMISION proposal seems also to be rejected by some of the larger political party.
A strong and close co-operation between the input from the NON-CAT-AIRSPACE USERS is required ASAP.
The tendency to submit BUSINESS AVIATION and FRACTIONAL OWNERSCHIP to be consider as the same as AIRTAXI operations witch means aplication of EU-OPS !!!
Written proposals are required to be introduced and coordinated to the larger political families.
Naar ik vernam via PAL lande de brave man op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN omstreeks 13;30 uur met een BEECH 1900 van ASL een firma gespecialiseerd in het uitvoeren van TAXIVLUCHTEN alvorens zich met de stoet der PRAALWAGENS naar BERCHEM CENTRUM te begeven.
In function of a number of E-MAILS from colleague FLICHT,GROUND and SIMULATORS instructers belonging to ABI do I sugest the CAT Magazine as a very usefull reading.containg very intresten informations for FI active in FTO or RF
I also sugest FI in RF to read this CAT magazine since they must realise that in the developing EU-SES and SESAR the VRR PPL will be needed to be trained to a higher level then the present JAA-JAR/FCL requirements to be abel to mixe in to the modern CAT enviroment
In functie van mijn oproep voor informatie over de NON CAT AIRSPACE USERS bekwam ik reeds enkele zeer waardevole reacties, maar ben nog steeds vragende party.?????
In function on my request concerning the activity of the NON CAT AIRSPACE USERS , have I treceived already intresting ans usefull information , however some more reaction is still welcom.????
En fonction de ma demande d'information j'ai obtenu deja des information utille et intresant sur sur le NON CAT AIRSPACE USERS mais des reaction adirtionel sont toujour le bienvenue?????
Minister LANDUYT onder inpuls of de WAALSE GROENE heeft besloten op VLUCHTEN van de REGIONAL AIRLINES van minder dan 150 KM te verbieden.
Men verbied in BELGIE om een SME bepaalde VLUCHTEN uit te voeren
Men ontmoedigd het gebruik van de AUTO als persoonlijk vervoersmiddel
Minder werk in de AUTOINDUSTRIE in BELGIE maar wel meer toegelaten in DUITSLAND
Minder mogelijkheden voor de REGIONAL AIRLINES un BELGIE om hun vluchten rendabel te maken alsook minder vluchten op de REGIONALE LUCHTHAVENS dus in de toekomst MINDER JOBS
Na RENAULT,na SABENA,na SOBELAIR,na VW VORST wat gaan onze POLITIEKE MANDARARISSEN in BELGIE nog doen verdwijnen ???
A major misconception concerning AVIATION is thad the GENERAL PUBLIC and also many of the AVIATION EXPERTS present in most meetings are only aware of the activity of the GAT CAT in IFR.
A aspect very mutch forgetten except in case of a accident or sicness during the hilidays is the use of the AIRPLANE or HELICOPTER as AIR AMBULANCE all over the world.
Uit een aantal vragen via E-MAIL blijkt een aantal, misverstanden van de bezoekers van mijn BLOG alsook der bezoekers die ik ontvang.
1)- Telkens ik vermeld dat ik PILOOT ben denken de mensen dat ik bij SABENA werkte, dit was geheel niet het geval., ik heb enkel een korte periode bij de BURGERLIJKLUCHTVAARTSCHOOL te GRIMBERGEN gevlogen ook wel SABENA SCHOOL genoemd in het verleden omdat de TIGERMOTH en de CESSNA 310 in de kleuren van SABENA waren beschildert
2)- Als ge zegt MILITAIRE PILOOT dan denkt men aan JACHTVLIEGTUIGEN, de enigste MILITAIRE JET die ik gevlogen heb is DE FOUGA-MAGISTER met een bevriende instructeur .
3)- Julie vliegen steeds hoog boven de wolken in de ZON, dit is enkel voor de huidige moderne transportvliegtuigen.( CAT)
Mij ervaring van een 10.000 vlieguren zijn uitgevoerd op ZWEEFVLIEGTUIGEN , LICHTE EENMOTORIGE VLIEGTUIGEN en HELICOPTERS gebeurden op lage hoogte in VFR dat wil zeggen op zicht en meestal beneden de wolken met zicht op de grond
Ik heb wel een aantal vluchten uitgevoerd op grote hoogte met AIRBUS (A350,A300)en BOEING (B737, B747) en ook DC4,en DC6 a ls gast in de cockpit van deze toestellen met collega piloten( sommige ex-leerlingen) maar niet als piloot.
Een aantal vluchten werden uitgevoerd in IFR dus in de wolken zonder zicht als 2e Piloot op :DC3,PEMBROKE, AEROCOMMANDER ,XINGU,CESSNA,
Een veel gestelde vraag is welke soort vliegtuig ik heb gevlogen in mijn operationele loopbaan?? Ik heb op ZWEEFVLIEGTUIGEN, VLIEGTUIGEN(SEL) en HELICOPTERS volgens een student welk mijn persoonlijke logboeken bestudeerde een 240 verschillende vliegtuigen gevlogen als piloot
Deze ervaring gebeurden als BURGERLIJK PILOOT en MILITAIR PILOOT van het LICHTE VLIEGWEZEN der LANDMACHT en ook op buitenlandse militaire en burger vliegtuigen
Mijn aktiviteiten bestonden vooral in de opleiding in BURGER van PRIVAAT en BEROEPSPILOTEN alsook INSTRUCTEURS en MILITAIR piloten voor de LANDMACHT
Mijn 100% operationele loopbaan als piloot werdt in de jaren 70 gestopt door een ,,,,,,,,,,ONGEVAL waarna ik nog wel eens ocasioneel vloog en vlieg als piloot samen met een collega piloot maar niet meer als PIC
SEL =SINGEL ENGINE LAND VFR =VISUAL FLIGHT RULES IFR =INSTRUMENT FLIGHT RULES CAT =COMMERCIAL AIR TRANSPORT PIC =PILOT in COMMAND IAOPA = INTERNATIONAL COUNCIL van AIRCRAFT and OWNERS ASSOCIATIONS
Nadien ben ik vooral aktief geweest als GROUNDINSTRUCTEUR voor de THEORITISCHE en SIMULATOR voorbereiding van BEROEPSPILOTEN
En als EU-LOBBYIST ten behoeve van IAOPA van 1980 tot 2004 in BRUSSEL, en nu als INDIVIDUEEL EU-LOBBYST en steeds beschikbaar voor ADVIES.
Morgen 19 NOVEMBER om 1330 land SINTERKLAAS op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN om daarna om 14:00 uur met een PRAALSTOET bestaande uit 21 wagens naar BERCHEM te gaan.
Op 21 JUNI 2006 plaatste wij een oproep om de PETITIE ONESEAT te onderschrijven. Op 18 SEPTEMBER 2006 om 1400 werden de 1 miljoen handtekens reeds bekomen
De PETITIE wordt nu overhandigd aan de FINSE EU VOORZITTER om op de dagorde van de EU COUNCIL te plaatsen.
Handtekens zijn nog steeds welkom van de inwoners van de 25 EU lidstaten met 450.000.000 inwoners op de maandelijkse verplaatsing van de 732 MEP in de toekomst af te schaffen welk jaarlijks 200.000.000 kosten van het EP-BUDGET
Deze aanpassing gebeurt niet onmidelijk maar de procedure moet gestart worden om deze aanpassing in de toekomst na de EU verkiezingen in 2009 te doen aanvaarden aan het EP en bij de EU-COUNCIL
In the activity there is a major differences of FLYING ACTIVITIES a special attention is to be made toward MOUNTAIN FLYING in witch for the VFR PILOT I see FOUR diferent aplication. witch need particular attention and knowledge and training.
1)-OVERFLYING MOUNTAINOUS REGIONS require particular knowledge and attention .
2) -LANDING at MOUNTAIN NORMAL AERODROME also need particular knowledge and training
3) -LANDING & TAKE OFF at ALTOPORTS or SPECIAL MOUNTAIN AIRPORTS require Particular knowledge and specialised training
4)-The reel MOUNTAIN FLYING as witch I received a special cours, for knowledge and a adapted intense training is the LANDING and TAKE-OFF at the NON PUBLISHED LOCATIONS in the MOUNTAINS
for information on this activity I sugest you join the NATIONAL MOUNTAIN FLYING ORGANISATION witch are membrers of the EMP via WWW.AFPM.ORG