De iniatiefnemers voor het Benefietpianorecital hebben getracht om dot recital op de Antwerpse Luchthaven te doen maar zijn s'avonds gaan luisteren en zelfs in de loodsen met isolatie was het niet te doen omdat er om de 4 minuten een goedertrein passerde. In de stad waren er veel zalen maar te ofwel te klien, te groot of vroegen ze enorme bedragen voor het gebruik van de zaal en was er zeker een parkeerprobleem. Te Schilde-Bergen is het een rustige omgevingen bij mooie weer kan men zelfs buiten staan voor de receptie. Voor parkeren geen probleem en via de bussen van de Lijn goed bereikbaar.
Kreeg enkele vragen over de ROCKWELL B-1 welk schijnbaar onlangs te Kleine-Brogel ( EBKB) werdt opgemerkt door enkele Senioren.
Sprak gisteren een de Spotters van ASA te Antwerpen hierover aan welk mij een lange uitleg gaf en ook vermelde als men in "Google "gaat en de benaming "Rockwell B-1" intypt men in het Nederlands een ganse beschrijving van de in December 1974 ontworpen lange-afstands strategische bommenwerper bekomt.
Dagelijks komt men hier aan de deur bellen om steunkaarten aan te bieden voor allerlei organisaties of om steun te vragen voor een of ander minderbedeelde familie of persoon.
Wij stellen vast dat deze personen geen enkel vorm van justificatie kunnen voorleggen of toelating van de stad om verkoop aan de deur uit te voeren.
Ook via E-mail bekomen we regelmatig vragen voor financiele steun te bekomen zonder overtuigende documentatie.
Onze vraag voor steun van de : 27th DAG DER MINDER VALIDE KINDEREN op 18 September op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN geschiedt enkel via "WINGS for CHILDREN" Benefietpianorecital op 8 JUNI 2007 in de parochiekerk Schilde-Bergen gelegen in de Pater Nuyenslaan 70 te SCHILDE en via de vermeldingen op WWW.JEUGDENLUCHTVAART.BE en zeker niet door personen welk van deur tot deur gaan
De EU COUNCIL heeft de OPEN SKY AGREEMENT goedgekeurd MAAR ,,,,,,,,,,, ik wacht toch nog om de kleine letterkes eens goed te lezen en hun uitwerking te begrijpen in de normale CAT-OPERATIONS ????
ZA 24/03 FLAG,EBAW,RAAC, SENNET Zo 25/03 EBAW, RAAC +WZ M 26/03 DG-TREN, EP D 27/03 EP W 28/03 EUROCONTROL , APC D 29/03 COREPER V 30/03 ZA 31/03 FLAG, EBAW, RAAC ZO 01/04 EBAW, RAAC +WZ
Op Vrijdag 23 Maart 2007 neemt BAFA member of JATG in ANWERP AIRPORT vier (4) nieuwe vliegtuigen van het type PIPER WARRIOR allen uitgerust met GLASS COCKPIT
De natuurlijke ontlasting wordt via medicale ingreep geregeld. Voor de vlucht nemen de astronauten water-en vaste ontlastingsafdrijvende medicatie dat er voor zorgt dat de astronauten minimaal van plassen en poepen tijdens de duur dat zij hun ruimtepakken aanhebben. Accidentjesniet te na gesproken werken deze medicatie zeer doeltreffend. De gebeurtelijke accidentjes worden opgelost gelijk een jonge moeder deze zaken oplost bij hun babys . Ook niet te vergeten dat een ruimtetuig dat terugkeert met astronauten een complete vuilnisvelt is waar de NASA of de betreffende organisatie dagen poets en kuiswerk aanheeft. De schrijver hoop dat deze uitleg de vrager zijn intresse heeft bevredigd.
Wat betreft de invoering van de ELT 406 MHZ is dit een ICAO voorschrift en moeten we zien op welke wijze de Nationale CAA deze voorschriften gaan doen toepassen.
Heden morgend was WWW.SENIORENNET.BE niet beschikbaar door onderhoudswerken welk langer duurden dan initieel geplant.
Dit is voor ons in de LUCHTVAART een veel voorkomend probleem als een VLIEGTUIG in onderhoud gaat, is dit meestal langer buiten gebruik dan men initieel voorzag.
Maar SAFETY is VITAAL en alles moet 100% in orde zijn alvorens we opstijgen.
Dit is een gesloten circuit en met toevoeging van ontsmetting wordt het zoveel mogelijk reukloos gehouden.
Het wordt opgevangen in een speciaal voertuigna de landing en in een septische put verzamelt en afzonderlijkopgehaalt tegen een aanzienlijke grote milieukostprijs
In de luchtvaart moet de luchtvaartmaatschappij ook dik betalen voor de natuurlijke behoefte van de passagiers.
Als je op de tarmac komt let maar eens op die platte wagentjes die men onder de romp schuift.
In tegenstelling met de DC3 hebben de vliegtuigen nu een drukcabine. Moest men de WC onderweg lozen dan zou je wel eens mee los door de pot kunnen gezogen worden he !! Toch bleef de WC inhoud zelfs op de DC3 aan boord tot op de grond.
Zeer sporadisch lees je eens in de krant dat er een brok ijs uit de lucht valt. Als er een brok ijs van een vliegtuig valt is dat meestal condensatiewater.
Een probleem waar voornamelijk zeer grote vliegtuigen mee te maken kunnen krijgenen nu vooral de A380 veel mee worstelt, mensen ademen veel vocht uit. Om een of andere redenheeft Boeing daar minder problemen mee bij de Jumbo(B747)
in function van de gestelde vraag over Bijstand kan ik reeds verwijzen naar Jean-Michel FOBE een enthousiaste luchtruimgebruiker en aktief als jurist op gebied van INTERNATIONAAL,EUROPEES en NATIONAAL LUCHTVAARTRECHT.