Although I ame promoting GENERAL AVIATION & AERIAL WORK at GLOBAL level do I feel a little upset thad whe are promoting EU-FTO who are involved in their operation outside the EU memberstates
At EU level I have the feeling thad whe must promote and give PRIORITY to the use of EU FTO who are doing their operations inside the EU and are creating JOBS in the EU AVIATION area.
Any comments or sugestions on this subjects are always welcom.
As many of you are awre there are propositions to have each pilot or student pilot to be subject to a SECURITY INVESTIGATION.
However I was made aware of a person who aplied for a job an the AIRSIDE of a INTERNATIONAL AIRPORT to be issued a SECURITY BADGE within 30 minutes , when this person dit not speak any of the usual languages being in use at this aerodrome DUTCH,FRENCH,GERMAN or ENGLISCH and was assisted by a translater for the administrative requirements.
How is this person going to be aware of the SAFETY requirements on the AIRSIDE and where is the SECURITY evaluation ???
Een vraag die zich stelde hoe het plassen gebeurt in een licht vliegtuig tijdens de vlucht??
Als operationeel piloot hadden wij de gewoonte bij lange verplaatsingen steeds te gaan plassen voor de vlucht en in de mate van het mogelijke voerde ik nooit geen vluchten uit van meer dan 3 tot maximum 4 uur en , maakte een tussenlanding om even de beenen te strekken, te tanken en de natuurlijke behoeften te voldoen.
Een oplossing is tevens om een verpakking TRAVELJOHN aan boord te hebben zie:
Made a very good input concerning the EASA at the EP-TRA.
He also highlichted a very important aspect thad it is becoming a very difficult to locate valuable motivated AVIATION EXPERTS with operational experience.
In a privat conversation with Mr GOUDOU and some of the MEP I made the verbal statement;
Thad EUROPE is destroying his future AERONAUTICAL INDUSTRY by placing a to hevy financial,regulatory and adminstrative burden on the " NON CAT AIRSPACE USERS"
The motivated YOUNGSTERS needed for the 92 jobs in the AERONAUTICAL WORLD are not created only in the UNIVERSITY or SCHOOLS but are made to follow the required study via thezir motivating created when they where 12 to 14 year by beeing abel to aproche the AVATION ACTIVITY from MODELFLYING, HOME BUILDER SPOTTER,GLIDING,ULM,DELTA,BALLOON ,GYROCOPTER and the FIXED WING and ROTATING WING of GENERAL AVIATION
Prof Jacqueline McGlade the Executive Director of the European Enviroment Agency:
Made a presentation on the EEA study on the WHITE PAPER of TRANSPORT witch is under revision by the EP.
Intresting was the reaction of a number of the MEP of the larger party's in the EP-TRA based on the text thad I have recently circulated in in about 300 copies to the EU POLITICAL ARENA , EC ; ,EESC,ECOR , COUNCIL and EUROCONTROL
as subject TRAINS from February 2007 and made avaible by some experts of PAL/NGO
And make this aware to the PUBLIC,THE ADMINISTRATIONS and the POLITICAL WORLD
SECURITY in AVIATION is not only a problem for the EU ,STATE AUTHORITY or SECURITY SERVICES but for each AVIATION PERSON from SPOTTER up to AIRLINE PIC.
The GALILEO project has now been redeleayed toward 2012.
the original target was 2008 then 2011 and now 2012
Intresting to follow in this field is:
-GATE by DLR
-GLONAS by RUSSIA
-GPS III by the USA
Naar we vernemen gaat de commisaris BARAUT nu trachten van het EP te bekomen dat de 2 miljard die nodig is om GALILEO operationeel te maken en dus 100% van het EU BUDGET inplaats van het origineel PPP structuur met 50% van het EU-BUDGET en 50% van de PRIVAAT INDUSTRIE. heden werdt er reeds 1,2miljard gebruikt.
Men voorziet nu de 33 SATELIETEN in de lucht te hebben in 2010 en zodoende dit EU-GNSS operationeel te hebben in 2013
Volgens Het KB 10 Januarie 2000 art 74 moet een FI(A) na de opleiding in een FTO met erkend programa van het BLV voor de Theoritische en vlieginstructie en het slagen der Theoretische en Practische examen proeven nog aan de volgende voorwaarden voldoen onder toezicht van een FI(A)
-100 uur Vlieginstructie -25 Solovluchten van leerling bestuurders -Aanbeveling van de FI(A) belast met toezicht op de kandidaat FI(A) aan het BLV
In functie van een dodelijk ongeval bestaat er nu onzekerheden over de toepassing van dit toezicht op de kandidaat.
Er zijn heden geen duidelijke regels in ons bezit door wie en op welke wijze dit dient te geschieden.
Volgens bepaalde personen moet dit geschieden door : -FI(A) in dienst van de betrokken FTO -FI(A) aanvaard en aangewezen door de FTO maar niet behorende tot de FTO -Eender welke FI(A) van een RF -Een FI(A) aanvaardt van het BLV in ee RF
Ook is er onduidelijkheid wat dit toezicht inhoud en welk de verantwoordelijkheden zijn van beide betrokken FI(A)
Commentaar,voorstellen of opmerkingen zijn steeds welkom.
Enkele bezoekers hebben schijnbaar problemen met de door mij gebruikte woorden, termen of ,afkortingen , indien dit het geval is stuur mij een E-MAILTJE, een mijner slogans is:
Een der problemen waar we naar uitkijken voor de VFR vliegende luchtruimgebruikers is de invloed in de toekomst van de UAV op de VFR vluchten buiten gecontroleerd luchtruim.
Het gebruik van de UAV zal vermoedelijk toenemen binnen het gekontroleerde luchtruim en in luchtruim welk speciaal zal voorbehouden worden voor het gebruik van UAV
Wij vernamen dat de NLR is bezig met experimenten in vlucht met een systeem voor SEE and AVOID voor een UAV welk werkt op INFRAROOD van uit de PH-LAB CITATION met een PC7,F16 en FOKKER 27.
De UAV operator krijgt via een INFRARED SENSOR een blip op zijn scherm waarna hij via een VISUAL CAMERA overgaat naar een visueel beeld van het betrokken luchtvaartuig.
Bij dag is het reeds zeer moeilijk om de vliegrichting van het andere luchtvaartuig tee bepalen en de VFR voorrangregels toe te passen.
Bij nacht is het schijnbaar geheel onmogelijk , maar daar kwam men met het argument dat VFR NACHTVLUCHT is niet toegelaten in Nederland
Zo ver wij begrijpen uit de verbale informatie is er heden in Europa onderzoekscentra nog geen bruikbaar experiment voor SEE & AVOID voor UAV ten opzichte van VFR vluchten.
VFR =VISUAL FLIGHT RULES UAV =UNMANNED AERONAUTICAL VEHICULS SEE and AVOID is de manier om aanvaring te voorkomen voor luchtvaartuigen welk vliegen zonder onderworpen te zijn aan ATC ATC = AIR TRAFFIC CONTROL( verkeersleiding)
AANDACHT is echter noodzakelijk want we vermoeden dat er in de nabije toekomst een aantal gebieden zullen voorbehouden worden voor het gebruik van UAV voor allerlei militaire en burgerlijke doeleinden
Reactie,opmerkingen , toelichtingen en vragen zijn steeds welkom via mijn E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR