Tijdens de feestelijkheden op 21 NOVEMBER 2008 door de RAeS in het KONINKLIJK MUSEUM der KTIJGSMACHTEN en MILITAIRE GESCHIEDENIS van de 100 jaar viering van het ontstaan van de LUCHVAART met gemotoriseerde luchtvaartuigen in BELGIE ( 30 NOVEMBER 1908) en ENGLAND (OCTOBER 1908) riep de voorzitter van de RAeS op om nu een begin te maken met te verwijzen naar de voordelen welk DE LUCHTVAART in het leven van de mensen over gans de AARDBOL heeft gebracht. Heden wordt de LUCHTVAART overladen en beschuldigt van allerlei negatieve effecten.
STEL u een WERELD voor ZONDER DE LUCHTVAART en neem deze oproep mpede in je dagelijkse contacten !!!
Enkele SENIOREN stellen vragen over het probleem van het uitvoeren van vluchten tijdens STORM.
In geval van hevige voorspelde storm zal de PIC de vlucht uitstellen.
In geval er een storm zich ontwikkeld tijdens de periode dat een vliegtuig reeds in vlucht is zal de PIC bepalen of hij in veilige voorwaarden zijn vlucht kan verder zetten en de landing op de bestemming uitvoeren zonder gevaar.
Indien de omstandigheden op de bestemming niet veilig zijn zal hij uitwijken naar een streek buiten de stormzone.
Bij elke voorberieding van een vlucht zal de PIC de voorspelde weersomstandigheden nazien in functie van de evolutie van de heersende weersomstandigheden om te zien of de voorspelde weersomstandiheden zich bevestigen.
Bij de voorbereiding berend men de nodige brandstof noodzakelijk om naar de bestemming te vliegen en daarbij een bijkomene heoveelheid om naar een uitwijkvliegveld te vliegen alsook nog een bijkomende hoeveelheid voor niet voorziene omstandiheden en daarboven op nog eens 45 minuten reserve.
Vergget niet dat de CREW op de eerste stoel zit en zeker geen risico zal nemen om in gevaarlijke omstandigheden te geraken tijdens de vlucht.
Ik hoop dat deze toelichting u inzicht geeft in dit probleem van STORM WEDER.
Wij stellen hedenvast dat de Piloten welk zakenvluchten uitvoeren voor firma"s heden een sterke afname van vluchten hebben.
Een mijner ex-leerlingen nu aktief als piloot op een CESSNA-CITATION welk normaal 4 opdrachten per week uitvoerde is nu terug gavallen op een vlucht per week, tevens betekend dat er minder werk zal zijn in de industrie waarvoor hij vliegt.
De Reisbureaus stellen een afname van 13,5% voor boekingen van zakenvluchten met de CAT
Ook via de AIRLINES stellen we een afname van de bezettingsgraad vast vooral in de Business klas.
In functie van mijn aktiviteiten op het vlak van de EU voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS ben ik sedert 1980 regelmatig aanwezig in de verschillende EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
Als MISTER GENERAL gekend zijnde in deze middens is mijn normale aktiviteit voorzien in deze vorm van DE LUCHTVAART
Echter kom je ook in kontact met MEP,en personen betrokken in de EU met andere onderwerpen en steld men allerlei andre vragen.
Nu heeft BELGIE een iniatief genomen voor de BELGISCHE EU VOORZITTERSCHAP VAN 2010 om voorstellen in te dienen vanaf 15 NOVEMBER tot 31 DECEMBER 2008 voor het BELGISCHE VOORZITTERSCHAP
Today I have reacted to ALL the received E-MAILS, if you have not received a reply it means I have lost your MAIL, PLEAS TRANSMIT it AGAIN.
Heden heb ik al de bekomen E-MAILTJES beandwoord indien u geen reactie hebt bekomen dan betelend dat ik uw maiçl verloren heb....... STUUR het NOGMAALS A.U.B
Heden terug contact opgenomen met de Heer A.N te Brussel welk ik reeds vroeger ontmoete enwelk nog bezig is met de opbouw van een BLERIOT volgens plan.
In functie van de gestelde vragen kan ik ook nog vermelden :
Heb ook één vlucht gedaan op de ROBINSON 22
tevens enkele vluchten op de MD500 zonder tailrotor maar deze gaf mij geen aangenaam gevoel op gebied van gekoordineerd vliegen nog van de normale reactie met een staartrotor.