Wat betreft de invoering van de ELT 406 MHZ is dit een ICAO voorschrift en moeten we zien op welke wijze de Nationale CAA deze voorschriften gaan doen toepassen.
Heden morgend was WWW.SENIORENNET.BE niet beschikbaar door onderhoudswerken welk langer duurden dan initieel geplant.
Dit is voor ons in de LUCHTVAART een veel voorkomend probleem als een VLIEGTUIG in onderhoud gaat, is dit meestal langer buiten gebruik dan men initieel voorzag.
Maar SAFETY is VITAAL en alles moet 100% in orde zijn alvorens we opstijgen.
Dit is een gesloten circuit en met toevoeging van ontsmetting wordt het zoveel mogelijk reukloos gehouden.
Het wordt opgevangen in een speciaal voertuigna de landing en in een septische put verzamelt en afzonderlijkopgehaalt tegen een aanzienlijke grote milieukostprijs
In de luchtvaart moet de luchtvaartmaatschappij ook dik betalen voor de natuurlijke behoefte van de passagiers.
Als je op de tarmac komt let maar eens op die platte wagentjes die men onder de romp schuift.
In tegenstelling met de DC3 hebben de vliegtuigen nu een drukcabine. Moest men de WC onderweg lozen dan zou je wel eens mee los door de pot kunnen gezogen worden he !! Toch bleef de WC inhoud zelfs op de DC3 aan boord tot op de grond.
Zeer sporadisch lees je eens in de krant dat er een brok ijs uit de lucht valt. Als er een brok ijs van een vliegtuig valt is dat meestal condensatiewater.
Een probleem waar voornamelijk zeer grote vliegtuigen mee te maken kunnen krijgenen nu vooral de A380 veel mee worstelt, mensen ademen veel vocht uit. Om een of andere redenheeft Boeing daar minder problemen mee bij de Jumbo(B747)
in function van de gestelde vraag over Bijstand kan ik reeds verwijzen naar Jean-Michel FOBE een enthousiaste luchtruimgebruiker en aktief als jurist op gebied van INTERNATIONAAL,EUROPEES en NATIONAAL LUCHTVAARTRECHT.
In de UK-PILOT van April 2007 vindt ik op bldz 38 een zeer intresante samenvatting in het Engels over de problemen voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in EUROPA samengevat door Martin ROBINSON van AOPA-UK-IAOPA-EUR.
I noticed a intresting EDITORIAL in the UK PILOT April 2007 on the FAIR of FLYING;
I reacted by drawing attention on the solution whe ofered in the sixties via SOTRAMAT FLYING SCHOOL in ANTWERP AIRPORT by using the AOPA PINCH HITTER cours with very positive results to have managers get ride of their FAIR for FLYING
Bekom zojuist positieve reacties via E-mail van enkele deelnemers die ik verwees naar de KINDERVLIEGDAG bij AVIODROME in Nederland op het vliegveld van LELYSTAD welk plaats vond op Vrijdag 16 Maart.
Op 14 Maart 2007 bekwamen vier Belgische piloten( ex SABENA) uit de handen van de heer Jules KNEEPKENS ( DG) de bevoegdheid A380 vermeld op hun Belgische vergunning.
On 15 March was it nice to meet my old friend STEVE BROWN in Brussels at HQ EUROCONTROL who participated in the planning and management of EBAA on behave of NBAA in the IBAC planning.
Some collega's PILOTS are intresting to meet me for some advise or assistance.
My normal routine is to be avaible at ANTWERP-AIRPORT on Saterday from 10:00 till 13:00 local time Sunday from 09:00 till 12:00 local time
at the BELAIR Cafetaria telf 32-3-239.14.08
However I advise to make a apointement via my E-mail, since I als have some occasions thad I ame visiting some other AIRPORTS or MEETINGS
During Weekdays I can be exceptional avaible but many times I ame only aware in the evening around 2100 hours what my activity is the next day, since I ame on a permanent stand by for some EU SERVICES as ADVISER for aspects of NON-CAT-AIRSPACE-USERS
Een aantal SENIOREN wensen een bezoek te organiseren aan ANTWERPEN STAD wij hebben echter geen tijd om hen te begeleiden en verwijzen hen daarom naar de volgende websites voor i nformatie:
Heden morgend ston er op mijn E-MAIL dat de voorziene afspraak in de EU-STOA niet kon plaats vinden.
Dit heeft voorgevolg gehad dat ik heden op 12 Maart na het middagmaal mijn siesta heb kunnen houden in de luie tuinzetel in een heerlijk zonneke in de tuin.