Van 13 tot 21 Januarie is er op de Heyzel het AUTOSALON van de LICHTE VRIJETIJDS VOERTUIGEN en MOTO en in paleis 1 is er een gans paleis over de LUCHT SPORTEN.
Heden werdt er mijn aandacht door een collega INSTRUCTEUR-EXAMINATEUR weer op gewezen de noodzaak om de huidige JAA JAR/FCL VLIEGVERGUNNINGEN en BEVOEGDHEDEN te hernieuwen tijdens hun geldigheidsperiode gezien een wedergeldigmaking van een vervallen vergunning of bevoegdheid veel meer formaliteiten en onkosten meebrengen
Bij het uitvoeren van een vlucht naar een privaatvliegveld is het volgens de AIP steeds PPR,
Het invullen van een ICAO vliegplan mag maar men moet toch de PPR bekomen.
DUS STEEDS telefonisch contact nemen omp aan de PPR regel te voldoen en noteer het TIJDSTIP en de NAAM van de persoon welk u de toelating gaf.
Dit zijn voorschriften om te voldoen op gebied van SAFETY maar tevens uit SECURITY overwegingen.
M%ogen wij dringend vragen aan de ABI-FI om deze regels ten sterktste bij te brengen bij hun leerlingen tijdens de opleiding of tijdens bijscholings vluchten.
Dit ADVIES is belangrijk om bijkomende beperkende regels door de overheid op de VFR vluchten in de toekomst te vermijden
Wat betreft de INDONESIAN B737-400 welk nog steeds vermist is met 102 POB kunnen wij ook niets vermelden.
Normaal is elk CAT LUCHTVAARTUIG volgens ICAO uitgerust met een ELT dit is een baken dat ingeval van CRASCH automatisch een positie weergeeft via een sateliet systeem en ook kan opgespoort worden met SAR luchtvaartuigen, schijnbaar is deze ELT hier niet aanwezig !!!
SAR = SEARCH ans RESCUE POB = PERSONS on BOARD ELT = EMERGENCY LOCATION TRANSMITTER ICAO = INTERNATIONAL CIVIL AVIATION ORGANISATION CAT = COMMERCIAL AIR TRANSPORT
Vanaf MORGEN ZATERDAG 06 JANUARIE voorzie ik weer elk WE de ZATERDAG en ZONDAG van 1000 uur tot 1200 uur beschikbaar te zijn in het cafetaria der ANTWERPSE LUCHTHAVEN voor VRIJBLIJVEND en GRATIS LUCHTVAARTADVIES, maar wijs er op dat een E-MAILTJE voor een afspraak gewenst is gezien ik op bepaalde tijdstippen reeds bezet ben.
There is a consultation on the EUIR witch normaly should only concern above FL245 but there is the tendency to extend this to the present FIR ASAP.
Also the EAIP is to be only include above FL245 but the strong advise is to develop a single EAIP down to the SURFACE !!!
I advise the NONCAT AIRSPACE USERS to have a STAKEHOLDER to be representing them to keep their requirements taking in consideration for VFR and IFR operations
Verneem via AINalerts van 04 January 2007 dat het experiment CAPSTONE wordt opgenomen in het USA NATIONAL ADS-B PLAN een mooi voorbeeld voor de EU om een gelijkaardige beslissing te nemen in de toekomstige SESAR project.
Normaal zeg ik steeds dat ik 100% tegen de DOODSTRAF ben maar op de POL heb ik toch maar LICHT TEGEN DE DOODSTRAF gestemt omdat ik mij afvroeg hoe ik daar zou over denken moest iemand mijn VROUWTJE of ONZE ZOON vermoorden.
Als ik het zeker moest weeten en die persoon kunnen benaderen dan denk ik dat ik die persoon zelf zou afmaken hoor!!!
Ik heb geen persoonlijke gegevens over LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN in het buitenland
Op de website van de EU van DG-TREN is de lijst beschikbaar van de LUCHTVAARTMAATSCAPPPIJEN waaraan een volledig exploitatieverbod is opgelegt in de GEMEENSCHAP en aangepast tot op 12 October 2006.
When I visited one of my contacts on 3 January 2007 at the EU INSTITUTIONS I informed hem thad some persons where complaining thad it always took a long time before they received a reaction !!
He opened his PC for me since his last day in the office was 23 December 2006 the number of NEW incoming E-MAILS where 8418!!!!
This may explain why it take some time to obtain a reaction??
I receive a average of 100 E-MAILS a day and it take me a average of 3 days to react to them except for the very urgent witch I usualy threat each morning before traveling to Brussels