Vele stellen vragen over de mogelijkheden om de theoretische lessen van PILOOT(privaat vliegtuig bestuurder ) te volgen. in hun eigen taal
Dit is mogelijk in een FTO of RF reeds vroeger gemeld welk u voorbereiden voor het examen bij het MINISTERTE VAN VERKEERSWEZEN
Zie vorige berichten:
Er bestaat tegenwoordig ook de mogelijkheid voor personen welk zich niet beschikbaar kunnen maken om de lessen in dag of avondcursus te volgen om dit te doen via de PC met het DISTANCE LEARNING SYSTEME (DLS) tot op heden heb ik enkel kennis van het DLS in het ENGELS via - www.RAAC.BE. (RF)
Een der aktiviteiten in AERIAL WORK is het maken van luchtfoto's ten behoeve van allerlei doeleinden , ik zal trachten u daar enkele KMO te vermelden welk dit werk dagelijks uitvoeren als de weersomstandigheden dit toelaten;
Om een inzicht te krijgen verwijs ik u naar : www.gisoost.be
Een aspect dat ik verder moeten behandelen is het aspect VERTRAGINGEN in het VERTREK van een VLUCHT:
DE REDENEN :later te verklaren
VERGOEDINGEN: Bij het niet tijdig vertrekken van uw geboekte VLUCHT heeft de pasagier in een aantal duidelijke gevallen recht op een financiele vergoeding volgens de EU REGULATION N°261/2004 van 17/02/2005.
Men kan aanvangen met VLIEGEN(zweefvliegen) op zijn 15 jaar en SOLO gaan op 16 jaar en blijven vliegen zolang u de medische keuring lukt. De oudste aktieve PILOOT(PPL) die ik ken is in de USA en is nu juist 101 geworden.
Enkele leden van de BFSC ( www.fscb.be.) werden via de voorzitter van RAAC( www.raac.be.) DIRK SPITAELS in de mogelijkheid gestels om eens te proeven van het werkelijke vliegen in VFR op het vliegveld van EBST ( SINT TRUIDEN) en ik was in de mogelijkheid hun indrukken te noteren in een kort gesprek. DE zeer duidelijke en aangepaste iniatie was voor hen een openbaring waarvan zij nooit hadden gedroomt en ver hun verwachtingen overtrof Zij greakten niet uitgesroken over hetgeen zij nu in werkelijkheid konden ervaren en raden hum medeclubleden van zulke ervaring te ondergaan , enkele vragen nu naar de mogelijkheden om de opleiding van PPL te volgen.
In functie van de mededeling in de pers over een ongeval met een ANTONOV 32 in EQUATORIAAL GUINEA steld men ons vragen hoe zulk een vliegtuig er uit ziet, tevens vermelde een der media zenders dat dit een soort FOKKER 50 was.
Om u de kans te geven een gedacht te vormen van het uitzicht van bepaalde TYPE van vliegtuigen verwijzen wij u naar :
Wij stellen vast dat in het TOERISME geheel geen aandacht besteed aan de noden van GENERAL AVIATION verplaatsingen voor persoonlijke,toeristiscde of zakenlijke verplaatsingen met lichte vliegtuigen of helicopters. Onafgezien de toename der kosten voor het gebruik van GENERAL AVIATION zien we een sterke toename in deze aktiviteiten door kapitaalkrachtige personen welke voor bepaalde redenen niet meer wensen gebruik te maken van lijnvluchten voor hun verplaatsingen in EUROPA( 25 EU landen). Deze vluchten worden uitgevoert door TURBOJET,TURBOPROP of lichte SCHROEFVLIEGTUIGEN en zelfs HELICOPTERS .
In dit gedeelte voor het vliegen door de ZAKENMAN of VROUW zijn er verschillende mogelijkheden die we voorlopig maar zullen aanstippen:
LIJNVLUCHTEN met de normale SCHEDULED AIRLINERS
LUCHTTAXI gevlogen door allerlei TYPES van vliegtuigen op aanvraag maar volgens dezelfde regels als de lijnvluchten maar op uw gewenste tijdstip en bestemmingen. vb: ABELAG ANTWERPEN
ZAKENVLUCHTEN gevlogen door eigen piloten en vliegtuig behorende tot de eigen FIRMA zoals een LUCHTTAXI maar enkel voor personen behorende tot de firma.
FRACTIONAL OWNERSCHIP is een nieuwe vorm van een soort leasing van een ZAKENVLIEGTUIG te gebruiken als een LUCHTTAXI met een aantal personen behorende tot een gedeelte eigendomsrecht VB: www.flying-group.com
PRIVAAT VLUCHTEN personen of groep van personen welk eigenaars zijn van een eigen vliegtuig en dit gebruiken voor hun eigen verplaatsingen meestal in VFR en ook enkele in IFR voor eigen verplaatsingen zoals u zelf uw wagen gebruikt. Natuurlijk moet u hiervoor de opleiding van PRIVAAT PILOOT gevolgt hebbe"n in een FTO of RF(zie vroegere uitleg) www.raac.be als RF en www.bafa.be. als FTO
Deze uitleg is een spontane reactie en niet in lijn met de legale vormen van deze verschillende gebruiksvormen.
Min voorbelden zijn over ANTWERPEN omdat ik daar dagelijks contact mee heb maar er zijn zulke mogelijkheden in vele plaatsen in EUROPA zie verwijzngen vooraf gedaan.
BIJKOMENDE VRAGEN MOGEN GESTELD WORDEN EN ZAL TRACHTEN DEZE INDIVIDUEEL OF VIA DEZE BLOG TOE TELICHTEN
Wegens een probleem waar ik niets van begrijp heb ik sedert donderdag avond de toegang tot SENIORENNET tot zaterdagmorgend niet kunnen bekomen, NU is alles weer normaal .
Met vreugde stel ik vast dat er bepaalde personen zijn die het LUCHTVAART gebeuren actief ondersteunen en mij intresante bemerkingen bezorgen, tevens staan er intresante aspecten op de BLOG van onze college "NEWMAN"
Deze morgend ontmoete ik nog een mijner ex-leerlingen welke zich specialiseerde als vliegtuigmekanieker.
En wees mij op de sterk veranderde toestand in de LUCHTVAART en de verminderde intrest van de jeugd in de LUCHTVAART.
In de jaren 70 was hij een der vele jongere welk wij draadhangers noemde omdat zij regelmatig met een dertigtal aan de vliegveldomheining rondhingen om naar de vliegers te kijken en via die weg nu en dan de kans kregen om een vluchtje mee te doen en zo inzicht kregen in het luchtvaart wereldje
Uit deze draadhangers zijn er vele in de luchtvaartberoepen terecht gekomen als verkeersleider,mecanieker,stewart of airhostes of vele andere beroepen verbonden met de luchtvaart en zelfs tot piloot.
Heden via de commercialisatie,de veiligheidsvoorschriften is het niet meer mogelijk het luchtvaartgebeuren te benaderen.
Ook is de intresse van de jeugd geheel niet meer gericht op de luchtvaart.
Ook is elke vorm van deelname aan luchtvaart activiteiten nog enkel voorbehouden aan de kapitaalkrachtige kandidaten waar vroeger de gemotiveerde en geintreseerde jongeren uit de volksbuurt de luchtvaart konden binnen geraken, deze tijd is verleden tijd in het nieuwe Europa.
Nu is alles afgestemt op universitair gevorlde kandidaat mar met weinig gevoel voor de luchtvaartberoepen
Wij stellen ons de vraag of dit wel goed is voor de toekomst van de Europeese luchtvaartindustrie der 21th eeuw??????
Of zien wij het verkeerd, commentaar en reactie is welkom
Verschillende vragen werden mij gesteld hoe men PILOOT bij het LICHTE VLIEGWEZEN(LT/AVN) waar ik als PILOOT en INSTRUCTEUR actief ben geweest en men kon vliegen op HELICOPTERS.( ALII en A109) De uitleg die ik gaf betrof de vroegere manier om PILOOT te worden bij de LUCHT,LAND of ZEEMACHT dat is heden geheel niet meer toepaselijk gezien de restructeratie der KRIJGSMACHT.
Voor de vorming tot PILOOT van DEFENSIE moet men kijken op:
Personen die via E-mail een bepaalde vraag hebben gesteld en binnen de 10 dagen geen antwoord bekwamen worden verzocht hun vraag te herhalen, gezien ik dagelijks zo een 30 tal vragen bekom is het mogelijk dat ik het beantwoorden uw vraag over het oog heb geziengezien ik nu geheel individueel werk en er al eens iets verloren gaat. REGARDS SYLVAIN
Schijnbaar zijn er studenten welk werken aan de LUCHTVAARTNAVIGATIE der toekomst voor hun eindwerk op zoek naar informatie hiervoor verwijs ik hen naar:
Deze morgend naar de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN-DEURNE om enkele van mijn vroegere leerlingen te ontmoeten en te palaberen over de veilighied in de LUCHTVAART (SAFETY en SECURITY) via de opleiding van piloten want nu zijn zij het die instructie geven en ik nog maar enkel raad en advies kan geven
Alhoewel er geen sporen zijn dat de LUCHTVAART iets te maken heeft met de aanslagen in LONDEN, vraagt men ons bijkomende waakzaam te zijn op de LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN voor abnormale toestanden.
zie AOPA "AIRPORT WATCH" onder de www.aopa.org en dan onder SECURITY LEVEL "ORANGE" AVIATION en dan naar AIRPORT WATCH.
Ook toe te passen in op onze vliegvelden op vrijwilige basis door iedereen
In functie van mijn intresse naar de gehandicapte mensen toegang te geven in het LUCHTRUIM ( SPORTVLIEGEN,ULM,DPM,VLA van O3/07/2005) werdt mijn aandacht gevestigt op de BLOG van "SCHRIJVERKE" ALBERTO MALLOMA op datum van 11/06/2005 onder de titel "VERGEEF ME ALS IK JAMMER". dit stemt tot nadenken hoe gelukkig we toch zijn als we gezond zijn en niets mankeren
Reeds jaren zijn we in de LUCHTVAART aan het uitkijken naar nieuwe brandstoffen en er vliegen toestelen in GENERAL AVIATION experimentreel op BIOFUEL,METHAAN , WATERSTOF of ZONEENERGIE. Maar om over te gaan van de huidige BENZINE of KEROZINE is niet zo eenvoudig. Voor de lichtere vliegtuigen is er nu vordering in het gebruik van motoren op DIESEL.