Men heeft nu nog een 4 tal weken om het voorstel verder aan te passen nadien voor consultatie naar de GEWESTEN Raad van STATEN Publicatie in het STAATSBLAD
Elke dag krijg ik een aantal E-MAILTJES en ook vragen op de CHAT over het weder??
Ik ben geen METEOROLOOG en beschik niet over al de nodige documenten van waarnemingen,weerkaarten en hoogtepeilingen om een grondige en juiste voorspelling te doen hoor.
Ik ben slechts een PILOOT-INSTRUCTEUR welk via mijn SPORT als ZWEEFVLIEGER, en als BEROEP als VLIEGTUIG en HELICOPTER en ook als HOBBY betrokken ben in de LUCHTVAART en zodoende sedert 1954 bezig met het weder.
Ik tracht u via de beperkte middelen en mijn ervaring een gedacht te geven hoe het weder vandaag kan evalueren in mijn omgeving .
voor mijn PROFIEL zoek in ;;; ZOEKEN IN BLOG door in te typen # PROFIEL #
Voor info over het weder en ook nog vele andere aspecten der LUCHTVAART www.flyingineurope.be
As already circulated on previous occasions there is a project at EUROCONTROL to develop a proposal of a SINGEL AIP for the EU.
Initialy the target was only to introduce this above FL285 but out of the first reaction it apaers there wil be a proposal to have a SINGEL AIP for the EU from the GROUND up to the UPPER AIRSPACE.
Including the UPPER and LOWER AIRSPACE.
This means it will also to be developed for the IFR and VFR AIRSPACE USERS in the EU, also sugestions from non EU USERS is welcom since they fly in to the EU AIRSPACE and use the LANDINGPLACES in the EU.
Also the need to keep in line with the ICAO requirements is strongly advised.
THe IATA,AEA,IFALPA,IATA,IAOPA,EAS, and EBAA are also involved and can forward your proposals
Steeds vraagt men mij voor welke organisatie ik nu werk, ik ben geheel individueel aktief zonder enige financiele binding met een organisatie of firma.
Ik doe de huidige tussenkomsten geheel vrijblijvend en als hobby ten behoeve wat ik denk dat er nodig is voor de NON CAT AIRSPACE USERS in de toekomst hun plaats te geven in het luchtruim en op de luchthavens, vliegvelden en landingstrips in de EU lidstaten
Tevens reageer ik op vragen van SENIOREN in punten van de EU waaraan zij hun intresse betoonen zonder enige binding met enige politieke strekking;
Na mijn vele jaren aktiviteit in de luchtvaart als piloot-instructeur in zweefvliegen, motorvliegen en helicopter en als liaison officer voor IAOPA ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK blijf ik het als hobby intresant te vinden om een vinger in de LUCHTVAART en EU-POLITIEK te houden
Voor informatie over mijn background zie op deze BLOG onder het woord PROFIEL
Since in the future I stop the re-circulation of this ADVANCED WARNINGS to IAOPA and PPL/IR members as I have done in the past years, due to lack of time avaible.
Een belangrijk aspect van de ICAO SARPS is dat deze enkel van toepassing zijn op INTERNATIONALE VLUCHTEN en NIET op NATIONALE VLUCHTEN en op STAATSLUCHTVAARTUIGEN zoals militair,rijkswacht,politie , douane ,,,,,,!!!
Gisteren was een zeer intresante dag in het EP in de TRA.
Stemming van EASA TASK from Mr Leichtfried under inpuls of Mr A Degutis for the NON-CAT AIRSPACE USERS.
Toelichting van Minister of TRANSPORT Mr W TIEFENSEE van Duitsland over de priority van het Duitse noorzitterschap van de EU in 2007
Noteerde: - Werking tripartyt. - Mobility is vital -Prioriteit voor dienstverlening aan de EU ingezetene -Enviroment -SAFETY -SECURITY -ATM progess via SESAR -GALILEO
Viel me wel op dat hij nooit naar EUROCONTROL verwees
Meer hierover zal wel in de pers verschijnen of kan ik u persoonlijk toelichten !!!!
Today durng the meeting of the COMMITTEE ON TRANSOPORT ( TRA) of the EUROPEAN PARLIAMENT in Brussels during the debate on MARITIME SAFETY dit yhe MEP BRIAN SIMPSON of the UK congratulated the PILOTS and CREW of the helicopters who on thursday evacuated the crew of the MSG NAPOLI during a heavy stormy weather and saved the life's of the ship crew.
Zondag op RTL in het programma CONTROVERSE komt het onderwerp SABENA aan de corde met deelname van Stephnie PINOY en Christine SOMVILLE heb ik vernomen
Voor de LUCHTRUIMGEBRUIKERS welk gebruik maken van het EUROPEESE LUCHTRUIM in VFR raad ik aan om op de hieronder vermelde WEBSITE te bezoeken en de ATM INDUSTRY SURVEY in te vullen met vooral aandacht te besteden aan de mogelijkheden de noden van hun aktiviteit te vermelden voor VFR vluchten. HELIOS WWW.ATCMAASTRICHT.COM ATM INDUSTY SURVEY ATC
Nota: hoe meer opmerkingen hoe beter voor de VFR vluchten in EUROPA
I started reading in the AIR TRANSPORT FRAMEWORK, THE PERFORMANCE TARGET D2 of December 2006.
And have a few comments for the VFR operations the annual increase is not relistic for the definition used in this document since it take on page 021 paragraf 2.3.2.2 to include rotorcraft,aerial work and sports aviation the annual increase of 2% is only for the airplane activity but for the rotorcraft and all other activity as sport aviation there is a increase of 7%.
I strongly sugest to look at the increase in GLIDERS, MOTORGLIDERS,PARAMOTORS,PARAPLANE, DELTAPLANE,ULM/DPM,BALLOONS,GYROCOPTER,AIRSHIPS ,HOMEBUILTS ROTORCRAFT and PARACHUTISME
GA:AW and SA do also use AIRSTRIPS and not only INTERNATIONAL AIRPORTS and REGIONAL AIRPORTS
Page 089 abreviations schould read IAOPA not IOPA and is a COUNCIL of ASSOCIATIONS with a S
I ame missing the Abreviation for AERIAL WORK( AW) and for EUROPEAN SPORTS AVIATION (ESA)
GA activity are also in IFR by AIRPLANE and ROTORCRAFT as a means of AIR TRANSPORT but not COMMERCIAL AIR TRANSPORT (CAT)
Heden op VRIJDAG 26 Januarie 2007 is er een workshop voorzien bij De minister van Mobilitiet van 1400 tot 1800 uur aangaande BALLONVAREN,PARAMOTOREN,ZWEEFVLIEGEN,ULM/DPM en ZELFBOUW waarop enkele nieuwe voorstellen zullen worden voorgelegt en besproken.
Bemerk het ontbreken van een aantal aktiviteiten voor plezier vliegende ZEILVLIEGEN(DELTA) ,SCHERMVLIEGEN(PARAPLANE) GYROCOPTER,HELICOPTER, LUCHTSCHIP en VLIEGTUIG
ABI vergadering is op ZATERDAG 10 Februarie 2007 van 1500 uur tot 1700 uur