ANTWERP AIRPORT voorziet via het BERCHEMS SINTERKLAASCOMITE onder voorzitterschap van JOS TYCK op de derde zondag van NOVEMBER 2005 de 20th SINTERKLAAS STOET met vertrek op de LUCHTHAVEN van ANTWERPEN
Ik hoop dat de SENIOREN welke SCHAFFEN/DIEST bezochten op het W.E aan hun trekken kwamen, het was een plezier voor mij er enkele te ontmoeten en hen uitleg te kunnen geven over de aanwezige vliegtuigen.
In functie van gestelde vragen :
MODELLUCHTVAART open dag te BRECHT op 28 AUG van 10;00 tot 19;00 WWW.DECONDORS.BE.
Ben nog steeds zonder PC thuis en kan enkel op FLAG mijn E-mails opvolgen en hierdoor duurt het iets langer om op uw vragen over LUCHTVAART te reageren.
Wat betreft de recente ongevallen kan ik voor het ogenblik geen opinie geven zolang al de gegevens niet werden onderzocht wat een werk is van lange adem welk kan oplopen tot 12/24 maanden. Het doel van ons ICAO onderzoek heeft enkel tot doel hoe kunnen we zulk een ongeval in de toekomst vermijden en niet om een schuldige aan tez wijzen.
Wegens de vroeger vermelde PC problemen moet u een beetje gedult hebben om een antwoord te bekomen gezien ik slechts een of tweemaal per week mijn E-mails op het bureel van FLAG kan raadplegen totdat mijn PC thuis het terug doet. REGARDS SYLVAIN
Wegens PC problemen thuis zal ik vermoedelijk de eerste 14 dagen weinig kunnen updaten aan mijn BLOG en ook minder snel reageren op gestelde vragen over LUCHTVAART.
Ik zal wel enkele malen mijn E-mails kunnen raadplegen in de week via:
Gezien de vele vragen over de mogelijkheden tot het VLIEGEN als VRIJE TIJDS BESTEDING in het ANTWERPSE kunnen wij u verwijzen naar de ZONE 03/ N° 228 van de 29 week van woensdag 20 JULI tot dinsdag 09 AUGUSTUS bldz 29/31/33 met een intervieuw met LUCAS VAN den EYNDE.
Ik vlieg niet meer als PIC zoals vroeger maar neem de sturen wel nu en dan van ZWEEFVLIEGTUIG,MOTORVLIEGTUIG(SEL) of HELICOPTER met collega of ex-leerlingen die nog dagelijks operationeel vliegen.
Vele SENIOREN stellen mij vragen over het weder en wensen vooral mijn voorspellingen te bekomen.
Als PILOOT leren we heel wat zaken over het weder tijdens onze opleiding nadien zijn wij elke dag dat we vliegen betrokken bij een vluchtvoorbereiding waarin het weder een belangrijke factor is voor de veilige uitvoering van de vlucht zij het in IFR of in VFR.
Door deze voorbereidingen en daarna de vaststeling in vlucht krijgen wij een bepaalde ervaring.
Ook de opleiding en aktiviteit als ZWEEFVLIEGPILOOT is een zeer goede leerschool over het weder gezien men hier gebruikt maakt van de weerkundige fenomenen om tijdens de vrije vlucht hoogte te winnen en afstanden af te leggen door wat er in de atmosphere gebeurt;
Ook als HELICOPTER PILOOT leer je een nieuw inzicht te krijgen in wat wij de "MICRO METEOROLOGIE" noemen namelijk het efect op lage hoogte van hindernissen,begroeiing,gebouwen en waterlopen op een aantal weerkundige fenomenen.
Ik heb in mijn loopbaan goede vrienden bekomen in de weerkundige diensten en vele uren met hen de verschillende kaarten en berichten leren gebruiken.
Een voorspeling is zeer ingewikkeld om deze op te bouwen en vele elementen spelen een rol;
Vroeger had ik de eer een der top franse meteorologen en ook de belgische MONSIEUR METEO te ontmoeten en zelfs hen mee te nemen in vlucht om hen te laten zien hoe hun voorspeling er in werkelijkheid uitzag.
De franse meteo expert wees mij er op dat in dien tijd 1960 wij enkel 6 elementen begrepen van de 96 welk een rol spelen in het weerfenomeen, we hebben nu satelietfoto's,eadarwaarnemingen en een zeer verbeterde informatie verspreiding maar een voorspelling is nog steeds een zeer gewaagde onderneming en zeker als men dat doet op een langere termijn.
Dus als ik u iets voorspel wees dan overtuigd dat het een kleine kans heeft om 100% juist te zijn.
Later meer hier over als u daar belang in steld!!!!!!
Een der colega's beroepspiloot (RCPL) vermelde mij dat hij regelmatig in ANTWERPEN vluchten uitvoert als SMOLLY's LOCAL AIRTOURS met een vierzitter ( dus 3 pax) op afspraak informatie via WSDP@BELGACOM.NET.
Vele vragen mij waar zij een LUCHTDOOP of RONDVLUCHT kunnen uitvoeren. Daar moet ik u verwijzen naar de vele LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN die er in BELGIE zijn zoals vermeld op:
Men kan dit doen in een ULM/DPM,ZWEEFVLIEGTUIG,MOTORVLIEGTUIG,HELICOPTER,LUCHTBALLON of LUCHTSCHIP(zepelin),
Dit zijn telkens verschillende ervaringen waar voor mij als piloot het zweefvliegtuig de mooiste ervaring is maar natuurlijk afhankelijk van het weder.
Een aantal vragen betreffen de MILITAIRE opleidingen van PILOOT,VERKEERSLEIDER en MECHANIEKER hievoor verwijs ik naar: www.MIL.BE.
Mijn persoonlijke ervaringen kan ik toelichten maar er is heden veel verandert en ik heb ook niet de normale loopbaan gekozen maar een aantal verandering van richting gedurende mijn loopbaan gezien ik bij mijn initieele vervoegen der LUCHTMACHT niet voldeet aan de studievoorwaarden gezien ik enkel mijn 8th studiejaar aflegde.
DIPLOMA zijn nu een zeer gevraagde noodzaak alhoewel volgens mijn ervaring "MOTIVATIE" de belangrijkste factor is.
GESPREKEN op ZATERDAGMORGEND met een SENIOR AVIATOR
Praktische elke zaterdag en zondag morgeng ga ik koffie slurpen op het vliegveld en ontmoet dar personen die belang stellen in de LUCHTVAART( best na afspraak) en ook colega's piloten die even komen keuvelen.
Gisteren zaretdag 23juli was een der gesprekspartners een der oudere vrienden piloten welke ons vertelde hoe hij in 1932 als 16 jarige met gespaarde centen van zijn plechtige communie voor 90BFR zijn eerste vlucht deed met een vliegtuig van SABENA met 4 pasagiers in rieten zetels van ANTWERPEN naar het ZOUTE met de medewerking van hun schauffeur en achter de rug van zijn ouders die het niet mochten weten en reeds ginds op vakantie waren. Hij liep tegen de hand van zijn vader met een serieuse rameling maar had zijn droom waar gemaakt; Hij volgde zijun vader op in de familiezaak maar leerde vliegen als privaat piloot in de ANTWERP AVIATION CLUB ( www.RAAC.BE.) te DEURNE ( nu ANTWERPINTERNATIONAL AIRPORT)en was zelf eigenaar van zijn eigen vliegtuig waar hij vele jaren vreugde aan beleefde met zijn echtgenote over gans EUROPA. Intresante ervaringen