For flights toward a number of aerodrome or airfield there is the requirement of a PPR.
I advise all pilots to obtain this PPR in advance of the flight.
I usual will do this via such a way to have a written proof of the PPR but now white the use of the GSM this is not always possible.
In this case I advise the pilot who obtain a PPR by phone to always keep note of the Time and the identification of the person you spoke to, i usual suply them the name of the PIC and give them my initials SDW and then request there name or their initials.
This can be very important in case of incidents, accidents or verification by the Nationan Security services.
CAUTION: Be also aware thad ANY flight crossing INTERNATIONAL BORDERS inside the EU a ICAO ATC FLIGHT PLAN is still mandatory except a few exceptions mentionet in the National AIP of both involved countrys ??
The Mandary requirement for the " SSR Mode S" for IFR is becoming a reality very soon and a preocupation of many owners and SME involved in IFR operations.
Recently I received verbal information of a " SSR MODE S PREREGRESTRATION BOX" in vieuw to be abel the same SSR to be used in more then one aircraft, is anybody aware on information of this device ??
Zal al mijn E-mailtjes maar morgenavond beantwoord hebben gezien ik nog op bevestiging van andere personen in de Nederlandse administratie uit Den HAAG moet wachten, welk mij hun antwoord op Maandag 02 April zullen toezenden
Vrijdag 27 April zijn wij echter in De HAAG enkel de juiste locatie en timing moet nog bevestigd worden!!!
In the past as permanent IAOPA (HQ) liaison officer at the EU-INSTITUTIONS in BRUSSELS I have had taken up the task of also looking in to the intrest of the many SME involved in AVIATION related activity.
However since 2004 I have retired from IAOPA and their is no more permanent representation in Brussels who have taken up my activity.
Although retired I ame still active on a limited base as a personnel EU-LOBBYIST.
For persons needing any support for their SME I sugest you contact TIMO SCHUBERT of ADS-insight who is regular present in the various EU-INSTITUTIONS
I sugest the NON CAT AIRSPACE USERS organisations to evaluate and make input toward the : COM(2006)0819 and COM(2006)0821 AIRPORT CAPACITY and GROUND HANDLING TOWARDS a MORE EFFICIENT POLICY
During my presence in the EP dit I circulate to the MEP and their ASSISTENDS the following information:
-AOPA PILOT April 2007 -PILOT & PLANES MAART 2007 -IAOPA NEWS APRIL 2007 -IAOPA reaction to DG-TREN -Page 1-3 of ICAO Anexe 6 to clarify definition GENERAL AVIATION -AVIATION ACTIVITY CLASSIFICATIONS diagram from IAOPA 08-2006 -PPL/IR EUROPE -EAS INFORMATION EVENT 07/03/2007 -information on CNVV about GLIDING -WINGS for CHILDREN 8 JUNI 2007
Krijg weer een aantal van de bezoekers van mijn BLOG welk vragen wat mijn ervaring is in de LUCHTVAART , deze zijn reeds beschikbaar op deze blog door in te typen "PROFIEL"
Heden krijg ik van verschillende Piloten en eigenaars in Belgie vragen over de toekomst der LUCHTVAART in BELGIE ???
Ik zal trazchten hier tegen het einde van de week mijn persoonlijke anelyse te geven in functie van een aantal loopende zeer complexe dossiers in de verschillende onderdelen van de EU zoals "COUNCIL" "EP" "EC" "EASA" en " EUROCONTROL" tevens verwijs ik u reeds de :
WWW.IAOPA.ORG te bekijken en individuele specifieke vragen te plaatsen. welk ik dan toelicht op mijn BLOG
De iniatiefnemers voor het Benefietpianorecital hebben getracht om dot recital op de Antwerpse Luchthaven te doen maar zijn s'avonds gaan luisteren en zelfs in de loodsen met isolatie was het niet te doen omdat er om de 4 minuten een goedertrein passerde. In de stad waren er veel zalen maar te ofwel te klien, te groot of vroegen ze enorme bedragen voor het gebruik van de zaal en was er zeker een parkeerprobleem. Te Schilde-Bergen is het een rustige omgevingen bij mooie weer kan men zelfs buiten staan voor de receptie. Voor parkeren geen probleem en via de bussen van de Lijn goed bereikbaar.