Suite a plusieur demande de la part de differentes pilotes prive endfin de completer leur formation a la navigation longue distance et se faire de l'experience du vol en regions montagneus avec iniation aux vols en altisurface et sur glacier.
Je viens de recevoir confirmation que dans les deux mort du crasch a VAL-THORENS en SAVOI en FRANCE sur un ALTIPORT d'un MOSQUETAIRE est un des pilotes de montagne et instructeur Mr ROBERT CHRISTINE de l'EMP
Nous transmetons notre condalecence a la famiele
Les VOLE en MONTAGNE demande une experience et entrainement specialiser et meme dans certain cas la montagne TUE !!!
Voor de derde maal bekwam ik weer felicitaties van een der Professoren van de Tu-DELFT voor de goede resultaten der Belgische studenten welk aan de Tu-DELFT studeeren in de LUCHTVAART.
Gezien deze lof van deze professor stelde ik hem de vraag waarom dat dit zo is en volgens zijn beeoordeling is dit wegens het betere niveau van het Belgisch onderwijs.
Enkele Belgische profesorren wezen er mij echter op dat het niveau in de Belgische Universiteiten nu sterk aan het dalen is wegens de ontwikkelende concurentie om zoveel mogelijk leerlingen te bekomen en met succes af te leveren voor het bekomen van financiele middelen???
Wij beklagen ons dat de JEUGD geen belangstelling toont in de werking van het verenigingsleven ???
Ik stel echter vast dat als zij even komen proeven door aanwezig te zijn of door voorstellen te formuleren dat wij met onze wijsheid hun voorstellen onmidelijk van de tafel schuiven.
Ik denk dat we moeten leeren om als oudere veel meer ervaren de leiding uit handen te geven en de voor ons zinloze voorstellen van de jeugd toch even in beschouwing te nemen en hen een project te helpen uitwerken onafgezien wij zelf het nut er niet van inzien.
Wij houden de teugels strak in handen van een organisatie zonder een echte inhoud en hard roepend over de bereikte STATUS maar zonder werkelijk werkende programma voor het lopende jaar ???
Reacties, komentaar en voorstellen welkom via mijn BLOG of E-MAIL
Heden tijdens de Algemene vergadering van ABI welk als Beroepsvereniging haar vergadering hield bin het BESTUUR DER LUCHTVAART werdt er ook besloten van informatie over ABI beschikbaar te maken op:
Een aantal E-MAILS stellen bijkomende vragen over de Reactie ten opzichte van de door PAL ingezonden reactie over de uitspraak van YVES LETERME van 06 Februarie over de TREIN !!!
PAL neemt de stelling dat;
TREIN IS NIET MILIEUVRIENDELIJK
Dit zijn opzoekingen gedaan door PAL: ( PROMTIE ANTWERPEN LUCHTHAVEN)
I normaly consult my E-MAILS every day twice between O400 hr & O600 hr and 1900 hr and 2000hr local time.
For urgent casses cal INT-32-(0)3-236 29 54 but usualy I ame out of office and you will be abel to record your message and not get my reply before teh late evening.
for AOPA-BELGIUM call Int-32 (0)3 285 67 69 during weekdays from 0900 till 1700 local time ( now UTC +1 till 25 MARCH then UTC +2)
What ORGANISATION do you now represent in BRUSSELS ??
I ame NOT representing ANY organisation, after I left IAOPA as LIAISSON OFFICER in 1980-2004 have I not more been representing permanently a organisation. except some times for a specifique subject
I ame now active as a INDIVIDUAL REGISTERED EU-LOBBYIST and trying to promote all the NON CAT AIRSPACE USERS their intrest in the various EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS/ .
I keep contacts with the 125 organisations involved in AVIATION related mathers in BRUSSELS
Ik moet toch wel enkele vrienden hebben in de EUROCONTROL PC want ik kreeg 7 E-mailtjes van deelnemers die mijn afwezigheid als EU-LOBBYIST opmerkten en vroegen naar de reden van mijn afwezigheid voor de eerste maal sedert 1980 op dze top-vergadering.
Heb mij heden door mijn VROUWTJE laten overtuigen dat wegens de RODE WEERSVOORSPELLING van 0600 tot 1200 voor gans het land, ik de eerste maal sedert 1980 niet aanwezig zal zijn op het PROVISIONAL COMMITEE van HQ EUROCONTROL te BRUSSEL ten behoeve van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK als LOBBYIST.
Wordt schijnbaar voorzichtig in mijn oude dag of minder gemotiveerd ???