Hier in BELGIE en ook in de meeste staten hier in EUROPA is men permanent bezig met NIEUWE BEPERKINGEN en verhoging van de KOSTPRIJS om te leeren vliegen in te voeren!!
Men begrijpt niet dat men hierdoor de SME en FTO sterk benadeelt want heden sturen wij onze kandidaat PILOTEN voor hun opleiding naar de USA
Gevolg werkloze Belgische instructeurs, mechaniekers en nog vele andere luchtvaart beroepen.
Tevens zijn de gevormde piloten in de toekomst sterk gemotiveert om AMERIKAANSE VLIEGTUIGEN te doen aankopen inplaats van EUROPESE
EUROPA IS DESTROYING is OWN AVIATION INDUSTRY, BELGIUM has done this ALREADY !!!!
Wat betrefd de uitleg over de Instrumenten in ZWEEFVLIEGTUIGEN is het nuttig om via GOOGLE de term HOOGTEM%ETERS ZWEEFVLIEGTUIGEN in te typen en bekomt men 8 bladzijden met zeer goede uitleg in het Nederlands.
Sorry maar mijn teksten zijn allemaal in het engels en minder eenvoudig.
Sommige vinder het er duur andere vinden het er goedkoop , het hangt er vanaf wat men kiest van DE MENU of van de KAART, wij nemen meestal het DAGMENU steeds klein maar fijn
Wel nodig te reserveren 03/231 47 34
Dit is onze eerst keuze bezhalve voor een korte snach dan zijn we liefhebber van
SORRY/ ik ga al de E-mailtjes met vragen over goedkope vliegreizen niet meer beandwoorden gezien ik daar geheel niets vanaf ken , en ik tevens niet de logelijkheid heb om deze mailtjes allemaal individueel tee beandwoorden.
maar fvragen over goedkope vliegreizen kan ik niet beandwoorden , ik ben niet betrokken in de verkoop van vliegreizen , heb geen ervaring met reisbureaus hoor !!
Mijn vlak ligt op de onderricht van vliegopleidingen , voorschriften, procedures en zelfs EU-luchtvaartpolitiek ttz alles wat het werkelijk vliegen zelf betrefd
Voor vragen over vluchten van uit ANTWERP AIRPORT verwijs ik u naar mijn vriend TONY LESAGE woordvoeder van PAL
Een aantal E-mails stellen vragen over de nieuwe MILIEUVERGUNNING voor de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Heden heb ik enkel de krantenartikel gezien.
Zal wachten totwanneer ik de officiele tekst heb kunnen inzien, deze heb ik vandaag na contacten met de VLAAMSE OVERHEID echter nog niet kunnen gekomen , kon deze niet vinden via de website en via telefonische contacten verwees men naar verschillende diensten zonder succes.
Ik vernam wel van een der gesprekspartners dat deze voorschriften waren opgemaakt met de consultatie( medewerking) via de vertegenwoordiging van de LUCHTHAVEN gevestigde luchthaven gebruikers.
I was present at the EUROCONTROL HQ BRUSSELS at he DMEAN Workshop on 20081029
I sugest STRONGLY the organisations who represent members operating IFR to follow up this subject.
WWW.EUROCONTROL.INT/DMEAN
There is a meeting of a TASK FORCE of AO on 16 & 17 DECEMBEr organised at EUROCONTROL by the AOLO via LEN.HEARNDEN@EUROCONTROL.INT on the requirements of the AIRCRAFT OPERATORS operating in IFR in the future EU AIRSPACE.
The CFMU is trying to suply adequate services to ANY AIRSPACE USER operating IFR be it from PPL to ATPL but they need to be aware of the operational needs of each AIRSPACE USER.
CAUTION the operations of the CFMU may have also vital effect on the VFR AIRSPACE USERS since their is the project to have each flicht in IFR to be plannet from T/O till LANDING meaning thad on some AERODROMES the RWY may be planned to be occupied almost permanently by the IFR operators.
Detected also some new organisations who will be in the future avaible to suply PLANNING SERVICES to any IFR operator also because the system will be too complex for a individual pilot to introduce his ATC FLICHT PLAN ....!!!!!
Enkele personnen stellen vragen over mijn graad in het leger??
Ik waBeroeps onderofficier in de LT/AVN behorende tot de LANDMACHT en doorliep al de graden van SGT tot SGT/MAJ
Ik werdt geen Adjudant omdat ik afzag van deze kursus gezien dat betekende een ganse periode niet vliegen!!
Tevens heb ik mijn voorstelling voor get examen A tot Officier afgewezen omdat dit tevens inhield 2 jaar in een niet vliegende eenheid van de landmacht.
Mijn doel was PILOOT en VLIEGEN en hed geen belangstelling in het behalen van hogere graad dan PILOOT wat tevens betekende dat ik afzag van hogere wedde maar ik hield van mijn beroep als PILOOT
Een afkorting in mijn CV trok de aandacht van enkele personen namelijk EDPA dit is de EUROPEAN DEAF PILOT ASSOCIATION een afdeling van de IDPA INTERNATIONAL DEAF PILOT ASSOCIATION waar ik in de jaren 90 bij betrokken werdt tenbehoeve van enkele personen welk doof zijnde toch wilde zich verheefen in het luchtruim als zelfstandig piloot en welk heel goed mogelijk is als men de administratieve rompslomp wegens onbegrip kan overwinnen. In de USA is dit geheel normaal maar in de EU lidstaten is of moet ik zeggen WAS er volledig onbegrip daarvoor.
Na een tiental jaren lobbying, voordrachten en zelfs deelname aan TV uitzendingen hebben we bepaalde mogelijkheden bekomen.