GA trachten vandaag al de nog niet beandwoorde E-MAILTJES te behandelen.
Veel van de gestelde vragen staan echter reeds beandwoord op deze BLOG als u een trefwoord typt in " ZOEKEN IN BLOG" dat hier aan de linkerzijde staat.
Heden ontmoete ik een mijner Ex-leerlingen welk ik in 1962 zijn eerste vlucht alleen ( SOLO VLUCHT) liet uitvoeren op een zweefvliegtuig, dit was de eerste leerling die ik geheel had gevormd en zijn eerste SOLO vlucht mocht uitvoeren.
Hedeni s hij nog aktief in het ULM vliegen en heeft beroepsmatig zijn naam gemaakt in de revisie van ULM MOTOREN:
YHeden kreeg ik ban een der bezoekers een verontwaardigd mailtje, maar ik kan in deze BLOG niet alle bezoekers content stellen want het gaat hier enkel over DE LUCHTVAART als SPORT,BEOEP en HOBBY en hniet over de andere aspecten van mijn dagelijkse familiale bezigheden.
One of the major problems about the activity of GENERAL AVIATION & AERIAL WORK concerns the non avaiblity of information on the number of flights made by this way of operations.
A AIRPLANE or a HELICOPTER can be operated in the three way's of operations: COMMERCIAL AIR TRANSPORT GENERAL AVIATION AERIAL WORK
in line of the ICAO definition can a AIRBUS or BOEING or a CESSNA172 been operated in one of the three mode of operations, the size of the AIRCRAFT has no link with the way of operating.
BUSINESS AVIATION acording ICAO has no specifique way of operating and can be operated in any of the three way of op)eration, however at EUROCONTROL level there has been a agreed definition for BUSINESS AVIATION see EUROCONTROL TRENDS in AIR TRAFFIC -volume 4 MORE to the POINT BUSINESS AVIATION in EUROPE in 2007
There is via EUROCONTROL CRCO and CFMU information on the majority of IFR operations
On VFR operations is their no official information avaible.
Acording EUROCONTROL CRCO & CFMU information is their in the year 2000 a average of 25.000 IFR OPERATING AIRPLANE in the EUROCONTROL REGION from witch 8% are conducted by BUSINESS AVIATION based on the ATC-FLIGHTPLANS introduced.
NO INFORMATION is avaible on VFR FLIGHTS , most VFR FLIGHTS do not require a ATC-FLIGHT PLAN
In the year 2000 a member of AOPA SWITSERLAND and active in IAOPA ROLF SIEGRIST developed intense contacts with the SPOTTERS WORLD at the ICAO-EUR/NAT REGION to collect information on the observed number of flights in the 52 country's by ANY AIRCRAFT be it IFR or VFR in CIVILIAN or MILITARY operations .
This figures concern ANY AIRCRAFT from ULM,DPM,GLIDER,DELTA;BALLOON,AIRSCHIP,GYROCOPTER,HELICOPTER
The figures from this research shows a dailly activity between 52.000 and 365.000 FLIGHTS .
This large dally fluctuation is influenced by various elements such as the WEATHER, PUBLIC HOLIDAYS and VACATION period.
The DAILY AVERAGE for 2000 was 240.000 FLIGHTS of witch 2050 where business flights
Het eerste WE van SEPTEMBER 2009 organiseert men een FLY-IN op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN in combonatie met de STAMPE FLY-IN op 5 en 6 SEPTEMBER maar tevens zijn er manifestaties voor de 100 JAAR LUCHTVAART met mogelijk een BALLONEVENEMENT en een FOTOTENTOONSTELLING over DE ANTWERPSE VLIEGTUIGPIONIERS kijk regelmatig op WWW.EBAW.BE En WWW.ASA-BE.COM
Informatie beschikvaar via AERONEWS of BELGIUM SEPTEMBER/OKTOBER 2008 uitgave beschikbaar in de Boekhandel op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN
Alles gebeurt onder de vlag van VZW LUCHTVAART ANTWERPEN in samenwerking met een aantal organisaties zoals A.S.A,RAAC,STAMPE,PAL,........enz !!
Verneem zojuist dat de EC (EUROPESE COMMISIE) een voorstel aan het voorbereiden om de huidige 100 Decibel norm voor mp3-SPELLERS te verlagen wegens de het blijvende gehoorverlies
Intresant te zien dat in 2002 er een verslag door de STOA in het EP werdt voorgesteld over de toename van ongeschikte kandidaat opiloten bij jongeren wegens gehoor verlies.
Men kan niet zeggen dat er niets gebeurt maar het vraagt wel de nodige tijd gezien het hier gevolgen gaat hebben in de 27 EU-LIDSTATEN maar ook voor de GLOBAL-INDUSTRY
Een der problemen die wij regelmatig ontmoeten is dat personen vliegactiviteiten wensen aan te vatten maar het verkeerde advies krijgen over hun geschiktheid!!
Daarom adviseren we zich steeds tot een bevoegde LUCHTVAARTGENEESHEER te wenden in functie van de te behalen VERGUNNING gezien er zeer sterke verschillen zijn voor de VERGUNNINGEN.
Tevens mag u geheel vrijblijvend op mij beroep doen om u te adviseren gezien ik geheel neutraal ben en geen bindingen heb met FTO of RF
Om de vergunning van piloot de bekomen is het noodzakelijk een MEDISCH ONDERZOEK te ondergaan naargelang de gewenste vergunning!!
Hierbij behoort ook een onderzoek naar het GEHOOR.
Uit de huidige ervaring blijkt dat dit hefden een probleem is voor veel kandidaten.
Bij de onderzoeken voor BEROEPSDOELEINDEN was er in de jaren 70 1 op 10 der kandidaten ongeschikt uit cijfers van het jaar 2000 blijkt dat nu 4 op 10 te zijn die ongeschikt zijn.
Voor de niet Beroepsvergunningen is het nu nog 1 op 10 er wel rekening mee houdende dat de normen nu minder zwaar zijn en dat men zelfs met een gehooraparaat van goede kwaliteit kan vliegen.
Zelfs bestaat er de mogelijkheid voor dove personen om een vergunning van piloot te behalen met de beperking dat hij enkel mag vliegen bij dag en in luchtruim en vliegvelden waar geen radioverbinding verplicht is.
Dat er veel jongeren reeds vroegtuidig onder de voorziene norm zijn is niet verwonderlijk als men ziet hoe zij met hun oortjes rondlopen en zeer sterk geluidssterkte hebben instaan die men hoort als men in hun nabijheid bevind
Ook zijn er nu veel meer mogelijkheden om zijn gehoor te laten testen zelfs hier op de PC via WWW.SENIORENNET.BE