I spent two days in the EU-ARENA in the EU-COUNCIL, COMMISION and EP.
in the EP where some intrestig subjects in the AGENDA of TRAN.
-PASSENGERS Name Records
-REGIONAL IMPACT on TOURISME
-PERFORMANCE and SUSTAINBILITY of the EU AVIATION SYSTEM (SES) draft report
-EASA deaft report
-EC-USA CIVIL AVIATION SAFETY draft report
AGENDA for SUSTAINABLE FUTURE in GENEARL and BUSINESS AVIATION drafr report
APLICATION toward AIRPORT by EU minimum REQUIREMENTS
Some intresting vieuws expressed:
NO FLIGHTS without TCAS in CONTROLLED AIRSPACE
In the USA are there more MIDAIR between GA and CAT then in EU
MR Arunas DEGUTIS MEP from ALDE and PPL stated thad the Luis Queiro from PPE-ED DRAFT REPORT is aceptable for GENERAL AVITION but he would introduce some ammendemets before 10 NOVEMBER in vieuw to have te report on the Agenda for 02 December in TRAN and in PLENAIRY in January 2009
There was also STRONG SUPPORT from Georg JARZEMBOWSKI from PPE-ED
More inormation later for FOLOW UP
8,33 KHZ below FL195 is not REQUIRED
CERTIFICATION in USA by FAA and in EU by EASA will be acepted by each other without ANY aditional formality's !!
DATA needed about GA:AW and BA in EU urgent needen
I noted delgates from various organisations to be present in the TRAN meeting: -EBAA -FAI -EAS -PPL/IR -EPFU -GAMA -IATA -IACA -EUROCONTROL ??? -UK-CAA -AEA -ECA -IAC
Maybe some other organisations where only present in the HEARING ROOM due to the large amount of visitors in the TRAN meeting.
Heden was ik op bezoek in DG-TREN en ook even in het EP om enkele MEP's te ontmoeten in functie van de agenda van morgen 04 November 2008 in het TRAN over de behandeling aangaande:
COMMUNICATION FROM THE COMMISSION
An Agenda for Sustainable Future in GENERAL and BUSINESS Aviation
COM(2007) 869 final van 11 januarie 2008
Een aantal MEP melden mij dat zij toelichtingen hebben gevraagd voor hun voorgestelde aanpassingen aan:
-IAOPA-EUR -EAS -PPL/IR -EBAA
Ook de AVIATION GROUP in de EU-COUNCIL hebben dit document bestudeerd
I would be intrested if IAOPA or EAS or any other ORGANISATION at EU level have been involved in any development on the intigration of UAV in to the NON CONTROLLED AIRSPACE mixte with VFR OPERATIONS
During my visit to the COMMISION today had very intresting information concerning the tentative introduction of 8,33 KHZ below FL195.
EUROCONTROL is stil trying to have the 8,33 KHZ made MANDATORY for ALL AIRSPACE USERS from GND until FL195.
The study made by EUROCONTROL on behave of DG-TREN is still not given the correct situation on the FREQUENCY utulisation at EU level.
At EU level is their a strong intention to have a SINGEL FREQUENCY COORDINATOR for the 27 EU memberstates their AIRSPACE
At the COUNCIL AVIATION GROUP theis is a strong position to make 8,33KHZ MANDATORY for ALL AIRSPACE USERS under the inpuls of the FRENCH PRESIDENCY, but this is terminating on 31 DECEMBER 2008.
Other EU MEMBERSTATES are not convinced to go for 8,33 KHZ below FL195 for VFR OPERATIONS
Toen ik mij deze morgend op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN aanbood om mijn HELICOPTERVLUCHT aan te melden aan de dienst van de NAVIGATIE melde de persoon me daar dat er slechts DRIE BAVIANEN in VLUCHT WAREN ???
Hier in BELGIE en ook in de meeste staten hier in EUROPA is men permanent bezig met NIEUWE BEPERKINGEN en verhoging van de KOSTPRIJS om te leeren vliegen in te voeren!!
Men begrijpt niet dat men hierdoor de SME en FTO sterk benadeelt want heden sturen wij onze kandidaat PILOTEN voor hun opleiding naar de USA
Gevolg werkloze Belgische instructeurs, mechaniekers en nog vele andere luchtvaart beroepen.
Tevens zijn de gevormde piloten in de toekomst sterk gemotiveert om AMERIKAANSE VLIEGTUIGEN te doen aankopen inplaats van EUROPESE
EUROPA IS DESTROYING is OWN AVIATION INDUSTRY, BELGIUM has done this ALREADY !!!!
Wat betrefd de uitleg over de Instrumenten in ZWEEFVLIEGTUIGEN is het nuttig om via GOOGLE de term HOOGTEM%ETERS ZWEEFVLIEGTUIGEN in te typen en bekomt men 8 bladzijden met zeer goede uitleg in het Nederlands.
Sorry maar mijn teksten zijn allemaal in het engels en minder eenvoudig.
Sommige vinder het er duur andere vinden het er goedkoop , het hangt er vanaf wat men kiest van DE MENU of van de KAART, wij nemen meestal het DAGMENU steeds klein maar fijn
Wel nodig te reserveren 03/231 47 34
Dit is onze eerst keuze bezhalve voor een korte snach dan zijn we liefhebber van
SORRY/ ik ga al de E-mailtjes met vragen over goedkope vliegreizen niet meer beandwoorden gezien ik daar geheel niets vanaf ken , en ik tevens niet de logelijkheid heb om deze mailtjes allemaal individueel tee beandwoorden.
maar fvragen over goedkope vliegreizen kan ik niet beandwoorden , ik ben niet betrokken in de verkoop van vliegreizen , heb geen ervaring met reisbureaus hoor !!
Mijn vlak ligt op de onderricht van vliegopleidingen , voorschriften, procedures en zelfs EU-luchtvaartpolitiek ttz alles wat het werkelijk vliegen zelf betrefd
Voor vragen over vluchten van uit ANTWERP AIRPORT verwijs ik u naar mijn vriend TONY LESAGE woordvoeder van PAL
Een aantal E-mails stellen vragen over de nieuwe MILIEUVERGUNNING voor de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.
Heden heb ik enkel de krantenartikel gezien.
Zal wachten totwanneer ik de officiele tekst heb kunnen inzien, deze heb ik vandaag na contacten met de VLAAMSE OVERHEID echter nog niet kunnen gekomen , kon deze niet vinden via de website en via telefonische contacten verwees men naar verschillende diensten zonder succes.
Ik vernam wel van een der gesprekspartners dat deze voorschriften waren opgemaakt met de consultatie( medewerking) via de vertegenwoordiging van de LUCHTHAVEN gevestigde luchthaven gebruikers.
I was present at the EUROCONTROL HQ BRUSSELS at he DMEAN Workshop on 20081029
I sugest STRONGLY the organisations who represent members operating IFR to follow up this subject.
WWW.EUROCONTROL.INT/DMEAN
There is a meeting of a TASK FORCE of AO on 16 & 17 DECEMBEr organised at EUROCONTROL by the AOLO via LEN.HEARNDEN@EUROCONTROL.INT on the requirements of the AIRCRAFT OPERATORS operating in IFR in the future EU AIRSPACE.
The CFMU is trying to suply adequate services to ANY AIRSPACE USER operating IFR be it from PPL to ATPL but they need to be aware of the operational needs of each AIRSPACE USER.
CAUTION the operations of the CFMU may have also vital effect on the VFR AIRSPACE USERS since their is the project to have each flicht in IFR to be plannet from T/O till LANDING meaning thad on some AERODROMES the RWY may be planned to be occupied almost permanently by the IFR operators.
Detected also some new organisations who will be in the future avaible to suply PLANNING SERVICES to any IFR operator also because the system will be too complex for a individual pilot to introduce his ATC FLICHT PLAN ....!!!!!