In function of my past activity in the EGASF ( EUROPEAN GENERAL AVIATION SAFETY FEDERATION witch was abolished in 205 by the NATIONAL EURPEAN AOPA's was I invited via the EU to the SAFERTY MANAGEMENT in a CHANGING ENVIROMENT organised by EUROCONTROL DAP/SSH on 29 & 30 November 2006 at NH Brussels Airport hotel.
The worksHOP has at thema: Definding our vision for the Future
60 LIDGELD 108 LIDGELD + AOPA-USA PILOTMAGAZINE voor 10 bekomt u vier nummers van AOPA pilots e& planes aan huis als kennismaking met AOPA bel ++ 31-06 4737463 of E-mail PROEFNUMMERS@PILOTANDPLANES.NL
Leden AOPA-NEDERLAND krijgen dit AOPA pilot & planes gratis toegezonden
I receive many request for assistance from AVIATORS who are member of any of the 63 NATIONAL AOPA.
Be aware thad I ame no more the LIAISON OFFICER of the IAOPA(global) witch I retired from on 31 December 2004 after beeing actif in this function since 1980 assigned by DOC.
Be also aware thad in each country ther is a individual and independent AOPA who is suplying services to his members only.
Toward members of a other NATIONAL AOPA they may be not be abel or willing to suply any service then some verbal advise.
If you fly in a certain country regular I advise to become a member of the NATIONAL AOPA to obtain the FULL SERVICE.
In de EU-SES en via EUROCONTROL zijn er werkgroepen bezig om een homogeen EU-LUCHTRUIM INDELING en ICAO Claase in te voeren in de toekomst .......??????
Heden zien wij in verschillende landen allerlei aanpassingen gebeuren zoals invoeren van TMZ en luchtruim van class E naar A worden.
Wij vragenDRINGEND aan al de LUCHTRUIMGEBRUIKERS in VFR hun vluchten grondig voor te bereiden om AIRSPACE PENETRATION INCIDENTS te vermijden door het gebruik van niet aangepaste NAVIGATIEKAARTEN en onvoldoende voorbereiding met UP TO DATE INFORMATION
Verneem zo juist mondeling dat de SINTERKLAAS stoet op zondag te BERCHEM met aankomst met de BEECH van ASL nog een succes is geworden onafgezien van de regen in de voormiddag.
Een aantal CHATTERS en BLOGGERS wezen ons in het verleden op de ZENITH EXPO.
Via PLUS MAGAZINE dat wij regelmatig lezen werden ons twee gratis toegangsbewijzen aangeboden en zagenwij de mogelijkheid op Vrijdag 24 November daar gebruik van te maken?
Een INTRESANTE maar vermoeiende dag maar welk onze verwachtingen niet voldeet, mogelijk zijn wijverwent door onze aanwezigheid op Internationale Expo's in het verleden.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar dat maakt ieder voor zich uit hoor, wij geven hier onze opinie , mogelijk zijn er velen van een ander gedacht want er waren veel(te veel) bezoekers aanwezig!!!
Een punt dat ik tijdens het WE verder zal trachten toe te lichten betreft de LANDINGSPROCEDUREN ???
Bij de VLUCHTVOORBEREIDING berekenen we voor het opstijgen de nodige afstand zoals vroger reeds beschreven.
Ook voor de LANDING op een VLIEGVELD gaan we vooraf in functie van een aantal gegevens en factoren de LANDINGSAFSTAND bepalen en vergelijken met de lengte van de LANDINGSBAAN
In functie daarvan bepalen we de soort LANDINGSPROCEDURE te gebruiken hoor.
Normaal is de LANDINGSBAAN 30% langer dan de nodige berekende LANDINSAFSTAND in CAT operaties.
Dan is er nog de manier van uitvoering die kan verschillen van piloot tot piloot en ook afhankelijk van de weersomstandigheden hoor.
Somige piloten landen zachter en met meer aandacht voor het passagiersconfort dan andere welk meer kordaat en harder landen hoor.
AIRLINE welk twijfelachtig zijn bevonden staan op de BLACK LIST van de EU vermeld.
The Committee TRAN of the EP was having a dialoog on the amendements to the REGULATION (EC) No 1592/2002 of 15 july 2002 on common rules in the field of CIVIL AVIATIONand establishing a EASA (COM)2005 0579 by Jorg Leichtfried
There are very strong inputs concerning the EASA and a lot of contradiction in the 75 Ammendements.
Out of the individual contacts with a number of MEP, EXPERTS and ASSISTANTS do I conclude thad there wil be stil time to influance the MEP on the subject witch will only be ready for voting in the committee in January 2007 and Plenaire in February 2007
The input from A Degutis is rejected by a number of MEP and the exclusion for RECREATIONAL AVIATION as proposed in the COMMISION proposal seems also to be rejected by some of the larger political party.
A strong and close co-operation between the input from the NON-CAT-AIRSPACE USERS is required ASAP.
The tendency to submit BUSINESS AVIATION and FRACTIONAL OWNERSCHIP to be consider as the same as AIRTAXI operations witch means aplication of EU-OPS !!!
Written proposals are required to be introduced and coordinated to the larger political families.
Naar ik vernam via PAL lande de brave man op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN omstreeks 13;30 uur met een BEECH 1900 van ASL een firma gespecialiseerd in het uitvoeren van TAXIVLUCHTEN alvorens zich met de stoet der PRAALWAGENS naar BERCHEM CENTRUM te begeven.
In function of a number of E-MAILS from colleague FLICHT,GROUND and SIMULATORS instructers belonging to ABI do I sugest the CAT Magazine as a very usefull reading.containg very intresten informations for FI active in FTO or RF
I also sugest FI in RF to read this CAT magazine since they must realise that in the developing EU-SES and SESAR the VRR PPL will be needed to be trained to a higher level then the present JAA-JAR/FCL requirements to be abel to mixe in to the modern CAT enviroment