Ik krijg van verschillende bezoekers van mijn BLOG de vraag om foto's van LUCHTVAARTUIGEN in mijn BLOG te plaatsen.
Ik ga hier tot op heden niet op in wegens gebrek aan tijd om zulks te doen en tevens verwijs ik naar de nodige website waar er de nodige foto's beschikbaar zijn.
Het doel van mijn BLOG is om informatie te verspreiden naar cde SENIOREN en ook naar de leden PILOOT-INSTUCTEURS ten behoeve van ABI
Ook informatie over DE LUCHTVAART en de EU voor buitenlandse bezoekers meestal in het ENGELS gezien dit de overheersende taal is in de luchtvaartmiddens.
Personen welk iets specifieks wensen kunnen dat steeds via mijn E-MAIL in het Nederlands, Frans,Duits en Engels via SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR
De reorganisatie van de KRIJGSMACHT heeft voor gevolg gehad dat de basis van het LICHTE VLIEGWEZEN van de LANDMACHT te BRASCHAAT nu is verdwenen en dat men nu spreekt men van de WING HELI te LIEGE/BIERSET
Men voorziet in 2007 op 2&3 JUNE de BELGIAN-HELIDAYS op de basis MILITARY AIRBASE te BIERSET
I again received a number of request from AUSTRALIA,USA,CANADA and ISRAEL from Privat Pilots who are planning to travel to EUROPE this Year and are requesting support for renting a AIRPLANE or HELICOPTER to travel and a planning to be proposed!!!
I again advise them strongly to contact their NATIONAL AOPA's and make arrangement via this channel.
Also take note thad I have retired from IAOPA and do not more have the required possiblity to assist you as I have done in the past 25 Years thad I was active for IAOPA.
A updating of the documents circulating concerning IAOPA:
IAOPA is composed as aCOUNCIL of ASSOCIATIONS of 64 NATIONAL AOPA in 64 countries formed in 1962 and representing 470.000 PILOTS and/or AIRCRAFT OWNERS actif in promoting GENERAL AVIATION ans AERIAL WORK worldwide
In mijn vliegervaring op datum van 19/11/2006 vermeld dat ik een ONGEVAL had in 1971.
Ik ben een levend voorbeeld van de gevaren van het vliegen als PILOOT want ik bevestig dat het gevaarlijkste onderdeel van een vlucht voor de piloot de weg naar of van het vliegveld is .......... want ik had een AUTOONGEVAL bij het naar huis rijden na de vlucht !!!!
Van 13 tot 21 Januarie is er op de Heyzel het AUTOSALON van de LICHTE VRIJETIJDS VOERTUIGEN en MOTO en in paleis 1 is er een gans paleis over de LUCHT SPORTEN.
Heden werdt er mijn aandacht door een collega INSTRUCTEUR-EXAMINATEUR weer op gewezen de noodzaak om de huidige JAA JAR/FCL VLIEGVERGUNNINGEN en BEVOEGDHEDEN te hernieuwen tijdens hun geldigheidsperiode gezien een wedergeldigmaking van een vervallen vergunning of bevoegdheid veel meer formaliteiten en onkosten meebrengen
Bij het uitvoeren van een vlucht naar een privaatvliegveld is het volgens de AIP steeds PPR,
Het invullen van een ICAO vliegplan mag maar men moet toch de PPR bekomen.
DUS STEEDS telefonisch contact nemen omp aan de PPR regel te voldoen en noteer het TIJDSTIP en de NAAM van de persoon welk u de toelating gaf.
Dit zijn voorschriften om te voldoen op gebied van SAFETY maar tevens uit SECURITY overwegingen.
M%ogen wij dringend vragen aan de ABI-FI om deze regels ten sterktste bij te brengen bij hun leerlingen tijdens de opleiding of tijdens bijscholings vluchten.
Dit ADVIES is belangrijk om bijkomende beperkende regels door de overheid op de VFR vluchten in de toekomst te vermijden
Wat betreft de INDONESIAN B737-400 welk nog steeds vermist is met 102 POB kunnen wij ook niets vermelden.
Normaal is elk CAT LUCHTVAARTUIG volgens ICAO uitgerust met een ELT dit is een baken dat ingeval van CRASCH automatisch een positie weergeeft via een sateliet systeem en ook kan opgespoort worden met SAR luchtvaartuigen, schijnbaar is deze ELT hier niet aanwezig !!!
SAR = SEARCH ans RESCUE POB = PERSONS on BOARD ELT = EMERGENCY LOCATION TRANSMITTER ICAO = INTERNATIONAL CIVIL AVIATION ORGANISATION CAT = COMMERCIAL AIR TRANSPORT