In the past as permanent IAOPA (HQ) liaison officer at the EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS I have had taken up the task of also looking in to the intrest of the many SME involved in AVIATION related activity.
However since 2004 I have retired from IAOPA and their is no more permanent representation in Brussels who have taken up my activity.
Although retired I ame still active on a limited base as a personnel EU-LOBBYIST.
For persons needing any support for their SME I sugest you contact TIMO SCHUBERT of ADS-insight who is regular present in the various EU-INSTITUTIONS
I sugest the NON CAT AIRSPACE USERS organisations to evaluate and make input toward the : COM(2006)0819 and COM(2006)0821 AIRPORT CAPACITY and GROUND HANDLING TOWARDS a MORE EFFICIENT POLICY
During my presence in the EP dit I circulate to the MEP and their ASSISTENDS the following information:
-AOPA PILOT April 2007 -PILOT & PLANES MAART 2007 -IAOPA NEWS APRIL 2007 -IAOPA reaction to DG-TREN -Page 1-3 of ICAO Anexe 6 to clarify definition GENERAL AVIATION -AVIATION ACTIVITY CLASSIFICATIONS diagram from IAOPA 08-2006 -PPL/IR EUROPE -EAS INFORMATION EVENT 07/03/2007 -information on CNVV about GLIDING -WINGS for CHILDREN 8 JUNI 2007
Krijg weer een aantal van de bezoekers van mijn BLOG welk vragen wat mijn ervaring is in de LUCHTVAART , deze zijn reeds beschikbaar op deze blog door in te typen "PROFIEL"
Heden krijg ik van verschillende Piloten en eigenaars in Belgie vragen over de toekomst der LUCHTVAART in BELGIE ???
Ik zal trazchten hier tegen het einde van de week mijn persoonlijke anelyse te geven in functie van een aantal loopende zeer complexe dossiers in de verschillende onderdelen van de EU zoals "COUNCIL" "EP" "EC" "EASA" en " EUROCONTROL" tevens verwijs ik u reeds de :
WWW.IAOPA.ORG te bekijken en individuele specifieke vragen te plaatsen. welk ik dan toelicht op mijn BLOG
De iniatiefnemers voor het Benefietpianorecital hebben getracht om dot recital op de Antwerpse Luchthaven te doen maar zijn s'avonds gaan luisteren en zelfs in de loodsen met isolatie was het niet te doen omdat er om de 4 minuten een goedertrein passerde. In de stad waren er veel zalen maar te ofwel te klien, te groot of vroegen ze enorme bedragen voor het gebruik van de zaal en was er zeker een parkeerprobleem. Te Schilde-Bergen is het een rustige omgevingen bij mooie weer kan men zelfs buiten staan voor de receptie. Voor parkeren geen probleem en via de bussen van de Lijn goed bereikbaar.
Kreeg enkele vragen over de ROCKWELL B-1 welk schijnbaar onlangs te Kleine-Brogel ( EBKB) werdt opgemerkt door enkele Senioren.
Sprak gisteren een de Spotters van ASA te Antwerpen hierover aan welk mij een lange uitleg gaf en ook vermelde als men in "Google "gaat en de benaming "Rockwell B-1" intypt men in het Nederlands een ganse beschrijving van de in December 1974 ontworpen lange-afstands strategische bommenwerper bekomt.
Dagelijks komt men hier aan de deur bellen om steunkaarten aan te bieden voor allerlei organisaties of om steun te vragen voor een of ander minderbedeelde familie of persoon.
Wij stellen vast dat deze personen geen enkel vorm van justificatie kunnen voorleggen of toelating van de stad om verkoop aan de deur uit te voeren.
Ook via E-mail bekomen we regelmatig vragen voor financiele steun te bekomen zonder overtuigende documentatie.
Onze vraag voor steun van de : 27th DAG DER MINDER VALIDE KINDEREN op 18 September op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN geschiedt enkel via "WINGS for CHILDREN" Benefietpianorecital op 8 JUNI 2007 in de parochiekerk Schilde-Bergen gelegen in de Pater Nuyenslaan 70 te SCHILDE en via de vermeldingen op WWW.JEUGDENLUCHTVAART.BE en zeker niet door personen welk van deur tot deur gaan
De EU COUNCIL heeft de OPEN SKY AGREEMENT goedgekeurd MAAR ,,,,,,,,,,, ik wacht toch nog om de kleine letterkes eens goed te lezen en hun uitwerking te begrijpen in de normale CAT-OPERATIONS ????
ZA 24/03 FLAG,EBAW,RAAC, SENNET Zo 25/03 EBAW, RAAC +WZ M 26/03 DG-TREN, EP D 27/03 EP W 28/03 EUROCONTROL , APC D 29/03 COREPER V 30/03 ZA 31/03 FLAG, EBAW, RAAC ZO 01/04 EBAW, RAAC +WZ