J"atire votre attention sur la dernier edition de VOLEZ ! l'aeropratique concernant TRIBUNE par Denis ROLANDO-EUGIO avec le titre AERODROMES CONFISQUES.
Was aanwezig op de ERESENAAT in T'ELZENVELD te ANTWERPEN op Zondag 04 Februarie.
Ouverture met de EUROPESE HYMME " ODE AAN DE VREUGDE"
- EUROPESE PERSPRIJS 2006 aan ROLF-DIETER KRAUSE voorgesteld door INGO FRIEDERICH eresenator en vice voorzitter van het Europese Parliament.
OPNAME in de ERESENAAT: -Dr jur PIETER HUYS ingeleid door HERMAN SUYKERBUYK -Prof WIM COUWENBERG ingeleid door Prof M STORME -JEAN-CLAUDE JUNCKER ingeleid door LEO TINDEMANS
ook aanwezig: -On Emilio COLOMBO -Ingo FRIEDRICH -Ria OOMEN-RUIJTEN
De teksten van de INLEIDING en door de opgenomen ERESENATOR zullen beschikbaar zijn in de volgende uitgave van: Europa één FEDERAAL BVSE-UEF
beschikbaar via aanvraag met vermelding van uw thuis adres op : BVSE@SKYNET.BE
SUBJECTS introduced to some of the VIP: - YOUTH and AVIATION -AIRSPACE in the EU -8,33 Khz -MODE S for VFR -ELBA adaption -TAXATION on the NON CAT AIRSPACE USERS -SAFETY -SECURITY -AIRSPORTS -GENERAL AVIATION -ENGLISCH in R/T for VFR -AERODROME for NON CAT -EU AREONAUTICAL INDUSTRY -UAV outside CONTROLLED AIRSPACE
Via het HOEKJE VAN TROOST op het onderwerp ALLEEN staat een oproep van SPRINGINTVELD welk over 6 maand haar man verloor en hoopt via deze weg terug contacten met andere senioren te hebben voor een praatje.
Heden verneem ik dat een goede vriend JAN VAN RISSEGHEM geboren op 03/09/1923 op 29/01/2007 overleden is.
JAN was een gekende piloot in het ANTWERPSE welk tijdens WWII bij de RAF vloog op HURRICAINES en nadien bij de BAF vloog in BELGISCH CONGO. Hij was een zekere tijd de persoonlijke piloot van TJOMBE;
In het ANTWERPSE vloog hij veel met een AEROCOMMANDER en een PILATUS PC6 in de jaren 70 voor AERO-SURVEY.
Tevens was hij betrokken bij veel iniatieven op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN waar ik een aantal malen met hem heb gevlogen.
De laatste jaren was hij nog actief betrokken te ZOERSEL bij de ZELFBOUWERS.
Een GOEDE VRIEND van de LUCHTVAART heeft ons verlaten en ik wens de familie sterkte in deze moeilijke dagen
OP ZATERDAGavond 03 FEBRUARIE om 19:00 tot 22:00 uur is er in het STAMPE MUSEUM op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN een speciale avond voor degene welk informatie wensen te vernemen over de LUCHTVAARTGESCHIEDENIS.
Een zeer belangrijk punt in de CAT is de veiligheid( SAFETY) en voorzorgen die we nemen.
Bij maaltijden is het zo dat de twee piloten steeds maaltijden gebruiken welk van verschellende aard en oorsprong zijn om te voorkomen dat beide tegelijk zouden ongesteld worden.
En dit is geen onnodige voorzorg hoor, onlangs had ik een der collegas welk door een kleine snack van geen bekende oorsprong ernstg ziek was zodat hij ongeschikt was tot vliegen
Men heeft nu nog een 4 tal weken om het voorstel verder aan te passen nadien voor consultatie naar de GEWESTEN Raad van STATEN Publicatie in het STAATSBLAD
Elke dag krijg ik een aantal E-MAILTJES en ook vragen op de CHAT over het weder??
Ik ben geen METEOROLOOG en beschik niet over al de nodige documenten van waarnemingen,weerkaarten en hoogtepeilingen om een grondige en juiste voorspelling te doen hoor.
Ik ben slechts een PILOOT-INSTRUCTEUR welk via mijn SPORT als ZWEEFVLIEGER, en als BEROEP als VLIEGTUIG en HELICOPTER en ook als HOBBY betrokken ben in de LUCHTVAART en zodoende sedert 1954 bezig met het weder.
Ik tracht u via de beperkte middelen en mijn ervaring een gedacht te geven hoe het weder vandaag kan evalueren in mijn omgeving .
voor mijn PROFIEL zoek in ;;; ZOEKEN IN BLOG door in te typen # PROFIEL #
Voor info over het weder en ook nog vele andere aspecten der LUCHTVAART www.flyingineurope.be
As already circulated on previous occasions there is a project at EUROCONTROL to develop a proposal of a SINGEL AIP for the EU.
Initialy the target was only to introduce this above FL285 but out of the first reaction it apaers there wil be a proposal to have a SINGEL AIP for the EU from the GROUND up to the UPPER AIRSPACE.
Including the UPPER and LOWER AIRSPACE.
This means it will also to be developed for the IFR and VFR AIRSPACE USERS in the EU, also sugestions from non EU USERS is welcom since they fly in to the EU AIRSPACE and use the LANDINGPLACES in the EU.
Also the need to keep in line with the ICAO requirements is strongly advised.
THe IATA,AEA,IFALPA,IATA,IAOPA,EAS, and EBAA are also involved and can forward your proposals