Heden verneem ik dat er terug veel gebruik gemaakt wordt van LASERSTRALEN op allerlei manifestaties.
OPGELET:
Hiervoor is een melding aan DGLV verplicht en NOTAM beschikbaar.
TEVENS voor PILOTEN in VLUCHT vermijd naar deze LASERBUNDELS te kijken want dat kan OOGBESCHADIGING veroorzaken met blijvend letsel dat u ONGESCHIT maakt voor uw MEDICAL FIRST CLASS( mogelijk ook SECOND CLASS) maar daarover hebben we geen gegevens bekomen.
Als FI mag er tijdens een opleidingsvlucht geen PASSAGIER aan boord plaats nemen welk niet voorzien om een functie te verzekeren waarvoor een bevoegd persoon is voorzien.
Heden was ik aanwezig te EBAW waar een der leerlingen werdt geweigerd om zijn vader mee aanboord te nemen tijdens een LESVLUCHT met FI met een der toestellen van BAFA.
Heden zijn al mijn E-mails beantwoord , indien u geen reactie hebt bekomen dan is uw mailtje verloren gegaan.............SORRY stuur uw mailtje nogmaams op
Enkele personen gaan er van uit dat de G-BOX waarop men nu in het nieuws over meld hetzelfde zou zijn als de BLACK BOX in VLIEGTUIGEN
De huidige BLACK BOXES welk meestal hevig rood zijn , registreren tegenwoordig zeer veel gegevens over de manier van vliegen alsoog gegevens over get gebruik van de STUURORGANEN alsook de werking van de MOTOREN
Tevens zijn al de gespreken met de VERKEERSLEIDING en in de cockpit tussen de PILOTEN opgenomen.
In het EP is men reeds jaren aan het bestuderen van een soort BLACK BOX in de wagens te doen aanbrengen om gegevens te hebben bij een dodelijk autoongeval te bepalen wat er gebeurt is. Tevens zou deze BOX tevens AUTOMATISCH een verwitiging zenden naar de HULPDIENSTEN bij een ONGEVAL alsook de juiste plaats van het ongeval.
Dit voorstel is reeds geruime tijd in behandeling maar er komen hier veel aspecten bij zien alvorens men dit zal kunnen invoeren in de 27 EU-LIDSTATEN.
Ik bevestig hier dat ik reeds sedert 1976 geregistreerd ben als WERELDBURGER en erken mijn medeverantwoordelijkheid als lid van de wereldgemeenschap.
INTERNATIONAL REGISTER N° 080814 of THE WORLD CITIZEN
for PEACE at GLOBAL level
NOTA: Deze toelichting hen ik geplaatst ter attentie van een persoon welk mij via E-mailtjes blijft beschuldigen dat ik gezien mijn militaire loopbaan ik een voorstander zou zijn van OORLOGSVOERING.
ik ben wel voorstander van een MILITAIRE DIENSTPLICHT omdat dit een goede manier is om de jongeren DISCIPLINE, VERANTWOORDELIJKHEIDSZIN en ook het leven in een GEMEENSCHAP bij te brengen.
Het LEGER heeft van vele een MAN gemaakt
Vermoedelijk kan het LEGER van vele ook een VROUW maken
Dit zou volgens mijn ervaring en opinie niet slecht zijn om de JEUGD te votmen.
Kreeg heden reds twee E-mailties met vragen over de BODY SCANNER welk heden schijnbaar het nieuws haalden.
Reeds ongeveer een twee jaar geleden kwam dit onderwerp aan bod in het EP in de commisie" VEILIGHEID"
Er is een doorlopend zoeken naar mogelijkheden om gevaarlijke tuigen en stoffen op te sporen voor het toelaten van passagiers aan boord van vliegtuigen.
Vooral de USA is daarin zeer aktief en degene welk de laatste jaren naar de USA zijn gevlogen zullen dat al ondervonden hebben.
Wat betrefd deze nieuwe aparaten heb ik geen informatie of gegevens beschikbaar maar door in GOOGLE de term BODY SCANNER in te typen bekomt men veel gegevens.
Men vraagt mijn opinie en ik neem hier dezelfde aan als de persoon van de USA SDA( SECURITY DEFENSE ASSOCIATION) dat we alle mogelijke middelen moeten gebruiken om de veiligheid van de PAX te bekomen
In een aantal USA LUCHTHAVENS moet men heden reeds ook zijn schoenen uitdoen en deze in een speciale reukscanner plaatsen voor het nazien naar springstoffen .
Vergeet niet dat de TERORISTEN steedsnieuwe systemen uitzoeken en het komt er op neer ze een stap voor te blijven.............. CAUTION !!
Sedert ik op 31 DECEMBER 2004 uit de IAOPA ben op rust geplaatst is er toch wat verandert.
Toen was ik 5 dagen per week in de EU-ARENA, en de ZATERDAG of ZONDAG bezocht ik meestal een drietal VLIEGVELDEN in BELGIE en om de 2 maand was ik op zending voor een WE op een INTERNATIONALE VERGADERING nu ben ik normaal nog maar 2 dagen in de EU-ARENA en ben de ZATERDAG en ZONDAG voormiddag op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN om PILOTEN en VLIEGTUIGEIGENAARS te ontmoeten. voor korte gesprekken en de namiddagen zijn geresveerd om met mijn vrouwtje door te brengen.
Op gebied van E-MAILTJES had ik toen ik overging van de PC op BUREEL naat thuis toch een gemiddelde van 300 mails per dag bestaande uit 83% INTERNATIONAAL en 17% NATIONAAL nu is dat nog maar 100 MAILTJES per dag waarvan 30% INTERNATIONAAL, 40% NATIONAAL en 30% van SENIORENNET.
Tevens ben ik nu ook zeer betrokken om mijn BLOG bij te houden en deel te nemen op een aantal onderwerpen op het FORUM alsook dagelijk ook wat keuvelen met vrienden SENIOREN bij DE VROEGE VOGELS
Tevens heb ik nu in de week ook meer tijd om bepaalde zaken te doen met mijn vrouwtje zoals even de stad in voor boodschapen samen en ook de vrijdag samen naar de markt te gaan.
Dus is er wel een grote vrandering in onze levensstijl sedert 2004 om niet te spreken van de periode 1954 tot 1979 wanneer ik aktief was als MILITAIR en bijna nooit thuis was gezien mijn militaire en burgerlijke LUCHTVAARTAKTIVITEITEN
Tevens is er heel wat verandert tuseen onze manier van communicatie in 1954 en nu in 2008
Yestoday there was a intresting intervention in the EP-TRAN about GENERAL & BUSINESS AVIATION .
There where arguments thad GA was safer then the CAT.
But yestoday 04 NOVEMBER at 1900 lokal time in MEXICO (0000 UTC) there was a fatal accident with a LEARJET who crashed in the city killing 8 persons
This could be a GENERAL AVIATION operations for business operations.
The accident had drawn imidiatly the intention of some of the EU-MEP since the Minister Juan Camilo MOURINO ( 37) was killed and some of the MEP had met him during a visit in Mexco during a study visit.
Presently no more information avaible on this FATAL ACCIDENT
Wat betrefd de LUCHTVAART zien we nog steeds nieuwe ORGANISATIES hun aantrede doen
in de EU-ARENA;
In de studie uitgevoerd in 1990 door een student in POLITIEKE WETENSCHAPEN welk stage met mij liep voor zijn thesis over de invloed van de Organisations op gebied van LUCHTVAART door de LOBYISTEN in BRUSSEL lokaliseerde hij 125 Organisaties aanwezig in Brussel.
Heden zie ik nog steeds nieuwe organisaties uit te grond reizen welk zich trachten te profileren in deze zeer komplexe EU omgeving.
Enkele der grote problemen welk ik echter vaststel:
Gebrek aan BUDGET
Gebrek aan personen om de verschillende loevels betrokken bij een beslissing op te volgen
Verddeltheid binen de BESTUURSVORMEN van de ORGANISATIES
Gebrek aan COMMUNICATIE met de INDIVIDUELE VERTEGENWOORDIGDE LEDEN
Gebrek aan KENNIS over de verscheidenheid van de aktiviteiten van de verschillende AIRSPACE USERS
Gebrek aan kennis van manier van OPERATIONS in de EU AIRSPACE en AIRPORTS
Gebrek aan de verschillen in aktiviteiten van hun eigen leden hun luchtvaart aktiviteiten in hun eigen land
Gebrek aan kennis van de ICAO toepaselijke SARPS
Gebrek aan kennis der talen om hun eigen leden in de lidstaten op de hoogte te houden
Men gaat er van uit dat het gebruik van het ENGELS in DE LUCHTVAART volstaat maar er zijn buiten PILOTEN en VERKEERSLEDERS nog vele andere personen bij de luchtvaart betrokken ( men gaat er vanuit dat ALLE PILOTEN en ATCO de ENGELSE taal grondig beheersen........VERGEET HET !!! )
Steeds geintreseerd in uw bemerkingen , opmerkingen of bijkomende vragen welk ik strictly vertrouwelijk zal behandelen zonder enige vermelding van uw identiteit.