Je viens d'aprendre que Mme DE PALACIO le commisaire de TRANSPORT dont nous avons travailler avec pour plusieur aspect de GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in the previous years est DECEDE la semaine passe.
In het verleden voor de VERLOFPERIODE heb ik via mijn BLOG en ook via het FORUM onder het onderwerp ANDERE HOBBY"s op het NEDERLANDSE SENIORENNET ' (vijftigplusser.nl)de gegevens van de ZWARTE LIJST der EU in de LUCHTVAART bekend gemaakt.
Ik vraag mij af of dat nuttig is geweest voor de SENIOREN of andere tijdens hun verblijf in het buitenland, gezien de hierop vermelde LUCHTVAARTFIRMA"s niet in de EU konden komen maar wel aktief kunnen zijn buiten de 25 EU +2+3 landen ???
In functie van de vermelde WINTERBRIEFING GOOD(?)AIRMANSHIP
Noteerde ik de volgende punten: 1)-Opgelet op de inhoud van ART 57 van KB 10/01/2000 aangaande de wedergeldigmaking enkel mogelijk tijdens de geldigheidsperiode van de vergunning.??( of hernieuwing)
2)-Opgelet met de hernieuwing van de BEVOEGDVERKLARINGEN ??
3)-Opgelet met het gemengd gebruik van KEROZINE en DUESEL in de nieuwe DIESEL MOTOREN , gezien men vanaf meer dan 10% aanwezigheid van diesel in de KEROZINE moet rekening houden met het gevaar van stolling van de brandstof van temperaturen lager dan -5°C in plaats van de -35°C voor KEROZINE. Nota voor SAFETY: A)-op somige duitse vliegvelden is er geen KEROZINE maar enkel DIESEL B)- Gelieve het tanken van DIESEL duidelijk te vermelden in de VLIEGBOEK van het vliegtuig
STEL BELANG in uw bevindingen,opmerkingen en komentaar
4)-Een zeer intresant aspect was de toelichting over de aangeraden procedure in CRUISE om het verbruik en de emission te verminderen , met als voorbeeld de gegevens van een PIPER WARRIOR met 100LL
Verbruik bij 75% is 1,44 per minuut 65% is 1,16 per minuut 55% is 1,00 per minuut en dit zonder zeer groot verschil in de bekomen TAS ongeveer 10%) Dit stemt tot nadenken.???
5)- Uit de aanwezige PPL kwam de melding dat zij tijdens hun opleiding practisch geen of weinig informatie over het gebruik van de MIXER kregen en zich onzeker voelen over het gebruik!!
6)- een der aanwezige had onlangs zijn PPL JAR/FCL behaalt met 45 uur
7)-Zeer intresant was het onderwerp hoe zijn pasagiers te behandelen om een positief beeld van GENERAL AVIATION te bekomen
8)- Heden morgend vermelde een FI een persoon welk zeer bang was van de STAL gezien deze persoon met een FI tijdens zijn EERSTE VLUCHT onverwacht in een TOLVLUCHT werdt gebracht
9)- De vraag werdt gesteld aangaande pasagiers welk hun hond wensten mee te nemen tijdens een vlucht.
MIJN ADVIES was : NIET te DOEN !!!!! Ik verwees hier naar onze ervaring in de jaren 60 toen wij met de rijkswacht op ALII vluchten uitvoerden met speurhonden begeleid met hondenstalmeester en dit aanleiding gaf tot een incident waarna een speciale kooi werdt ontworpen voor het vervoer van deze getrainde honden
10)-OPGELET met PASAGIERS en vooral kleine kinderen op de TARMAC en in VLUCHT
Dit zijn mijn initieele bemerkingen welk ik noteerde in functie van mijn ervaring en de ervaringen vermeld door FI leden van ABI
Ik stel met vreugde vast dat de RF zulk een iniatieven organiseren om de PPL aan te pasen aan de nieuwe noden in AIRSAFETY
Vernam gisteren morgend mondeling dat de UITBATINGS VERGUNNING voor ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT werdt uitgereikt voor 2 jaar , en dit werdt vermeld op het nieuws s'avonds met de mededeling dat alvorens een nieuwe verguning te bekomen er de verplichte veiligheidsstrook moet aanwezig zijn zoals voorzien door ICAO de zogenaamde RESA
Een aantal E-MAILERS stellen belang in de uitzending van RTBF van woensdagavond 13 December en men heeft mij belooft om de nodige links en zelfs een CD hierover.
Volgens een mededeling in het NIEUWSBLAD zijn er ongeveer 100 NOODLANDINGEN per jaar te ZAVENTEM volgens een mededeling van de Minister van Mobilitiet!!!
Schijnbaar noteerd men een VOORZORGSLANDING ook als een NOODLANDING.
Onlangs kwam een piloot terug wegens een zieke pasagier en gaf geen MAYDAY of PANNE bericht maar de ganse brandweer kwam buiten, alhoewel er geen NOODTOESTAND was gemeld.
Er is een groot verschil tussen een NOODLANDING en een VOORZORGSLANDING hoor
werkelijke NOODLANDINGEN zijn er zelden geweest hoor
Ik heb de indruk dat men tracht de hoge kosten van de HULPDIENSTEN te verechtvaardigen door regelmatige ongevraagde tussenkomsten te doen!!!
Toen ik daar onlangs een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat ik daar toch niet moest voor betalen bij een ongevraagde tussenkomst van de HULPDIENSTEN
In onze AGENDA staan de volgende DATA om vrienden van de SENIOREN in 2007 te ontmoeten.
ZATERDAG 23 DECEMBER tussen 1400 en 1700 uur EINDJAARSDRINK met een Glasje genever op de turnhoutsebaan
ZATERDAG 30 DECEMBER 2006 in DOMAINE des HAUTES FAGNES te OVIFAT ( afspraak te bevestigen per E-MAIL ASAP)
-ZONDAG 14 JANUARIE te ANTWERPEN DRINK van de BURGEMEESTER PATRICK JANSSENS om 1100 uur op de GROTE MARKT aan cafe DEN ENGEL
-ZONDAG O4 FEBRUARIE 2007 om 1430 te ANTWERPEN bij de 46e Plechtige zitting van de EUROPESE ERESENAAT in het congrescentrum " t'ELZENVELD" Lange gasthuisstraat 45 te ANTWERPEN. Bijwonen is GRATIS maar inschrijving via E-mail noodzakelijk wegens veiligheids voorschriften BVSE@SKYNET.BE
ZATERDAG 24 MAART 2007 Meeting van INGE en TEDDYBEER te ANTWERPEN KIEL voor deelname en betaling voor maaltijd zie onder MEETINGS in FORUM
ZATERDAG 21 APRIL meeting SELENA en KIENZLE te KESSEL-LO nog te bevestigen en op FORUM te plaatsen
ZATERDAG en ZONDAG in MEI op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN " STAMPE FLY IN" Gratis toegang datum te bevestigen
ZATERDAG en ZONDAG 18 en 19 AUGUSTUS te VLIEGVELD SCHAFFEN DIEST "OLD TIMER FLY INN" gratis toegang te bevestigen
DINSDAG 18 SEPTEMBER op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN 27e DAG DER MINDER VALIDEN informatie volgt
Het is steeds nuttig even contact te nemen om plaats van afspraak te bepalen ???SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
Presently I have reacted to ALL the avaible E-mails , if you have not received a reaction this means thad your E-mail has been lost and I request to send it again.
Er is nu ook een Franstalige SENIORENNET onder WWW.CANAL50.BE ik raad aan om al degene die wat frans kunnen (met of zonder fouten) en welk franstalige contacten hebben dit te vermelden.
SENIORENNET heeft zijn nut voor ons allen en daarom is het nutig de iniatieven van PASCAL en zijn vrijwiligers te steunen door PRO-ACTIF te zijn.
Via de BLOG van onze vriend AFM verneem ik dat het ASTRIDPLEIN te ANTWERPEN aan het CENTRAAL STATION op ZATERDAG 16 DECEMBER wordt ingehuldigd met de ganse nammidag alerlei aktiviteiten op het plein en in de statie die de officiele opening om 1700 uur vooraf gaan!!
Als het weer meevalt mischien wel even gaan kijken ????
I receive regular request from persons who intend to start a FLIGHT TRAINING in the USA.
I usualy advise to use FLIGHT SAFETY INTERNATIONAL WWW.FLIGHTSAFETY.COM with witch I have contacts since 1961 via A;L UELTSCHI witch I had met in FRANCE wher I was flying and he developed the FLIGHT SAFETY ACADEMY in VERO BEACH in the USA and now has many FLIGHT TRAINING CENTERS all over the world. under the FSI denomination
Note: I obtained myself a FAA LICENSE in 1968 via SOTRAMAT in ANTWERP in BELGIUM as mentioned in this BLOG under the subject "SDW PROFILE"
The EGAST must be created on 1)-wide spectrum of activities -National Aeroclubs and Associations -Ten's thousands of pilots 2)-create a forum for: -sharing best practice -inproving sourczs of information -SAFETY PROMOTION 3)-taking soundings -plan consultation -rulemaking activities -national iniatifs